اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۱۷

تقویت پاسخگویی به سوالات رمز پویا در پاسارگاد

با توجه به اجرای طرح الزامی شدن استفاده از رمز پویا، برای افزایش کیفیت اطلاع‌رسانی به مشتریان و رفع ابهامات و دغدغه آنها، تعداد کارشناسان پاسخگو در مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد افزایش یافت.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌‌پاسارگاد، مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره بانک‌پاسارگاد با افزایش 100 درصدی در تعداد سرمایه‌انسانی در سه شیفت کاری، در شبانه‌روز پاسخگوی تعداد بسیاری از تماس‌های مشتریان در خصوص ضرورت استفاده از رمز پویا، نحوه فعال‌سازی، دریافت، ارایه مشاوره به مشتریان و رفع ابهامات هستند. در این مرکز کارشناسان و بانکداران مسلط به خدمات بانکی، در تلاش هستند ضمن ارایه مشاوره‌های تخصصی در خصوص محصولات و خدمات بانک‌پاسارگاد، سوالات تماس‌گیرندگان را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند. بانک پاسارگاد در اقدامی دیگر، جهت تسریع در امر پاسخگویی، امکان ارسال فایل راهنمای دریافت رمز پویا را برای مشتریان فراهم کرده است. به این‌ترتیب که مشتریان ضمن تماس با این مرکز با شماره82890، فشردن کلید «صفر» و وارد کردن شماره تلفن همراه، لینک مربوط به آموزش نحوه فعال‌سازی و دریافت رمز پویا را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد. گفتنی است به‌صورت هماهنگ در نظام بانکی، استفاده از رمز پویا در پرداخت‌های غیرحضوری جهت افزایش امنیت حداکثر تا پایان

دی ماه الزامی خواهد شد. بر این اساس، فعال‌سازی رمز پویا از طریق سامانه بانکداری‌مجازی و سامانه همراه بانک‌پاسارگاد به سهولت امکان‌پذیر است و همچنین مشتریان جهت دریافت این رمز می‌توانند از طریق سامانه همراه بانک‌پاسارگاد، بخش «کارت» و یا کد دستوری #720* (گزینه 6) به وسیله تلفن‌همراه هوشمند و غیرهوشمند، اقدام کنند.

کارمندان ناآشنا با رمزهای پویا چالش جدید مشتریان بانکی

از نظر مردم، راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دریافت اطلاعات و راهنمایی برای فعال‌سازی رمزهای دوم پویا، مراجعه به شعب بانکی و کسب راهنمایی از کارمندان بانک‌هاست، غافل از اینکه برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه مشتریان را به دردسر می‌اندازند. از بیشترین انتقادات مردمی نسبت به نحوه اجرای طرح استفاده از رمزهای پویا مربوط به چگونگی همکاری و برخورد کارکنان بانک‌ها در زمان معرفی سامانه‌های دریافت رمزهای پویا و ارایه مشورت به مشتریان است. به گزارش ایرنا، مشخص شد که کارکنان بانک‌ها و حتی در برخی موارد، مدیران شعب از ارایه اطلاعات کافی برای راهنمایی مشتریان خودداری می‌کنند یا اینکه اطلاعات کافی در این باره ندارند. در ابتدا قرار بود که این طرح از ابتدای دی ماه اجباری شود، اما با هدف فراهم کردن زیرساخت‌ها، استفاده اجباری از آن تا یک ماه تمدید شد. بر اساس این طرح، رمزهای دوم ایستا یا ثابت به تدریج از کار افتاده و رمزهای پویا جایگزین آنها می‌شوند؛ رمزهای دوم ایستا یا ثابت تا زمانی که توسط صاحب کارت بانکی تغییر نکنند در همه تراکنش‌ها قابل استفاده هستند، اما رمزهای پویا فقط برای یک تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها شاکی هستند که در زمان سوال از کارمندان بانک‌ها درباره راه‌اندازی رمزهای پویا متوجه می‌شوند که خود کارمندان بانک‌ها، با نحوه کار این رمزها آشنا نیستند. حتی در مواردی که مشتریان این مساله را به روسای شعب انعکاس می‌دهند، متوجه می‌شوند که رییس آن شعبه بانکی نیز موضوع راه‌اندازی اجباری رمزهای پویا را جدی نگرفته‌اند و آشنایی کاملی با سازوکار راه‌اندازی این رمزها ندارند. مردمی که در نصب و راه‌اندازی سامانه دریافت رمزهای پویا دچار مشکل هستند، معمولا برای دریافت اطلاعات و راهنمایی به شعب بانکی مراجعه می‌کنند، اما برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه امکان دارد که مشتریان را دچار مشکل کنند.

کارت‌های هوشمند ابزاری برای کاهش جرایم بانکی

از نظر فنی، هر زمان که ما بخواهیم در سیستم بانکی به سوی EMV برویم، دیر است چرا که استفاده از کارت‌های هوشمند سال‌های زیادی است که در دنیا مطرح و عملیاتی شده و باید در ایران نیز از این تکنولوژی استفاده شود. محمدمهدی صادق در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به ضرورت مهاجرت سیستم بانکی از کارت‌های مغناطیسی به کارت‌های هوشمند گفت: در مسیر مهاجرت از کارت‌های مگنت به سوی کارت‌های هوشمند فقط موضوع فرهنگی مطرح نیست، بلکه اعتقاد دارم ذات کارت‌های مگنت امکان و خطر ایجاد تقلب و جرایم را دارد که نیاز است تا این کارت‌ها به صورت تدریجی از شبکه بانکی حذف شوند تا امکان جرایم افراد کاهش پیدا کند. وی تاکید کرد: مهاجرت به EMV الزامی است اما گام برداشتن در این مسیر با توجه به شرایط تحریم و مشکلات ایجاد شده موانعی را پیش روی سیستم بانکی قرار داده که نیاز است تا از جوانب مختلف به تحول تکنولوژی کارت و حرکت به سوی کارت هوشمند به صورت کلان نگاه شود و بررسی‌های لازم صورت گیرد. صادق افزود: موضوع جرایم و تقلب در سیستم بانکی و پرداخت، یک بخش فرهنگی و یک بخش تکنولوژیک دارد که در هر زمینه باید اقدامات لازم در راستای کاهش جرایم انجام شود؛ تاکید دارم که موضوع کارت‌های هوشمند و حرکت به سوی EMV یک راه‌حل تکنولوژیک برای کاهش جرایم است اما انجام اقدامات فرهنگی در عین حال ضرورت دارد.

 

ارسال نظر