اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۲۰

صندوق جسورانه بازی‌های رایانه‌ای با همکاری شناسا

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های شناسا (از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد)، مبین وان کیش و دیدگاه نوین در تاریخ 26 آبان سال 98 و با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای معرفی شد و آغاز به کار کرد.

بر اساس این خبر، این صندوق از نوع صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه است و حوزه فعالیت آن، بازی‌های یارانه‌ای، انیمیشن و محتوای دیجیتال است.

حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا در مراسم انعقاد این تفاهمنامه، طی سخنانی با اشاره به اهمیت دنیای مجازی در زندگی روزمره گفت: به تصور ما سبک زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد و تغییر روزمره آن متناسب با فناوری‌های نو همه ما را متأثر می‌کند. حضور فناوری اطلاعات، فضای مجازی و به تعبیری دنیای مجازی در زندگی روزمره همه مردم، روز به روز در حال تغییر چهره زندگی است. از این‌رو، به نظر می‌رسد بازی‌نمایی پدیده‌ها و اتفاقات می‌تواند اهمیت زیای داشته‌باشد. این مر صرفا حوزه سرگرمی را شامل نمی‌شود. بلکه بحث ساخت فرهنگ، بازی‌های جدی و پرکردن اوقات فراغت جامعه را می‌تواند پوشش دهد. وی ادامه داد: بازی این فرصت را فراهم می‌کند که انسان‌ها رویاهای خود را زندگی کنند. ایمان داریم که حوزه بازی، حوزه آینده‌داری است و صرفا نمی‌توان با گرته‌برداری و تکرار تجربه‌های دیگران در آن نقش‌آفرینی کرد. توانمندی خوبی در میان جوانان خوش‌فکر و فناورمان داریم که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای ما ایجاد کند. فکر می‌کنیم که این حوزه قابلیت جهانی شدن را دارد و امکان توسعه بازار در ابعاد منطقه‌ای و فراملی را نیز داراست و ما هم در پی تسریع در این حوزه هستیم.وی افزود: در مورد سبک زندگی ما استارتاپ‌ بازی‌سازی پاسارگاد (آروند استودیو) را داریم که به بازی‌سازی و ارایه بازی‌ها در پلتفرم‌های هوشمند می‌پردازد. این تیم به عنوان اولین تیم از ایران در استیشن اف، بزرگ‌ترین کمپ استارت آپی جهان در فرانسه مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بازی جوخه آتش

(Guns N’ Heroes) که یکی از عناوین در دست تولید در آروند استودیو است و در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران صاحب 1 غزال زرین و 2 لوح تقدیر شده بود، به عنوان طرح پیشنهادی برای استیشن اف ارسال شد و در نهایت پس از طی مراحل مختلف و دشوار گزینش، این بازی توانست جواز حضور آروند را در ایستگاه اف کسب کند.مدیرعامل شرکت مبین وان کیش نیز در این مراسم به اقدامات ارزشمند شرکت شناسا در حوزه سرمایه‌گذاری‌های پرخطر اشاره کرد و گفت: بین بازیگران سرمایه‌گذار دیجیتال و حوزه بازی‌های رایانه‌ای بررسی‌هایی با نگاه «کارآمد بودن» انجام دادیم و این فرصت سرمایه‌گذاری را در مجموعه «شناسا» یافتیم که یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر قدیمی است و کارنامه درخشانی در سرمایه‌گذاری‌های خود دارد. این مجموعه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هم سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته و در برخی از آنها موفقیت‌های بین‌المللی هم کسب کرده است.

دستورالعمل «گام» به تصویب شورای پول و اعتبار رسید

در راستای برنامه‌های بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی، دستورالعمل گواهی اعتبار مولد (گام) پیشنهاد و در جلسه پنجم آذر ماه سال جاری شورای پول و اعتبار به ریاست دکتر عبدالناصر همتی تصویب شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس این دستورالعمل با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی کشور که در قالب زنجیره‌های تأمین تولید قرار دارند و با برخورداری از ضمانت بانک‌ها و موسسات اعتباری زمینه تامین منابع مورد نیاز سرمایه در گردش فراهم خواهد شد. گواهی اعتبار مولد به عنوان ابزاری بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود انتظار می‌رود تسهیلات جدیدی را برای تامین اعتبار بنگاه‌ها و رونق تولید فراهم کند.

هک شدن برخی حساب‌های بانکی صحت ندارد

معاون بانک مرکزی اعلام کرد: هیچگونه گزارشی مبنی بر هک حساب‌های بانکی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر خالی شدن یا کم شدن مقادیری از حساب‌های بانکی افراد مختلف منتشر شد که پلیس فتا در این باره تاکید کرده بود موضوع هک حساب‌های بانکی مطرح نیست و عمده این موارد به فیشینگ مربوط است. این در حالی است که کارت بانکی برخی از مال‌باختگان، رمز دوم نداشته و به این ترتیب موضوع فیشینگ درباره این مشتریان منتفی است و به نظر می‌رسد که مواردی خارج از فیشینگ اتفاق افتاده باشد.در همین راستا مهران محرمیان؛ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر هک حساب‌های بانکی نداریم، اظهار داشت: صحبت‌های پلیس فتا را در این باره تایید می‌کنم که این سوءاستفاده‌ها عمدتا به صورت فیشینگ یا روش‌های دیگری با فریب دادن کاربر اتفاق می‌افتد.وی افزود: سودجویان، اطلاعات حساب بانکی‌ فرد را از طریقی دریافت کرده و پس از آن نسبت به خالی کردن حساب اقدام می‌کنند. به گفته معاون بانک مرکزی، ممکن است افرادی باشند که رمز دوم هم نداشته باشند، اما از طریقی مثل گمراه کردن مشتری که روش‌های متفاوتی هم دارد، مقادیری از حساب‌شان کسر شده باشد، اما این موضوع به هک حساب‌ها ربطی ندارد، سعی داریم این موضوع را مدیریت کنیم و امیدواریم که این موارد کاهش یابد.

 

ارسال نظر