اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۸۷

بانک پاسارگاد، تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌کند

بانک‌پاسارگاد، بدون محدودیت و با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به عنوان یکی از خدمات ارایه‌شده در بسته حمایتی ویژه بانک‌پاسارگاد، به اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل، فعالان اقتصادی و پذیرنـدگان فعـال دستگاه‌های کارت‌خوان بانک ارایه می‌شود. پرداخت این تسهیلات، بر اساس مراوده مشتری با بانک است و محدودیت ندارد. تنوع در نرخ تسهیلات و تعیین نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری از دیگر ویژگی‌های این خدمت است.در این طرح، مشتریان با افتتاح حساب جاری یا کوتاه‌مدت، به ازای هر یک میلیون ریال موجودی در روز، یک امتیاز کسب کرده و متناسب با این امتیاز، مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شوند.بر اساس این خبر، حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشخاص حقیقی 200 میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی 500 میلیون ریال تعیین شده است. نرخ این تسهیلات نیز 9 الی 18 درصد برای حساب‌های جاری و 18 درصد برای حساب‌های کوتاه‌مدت عادی محاسبه خواهد شد.شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور، مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 و همچنین سامانه ارتباط با مشتریان در سایت بانک‌پاسارگاد به آدرس www.bpi.ir آماده ارایه اطلاعات بیشتر و پاسخگویی به سوالات هستند.

استعلام رایگان چک صیادی از طریق تارنمای بانک مرکزی

بانک مرکزی امکان استعلام چک صیادی را از طریق تارنمای این بانک به صورت رایگان فراهم کرد.

به گزارش ایبِنا، امکان استعلام چک‌های صیادی از طریق تارنمای بانک مرکزی به نشانی cbi.ir فراهم شده است. بر این اساس مشتریان می‌توانند شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی را در بخش استعلام چک صیادی سایت بانک مرکزی وارد کرده و نسبت به اعتبارسنجی چک به صورت رایگان و نامحدود اقدام کنند.لازم به ذکر است که پیش از این استعلام چک‌ها از طریق پیامک با هزینه ۳۵۰ تومانی امکان‌پذیر بود که این روش نیز همچنان پابرجا است. برای این کار قبل از دریافت چک می‌توانید شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی را به سامانه استعلام پیامکی بانک مرکزی به شماره ۷۰۱۷۰۱ پیامک کنید (۱*۱* شناسه استعلام ۱۶ رقمی) تا از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی ثبت‌شده در سامانه بانک مرکزی اطلاع پیدا کنید. نکته مهم اینکه شناسه استعلام باید بدون هیچ‌گونه کاراکتر اضافی برای سامانه ارسال شود.جواب استعلام به‌صورت رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های رنگی به شما اطلاع داده می‌شود که جزییات آن را باهم مرور می‌کنیم. سفید: صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است. زرد: صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان تعهد برگشتی است. نارنجی: صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است. قهوه‌ای: صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است. قرمز: صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

کمک اوراق گام در کاهش هزینه تامین مالی بنگاه‌ها

نایب‌رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نیاز بنگاه‌ها به سرمایه در گردش، انتشار اوراق گام از سوی بانک‌ها را گامی در جهت رونق تولید و کاهش هزینه تامین مالی بنگاه‌ها دانست.

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایبِنا درباره انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد جهش نرخ ارز بودیم که این موضوع باعث افزایش شدید بنگاه‌ها به نقدینگی و سرمایه در گردش شده است.

وی با بیان اینکه هزینه تامین مالی برای بنگاه‌ها نیز تا حدودی بالاتر رفته است، افزود: برای درک بهتر نیاز بنگاه‌ها باید توجه داشته باشیم که اگر مثلا بنگاهی با نرخ ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قصد تامین ۱۰۰ واحد کالا را داشت به ۱۰۰ تومان نیاز داشت، اما نرخ دلار امروز به ۱۳ هزار تومان رسیده و بنابراین اگر قصد تامین ۱۰۰ واحد کالا را داشته باشد، دست‌کم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان نیاز خواهد داشت.عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که علاوه بر تحریم و محدودیت‌های خارجی، هزینه تامین مالی نیز برای بنگاه‌ها افزایش یافته و همزمان مالیات‌ها افزایش یافته و رکود باعث کاهش سوددهی بنگاه‌ها شده است. تمامی این عوامل موجب خروج بسیاری از فعالیت‌های تولیدی از صرفه و توجیه اقتصادی شده است.آرگون خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی صنایع یا از تکنولوژی برخوردار نیستیم یا با محدودیت در ورود آن از خارج از کشور مواجهیم و از سوی دیگر مواد اولیه گران به دست ما می‌رسد و در نقل و انتقال پول هم مشکل داریم.وی گفت: در شرایط کنونی، انتشار اوراق گام و تامین مالی بنگاه‌ها از طریق اعتبار بانک‌ها می‌تواند هزینه تامین مالی برای بنگاه‌ها را کاهش دهد.

 

ارسال نظر