آرژانتین بدهی صندوق بین‌المللی پول را پس نمی‌دهد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۶۲

معاون رییس‌جمهوری آرژانتین اعلام کرد که دولت این کشور مادامی که از رکود خارج نشود، «حتی یک سنت» از بدهی خود را به صندوق بین‌المللی پول تسویه نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، «کریستینا فرناندز دِ کرشنر» در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود تحت عنوان «صادقانه» گفت: نخستین کاری که باید انجام

دهیم تا بتوانیم بدهی خود را پرداخت کنیم، خروج از رکود است.

وی ادامه داد: اگر رکود همچنان پایدار باشد هیچ‌کس حتی یک سنت هم پرداخت نخواهد کرد و راه خروج از رکود سرمایه‌گذاری کلان دولتی است.آرژانتین باید بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری خود از جمله بخشی از وام ۵۷ میلیارد دلاری تسهیلات صندوق بین‌المللی پول را از نو سر و سامان داده و پرداخت کند؛ بازپرداخت این وام در سال ۲۰۱۸ تمدید شد.برای آرژانتین که در بحبوحه بحران سقوط ارز، تورم شدید و افت تولید ناخالص داخلی، امیدوار است تا از عدم پرداخت بدهی‌های خود اجتناب کند، مراوده و داد و ستد با صندوق بین‌المللی پول امری کلیدی محسوب می‌شود.

قرار است هفته آینده یک هیات فنی از سوی صندوق بین‌المللی پول راهی بوینس آیرس شده و تعهدات دولت آرژانتین را در قبال وام دریافتی مورد بحث و بررسی قرار دهد. کرشنر گفته است که آرژانتین باید برای تسویه بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول از این نهاد «تخفیف چشمگیری» بگیرد.

 

ارسال نظر