مزیت‌ها و مراحل نصب برنامه 60 بانک ملی؛ رمز اول و دوم یک‌بار مصرف

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۷۹
مزیت‌ها و مراحل نصب برنامه 60 بانک ملی؛ رمز اول و دوم یک‌بار مصرف

گروه بانک و بیمه |

طبق دستور بانک مرکزی، بانک‌ها در برابر سرقت از حساب مشتری مسوول هستند و به همین خاطر برنامه استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای خریدها و انتقال‌های اینترنتی، در دستور کار بانک‌ها قرار داده و از اول دی ماه به صورت اجباری اجرا خواهد شد و مشتریان مسوول استفاده نکردن از رمز یک‌بار مصرف و مشکلاتی خواهند بود که از فیشینگ، سرقت کارت یا رمز دوم آنها و ... ایجاد می‌شود.

در این راستا، بانک‌های مختلف، برنامه‌ها و روش‌هایی را برای ارسال رمز دوم یک‌بار مصرف در دستور کار قرار داده‌اند و از طریق نرم‌افزار بانکی در گوشی‌های هوشمند، یا کد یو‌اس‌اس‌دی یا ارسال پیامک، رمز دوم را به مشتری اعلام می‌کنند. اما نرم‌افزار 60 بانک ملی، دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های متفاوتی است که ضمن افزایش ایمنی خدمات بانکی، علاوه بر رمز دوم پویا، رمز اول یک‌بار مصرف را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و از این طریق، حتی در خریدهایی که از کارت بانکی و رمز اول استفاده می‌شود مشتری می‌تواند به سادگی، رمز خود را از برنامه 60 دریافت کرده و به فروشنده اعلام کند و در خریدهای معمولی یا از رمز اول ایستا خود استفاده کند یا از رمز یک‌بار مصرف دریافت شده از برنامه 60 استفاده کند.راه نصب برنامه 60 در این گزارش به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. این برنامه را از سایت بانک ملی به نشانی bmi.ir دریافت کنید و پس از نصب، دو بخش یا کد ارسال شده توسط گوشی موبایل و همچنین کد ارسال شده توسط دستگاه خودپرداز یا سامانه بام را به آن اضافه کنید و پس از آن به سادگی، هر 60 ثانیه و به صورت آفلاین رمز یک‌بار مصرف اول یا دوم را دریافت نمایید. بانک ملی برای گوشی‌های غیر هوشمند و معمولی نیز امکان ارسال کد یو اس اس دی ستاره 737 ستاره 60 مربع

*737*60#را فراهم کرده است.

   مراحل نصب برنامه 60

برای نصب برنامه 60، لازم است که برنامه از طریق سایت بانک ملی bmi.ir دانلود و سپس مراحل نصب انجام شود. در مراحل نصب از شما شماره موبایل خواسته می‌شود و پس از آن یک پیام به گوشی ارسال می‌شود که باید آن را به برنامه 60 منتقل کنید.

 در مرحله بعد، لازم است که از طریق خود پرداز بانک ملی یا از طریق سامانه بام، مشخصات کارت ثبت شده و بخش ارسالی از طریق رسید خودپرداز دریافت شده و به نرم‌افزار برنامه 60 منتقل شود. هنگام مراجعه به

خودپرداز، شماره موبایل را درخواست می‌کند و برای شما پیام ارسال می‌کند و با انتخاب رمز یک‌بار مصرف، به مشتری یک پرینت می‌دهد که در آن کد خاصی وجود دارد و شما‌ آن را در برنامه 60 وارد می‌کنید.

به عبارت دیگر، با دو بخش ارسال شده خود پرداز و گوشی موبایل و انتقال آن، برنامه 60 قابل اجرا خواهد بود و مشتری پس از این مرحله، به سادگی می‌تواند رمز یک‌بار مصرف دوم یا رمز یک‌بار مصرف اول را دریافت کند و به راحتی امنیت حساب خود را در هر پرداخت و مبادله بانکی تضمین خواهد کرد.

مشتریان توجه داشته باشند که به جای مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌توانند به سامانه بام بانک ملی مراجعه نمایند. همچنین در مورد رمز اول، می‌توانند هم رمز اول ایستا و هم رمز پویا که هر 60 ثانیه استفاده می‌شود را انتخاب کنند.در برنامه 60 بانک ملی، علاوه بر دریافت رمز یک‌بار مصرف اول و دوم، امکان استفاده از خدماتی مانند خرید کارت هدیه، شارژ، خدمات بانکی و... فراهم شده و کارشناسان با توجه به ویژگی‌های برنامه 60 معتقدند که مشتریان می‌توانند خدمات دیگری مانند کارت به کارت، خرید شارژ، خدمات بانکی، کارت هدیه و سرویس‌های ویژه و خدمات دیگر را از برنامه 60 دریافت کنند.

   سختی نصب برنامه فقط یک‌بار است

برخی از مشتریان اعلام کرده‌اند که روش نصب برنامه 60 سخت است و باید علاوه بر دانلود و نصب، کد ارسالی به پیامک گوشی و همچنین کد اعلام شده توسط دستگاه خودپرداز یا سامانه بام را اضافه کرد و این موضوع در چند مرحله باید انجام شود و کار سختی است.اما واقعیت این است که برای ایجاد ایمنی و استفاده از مزایای برنامه 60 لازم است که کار دقیقی را انجام دهیم و بین گوشی، نرم‌افزار، خود پرداز و سامانه بام ارتباط برقرار شود تا سیستم بانک ملی بتواند گوشی، شماره تلفن، نرم‌افزار 60 را شناسایی کرده و هماهنگی و ارتباط لازم را ایجاد کند. اما پس از انجام مراحل راه‌اندازی که یک‌بار انجام می‌شود، بقیه کار ساده است و هر بار که مشتری به رمز اول یا دوم نیاز دارد، به سرعت رمز مورد نظر را دریافت می‌کند و هر 60 ثانیه یک‌بار، رمز عوض می‌شود و خیال مشتری از بابت امنیت حساب و پرداخت‌ها در دنیای دیجیتال و عصر ارتباطات امروز راحت می‌شود.

   رمزیاب به صورت آفلاین

ویژگی مهم دیگر برنامه 60 آفلاین بودن این برنامه است که نیازی به وصل شدن به اینترنت ندارد و رمزها به صورت آفلاین و بسیار ساده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.رمز یک‌بار مصرف یا پویا هر 60 ثانیه تغییر می‌کند. بخش اول فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف را از دستگاه دریافت و در محل آن در نرم‌افزار 60 قرار دهید.

دستگاه از شما شماره موبایل را درخواست می‌کند تا به شما پیام ارسال کند و بخش اول فعال‌سازی را برای شما ارسال کند. بخش دوم فعال‌سازی رمز از طریق گوشی موبایل برای شما ارسال می‌شود.

با وارد کردن این دو بخش، کار نصب کامل شده و نرم‌افزار برنامه 60 فعال و اجرایی می‌شود و به صورت آفلاین می‌توانید هر وقت لازم می‌دانید رمز یک‌بار مصرف دریافت کنید. این رمزها به صورت آفلاین برای کارت و حساب شما در نظر گرفته شده و پس از 60 ثانیه تغییر می‌کند.

ویژگی مهم برنامه 60، باطل شدن رمزیک‌بار مصرف دریافتی پس از 60 ثانیه است که به صورت خودکار تغییر کرده و تنها مشتری به آن دسترسی دارد و حتی اگر کسی از آن اطلاع یابد نمی‌تواند ظرف 60 ثانیه ازاین رمز سوءاستفاده کند و فیشینگ و سرقت اطلاعات و پول و حساب انجام دهد. همین موضوع باعث شده که بانک ملی در تبلیغات این برنامه، از کلمات «رمز خودت را فریاد بزن!» استفاده کند. زیرا به محض اعلام رمز، مشتری تنها 60 ثانیه فرصت دارد که رمز دریافتی را استفاده کند و پس از 60 ثانیه، رمز خود به

خود تغییر می‌کند.

در نتیجه اگر فرد دیگری بخواهد از کارت شما استفاده کند، عملا فرصت نمی‌کند زیرا بلافاصله رمز قبلی باطل می‌شود و تنها مشتری از طریق مشخصات کارت خود و رمز دریافتی یک‌بار مصرف جدید می‌تواند خدمات بانکی و انتقال پول و خرید مورد نظر را انجام دهد.

براین اساس، کارشناسان معتقدند که برنامه 60 بانک ملی، عملا امکان استفاده از رمز اول و رمز دوم یک‌بار مصرف را فراهم کرده و در هر شرایطی، امنیت حساب و پرداخت‌های مشتری تضمین می‌شود.

 

ارسال نظر