اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۹۱

دو نشان اجلاس اکسپورتکس ایران برای بانک صادرات

بانک صادرات ایران دو نشان «اعتماد و رضایت مشتریان» و «ارایه خدمات ارزی و بین‌المللی» را دریافت کرد.

بزرگ‌ترین اجلاس مشترک سرآمدان تولید و صادرات ایران (اکسپورتکس)، با اعطای دو نشان «استاندارد و جایزه بین‌المللی برترین بانک مورد اعتماد و رضایت مشتریان در خدمات بانکی» و «نشان ملی برترین بانک در ارایه خدمات ارزی و بین‌المللی» به بانک صادرات ایران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بزرگ‌ترین اجلاس مشترک سرآمدان تولید و صادرات ایران (اکسپورتکس)، با اعطای دو نشان «استاندارد و جایزه بین‌المللی برترین بانک مورد اعتماد و رضایت مشتریان در خدمات بانکی» از سوی اتحادیه اروپا (Best Trust Bank Services Awards 2019) و «نشان ملی برترین بانک در ارایه خدمات ارزی و بین‌المللی» از سوی سازمان بین‌المللی استاندارد و کیفیت لندن (International Organization Standard and Quality Of London) به بانک صادرات ایران اعطا شد.

در این اجلاس که با حضور جمعی از مسوولان این بانک و نمایندگان تجاری و اتاق‌های بازرگانی کشورهای هند، عراق، قطر، سوریه، عمان، ترکیه، روسیه، افغانستان، ازبکستان و آذربایجان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، به معرفی فرصت‌های اقتصادی، بازاریابی و توسعه صادرات به کشورهای منطقه، بررسی نحوه بازارسازی و استفاده از فرصت‌های ویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سراسر کشور، معرفی روش‌های موفق در صادرات و کسب درآمد ارزی، معرفی کالا و خدمات مورد نیاز کشورهای منطقه، معرفی واحدهای نمونه تولیدی و خدماتی سراسر کشور پرداخته شد.

بانک صادرات ایران با داشتن گسترده‌ترین شبکه شعب خارج از کشور، ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار بازرگانان و فعالان اقتصادی قرار داده است.

آغاز فروش اوراق گواهی سپرده یک ساله

 فروش اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) از ۳۰ آبان ماه آغاز می‌شود.اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نام و الکترونیکی یک ساله از روز پنجشنبه ۳۰ آبان به مدت پنج روز کاری تا پایان روز چهارشنبه 6 آذر نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد سالانه در شعب بانک ملی ایران آغاز خواهد شد. گفتنی است این اوراق قابل انتقال به غیر است و نرخ بازخرید، قبل از سررسید آن توسط بانک ۱۰ درصد سالانه تعیین شده است.فروش اوراق ضریبی از مبلغ یک میلیون ریال و تاریخ پرداخت سود آن آخرین روز هر ماه است که به صورت سیستمی به حساب معرفی شده از سوی مشتری واریز می‌شود. همچنین گواهی سپرده به صورت الکترونیکی است و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد شد، لذا حفظ و نگهداری رسید گواهی صادره توسط مشتریان ضروری است.

موفقیت روسیه در کنار زدن دلار امریکا

 روسیه مسیر استقلال از دلار امریکا را بیش از پیش هموار می‌کند. به گزارش ایبِنا، روزنامه فرانسوی Les Echos در این خصوص نوشت: مسکو روند دلار زدایی از اقتصاد خود و سیستم مالی را پس از بروز تنش‌ها در ارتباطات با امریکا در سال ۲۰۱۴ با هدف عبور از تحریم‌های امریکایی آغاز کرده است. روسیه توافق‌هایی را در خصوص تعویض ارز با کشورهایی که تنش‌هایی با امریکا دارند مانند ایران، چین و ترکیه منعقد کرده است. علاوه بر اینکه میزان ذخیره ارزی کشورهای بریکس را افزایش داده تا بدین‌ترتیب بر تجارت بین این کشورها تاثیر داشته و حجم کلی آن در سال ۲۰۱۸، ۱۲۵ میلیارد دلار شده است.فروش دلار در کنار باقی مسائل به روسیه اجازه می‌دهد که بهای روبل را که در سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد افت داشت، بالا برده و به تعادل برساند. از آغاز سال جاری ارز روسی رشد داشته و بهای آن در ارتباط با ارز امریکایی ۷.۶ درصد بالا رفته است.پیش‌تر معاون وزیر دارایی روسیه اعلام کرده بود که وزارت دارایی ضمن تغییر ساختار ارزی صندوق ملی در سال ۲۰۲۰ قصد دارد سهم دلار را کمتر کند.

 

فراخوان همایش سالانه بانکداری الکترونیک

فراخوان مقالات نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت منتشر شد.به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، فراخوان مقالات نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع دگردیسی دیجیتالی، توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر شد.اولین محور در این فراخوان « اقتصاد دیجیتالی» با تمرکز بر موضوعاتی مثل راهبری دیجیتالی، حقوق و مقررات و فناوری‌های نوین اکوسیستم اقتصاد دیجیتالی بوده و دومین و مهم‌ترین محور این رویداد «شفافیت، اعتماد‌سازی و نظارت دیجیتال» است که توجه به موضوعاتی مثل شفافیت و مبارزه با فساد و اختلاس و فناوری‌های نوین نظارتی در زیر مجموعه‌ آن مطرح شده است.محور سوم نیز «دگردیسی دیجیتالی بانک‌ها» با محوریت قرار دادن ساختار سازمانی و فرآیندهای بانکی، تحول تجربه پرداخت و بانکداری بدون بانک اعلام شده است.آخرین مهلت ارسال اصل مقالات هجدهم دی ماه ۱۳۹۸ اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت همایش به آدرس ebps.ir نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.

 

 

ارسال نظر