اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۷۹

٢٠٠ میلیون جایزه برای دعوت به استفاده از اپلیکیشن «صاپ»

تمامی هموطنان می‌توانند با نصب یا دعوت از دوستان خود برای نصب اپلیکیشن «صاپ» بانک صادرات ایران در قالب طرح «همراهی» بدون قرعه‌کشی از یک میلیارد ریال جایزه این طرح در هر دوره بهره‌مند شوند. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تمامی هموطنان و مشتریان بانک صادرات ایران و سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند ضمن معرفی و دعوت به عضویت دوستان و سایر کاربران برای نصب اپلیکیشن «صاپ»، امتیاز کسب کرده و با تداوم این دعوت در طول دوره‌های سه‌ماهه، بدون قرعه‌کشی از پنج تا ٢٠٠ میلیون ریال جوایز این طرح برخوردار شوند. هموطنان می‌توانند برای برخورداری از جوایز این طرح، با نصب و عضویت در اپلیکیشن «صاپ» با ورود کد معرف، ترویج آن در سطح جامعه و تکمیل اطلاعات مندرج در پروفایل کاربری خود مشمول این طرح شوند. در طرح «همراهی» که در سه دوره سه ماهه از ابتدای آذرماه سال جاری تا پایان مرداد ماه سال ٩٩ اجرا می‌شود، ٢٠٤ کاربر (هر دوره ٦٨ نفر به مناسبت شصت و هشتمین سال تاسیس بانک صادرات ایران) دارای رتبه برتر بر اساس مجموع امتیازات کسب شده، بدون قرعه‌کشی از پنج تا ٢٠٠ میلیون ریال دریافت خواهند کرد. بر اساس این طرح، پنج نفر اول هر دوره به ترتیب ٢٠٠ میلیون ریال، ١٥٠ میلیون ریال، ٨٠ میلیون ریال، ٥٠ میلیون ریال و ٣٠ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد. نفرات شش تا ١٠ نیز هرکدام ٢٠ میلیون ریال، نفرات ١١ تا ٣٠ هر کدام ١٠ میلیون ریال و نفرات ٣١ تا ٦٨ هر یک پنج میلیون ریال جایزه می‌گیرند.

جزییات منابع و مصارف بانک‌ها منتشر شد

دولت در لایحه بودجه سال آینده که متن کامل آن دیروز منتشر شد، خلاصه کل منابع و مصارف بانک‌ها (ترازنامه) در سال آینده را تشریح کرده است. به گزارش ایبِنا، مجموع کل منابع بانک‌ها در سال آینده از سوی دولت ۱۱۹ هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که ۱۱۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن مربوط به بخش درآمدها ومابقی آن مربوط به بخش سایر دریافت‌هاست. همچنین در این بخش از لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، از مجموع بیش از ۱۱۹ هزار میلیارد تومان هزینه بانک‌ها، ۱۱۳ هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن مربوط به ردیف هزینه‌ها، ۸۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن مربوط به مالیات، ۱۶۸۰ میلیارد آن مربوط به ۵۰ درصد سود ویژه، ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان مربوط به سود سهام، ۱۶ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان آن مربوط به سایر حساب‌های تخصیص سود، ۴۳۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آن مربوط به هزینه‌های سرمایه‌ای و ۲۴۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان آن مربوط به افزایش دارایی‌های جاری است که از مجموع این هزینه‌ها ۱۰۴۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان مربوط به ذخیره استهلاک منظور در هزینه‌های جاری کسر می‌شود.

اعطای تسهیلات ارزی- ریالی بانک‌ها تعیین تکلیف شد

براساس لایحه بودجه ۹۹، به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ١٣٩٩ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی- ریالی به موارد اعلام شده اقدام کنند. به گزارش ایبِنا، براساس تبصره ٤ لایحه ۹۹، به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ١٣٩٩ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی- ریالی به این موارد اقدام کنند:  تا سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میادین قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها، طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل پنجاه و یک درصدی (٥١ درصد) بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمترتوسعه یافته براساس مزیت‌های منطقه‌ای، سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی چغندرقند .

 تعداد کارت‌های بانکی فعال افزایش یافت

بر اساس گزارش منتشره از سوی شاپرک، تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در شبکه پرداخت در آبان ماه افزایش یافته و تعداد آن به ۱۰۱ میلیون و ۹۷۶ هزار کارت رسیده است. به گزارش ایبِنا، بررسی آمارهای گزارش اقتصادی آبان ماه ۱۳۹۸ شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در این مدت بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۱۹۲ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مهر ماه سال جاری یعنی پایان تابستان، تعداد ۱۰۰ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۵۶ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از افزایش ۱.۳۳ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در آبان ماه نسبت به مهر ماه ماه دارد. مقایسه آمار مهر ماه با ماه‌های گذشته به معنای وجود ثبات نسبی در تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت و رشدی با سرعت پایین است.

 

ارسال نظر