اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۶۰۷

آثار نهایی جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای ‌پاسارگاد

پس از طی مرحله داوری، 67 فیلم و ایده جهت گزینش نهایی توسط هیات داوران جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد، انتخاب شدند. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، از بین 420 اثر که شایسته حضور در مرحله داوری سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد شناخته شده بودند، در نهایت 67 اثر اعم از فیلم و ایده جهت داوری نهایی برگزیده شدند. بر اساس این خبر، سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد، با محورهای مسوولیت‌های اجتماعی شامل «تکریم خانواده، حفظ منابع‌‌طبیعی و محیط‌ زیست، اهدای عضو و همدلی و همبستگی ملی در مواجهه با بلایای طبیعی » و همچنین حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی برگزار شد. این دوره از جشنواره که با هدف شناسایی استعدادها و جلب افکار عمومی به محورهای تعیین شده برپا شد، مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت و پس از طی مراحل مختلف داوری، 67 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.گفتنی است به زودی اسامی راه‌یافتگان به بخش داوری نهایی و همچنین تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، از طریق سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی www.bpi.ir و سایت جشنواره به نشانی www.pasargadfilmfest.ir  اعلام خواهد شد.

تعامل اپراتورهای موبایل با بانک مرکزی در رمز دوم

رییس کمیسیون ارتباطات مجلس با اشاره به ایجاد سامانه پیامکی رمز دوم یک‌بار مصرف گفت: وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل باید با بانک مرکزی در راستای کاهش هزینه‌ پیامک تعامل و همکاری داشته باشند. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایبِنا درباره اجرای طرح رمز دوم پویا گفت: افزایش کلاهبرداری‌ها به خصوص فیشینگ در طول سال‌های اخیر و ایجاد خسارت در تعداد زیادی از مشتریان شبکه بانکی سبب شد تا در نهایت بانک مرکزی نسبت به یک‌بار مصرف‌سازی رمز دوم اقدام کند که اعتقاد دارم اجرای آن از ابتدای دی ماه برای تراکنش‌های بدون حضور کارت ضمن افزایش امنیت از بخش گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های آنلاین جلوگیری خواهد کرد؛ رمز پویا تحولی در زمینه امنیت تراکنش‌های بانکی است و اقدام بانک مرکزی در این بخش جسورانه بوده و باید با جدیت دنبال شود. رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به تاکید بانک مرکزی در راستای دسترسی تمامی شهروندان و استفاده‌کنندگان خدمات بانکی به رمز دوم یک‌بار مصرف، ، در کنار ایجاد اپلیکیشن‌های ارایه‌دهنده رمز پویا در تمامی بانک‌ها، زیرساختی با نام هریم توسط بانک مرکزی ایجاد شده که بانک‌ها نیز به آن در حال اتصال هستند.

کاهش ۱۰ درصدی شعب بانک‌های ادغامی

معاون نظارتی بانک مرکزی آخرین وضعیت بانک‌های ادغامی را تشریح کرد و گفت: براساس تفاهم اولیه کاهش ۱۰ درصدی تعداد شعب هریک از این بانک‌های مشمول ادغام در دستور کار بوده که در حال انجام است. فرهاد حنیفی در گفت‌وگو با ایبِنا، درباره آخرین وضعیت ۵ بانک ادغامی قوامین، انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه کوثر، اظهار داشت: طبق مصوبات کمیته راهبری در حال حاضر بین ۶۰ تا بیش از ۹۵ درصد از سهام این بانک‌ها از طریق سازمان بورس اوراق بهادار به بانک سپه منتقل شده است.

تزریق نقدینگی با فروش اموال مازاد بانک‌ها در بورس

فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق بورس کالا که در سیاست‌های اقتصادی دولت در بسته خروج از رکود غیرتورمی مورد تاکید قرار گرفته به تازگی از سوی وزیر اقتصاد نیز در حال پیگیری است که به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی، این رویداد با آزاد شدن حجم زیادی از نقدینگی محبوس شده در دارایی‌های غیرمولد بانک‌ها موجب افزایش توان وام‌دهی و تزریق نقدینگی به صنایع و واحدهای تولیدی و رونق تولید می‌شود. مصطفی صفاری درباره واگذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها در سامانه اموال مازاد بانک‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واقعیت این است که بزرگ‌ترین ایراد بانک‌ها منابع راکدی است که آنها را از بانکداری به سمت فعالیتهای بنگاهداری سوق داده است. از چند ماه گذشته نیز با توجه به اینکه خروج بانک‌ها از بنگاهداری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شده است. این طرح چند سالی است که مطرح شده، اما به دلیل رکود حاکم بر بازار اجرایی نشد و با ابلاغ وزیر اقتصاد به نظر می‌رسد گام جدی برای آن برداشته شده است. وی افزود: نکته مهم در خصوص تحقق این طرح آن است که با فروش این اموال، منابع نقد بانک‌ها در ترازنامه آنها افزایش می‌یابد و به سرمایه مولد تبدیل می‌شود. این در حالی است که این اموال در حال حاضر به عنوان منابع سمّی تلقی می‌شوند که هیچ عایدی خاصی برای بانک‌ها ندارد و این در شرایطی است که بانک‌ها باید به سپرده‌های خود سود بدهند و ادامه این چرخه بانک‌ها را با مشکلات اقتصادی و درآمدی مواجه ساخته است. این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه هر چقدر منابع در دسترس بانک‌ها افزایش یابد، توان وام‌دهی آنها نیز بالاتر می‌رود، تاکید کرد: در شرایطی که یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش تولید، تامین سرمایه در گردش و منابع جدید برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار است، با تزریق سرمایه‌های جدید آزاد شده در بانک‌ها به واحدهای تولیدی می‌توان شاهد رونق تولید در بخش‌های مختلف بود.

 

ارسال نظر