اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۶۵

موفقیت درآزمون کارایی سامانه بانکداری متمرکز ترنج

سامانه بانکداری متمرکز داتین با عنوان «ترنج» توانست در آزمون کارایی که توسط یک شرکت بین‌المللی انجام شد، بیش از تعهد مندرج در قرارداد با بانک سپه را مدیریت کند.هومن مسگری، مدیر طرح استقرار و توسعه بانکداری متمرکز بانک سپه با اعلام این خبر گفت: یکی از تعهدات قراردادی ما با بانک سپه، توانایی مدیریت هزار تراکنش در ثانیه بود که با توجه به بزرگی مقیاس این بانک و از سوی دیگر شرایط ادغام، داتین رقمی بیشتر از هزار تراکنش در ثانیه را مد نظر داشت. او ادامه داد: مسوولیت انجام آزمون تخصصی شاخص کارایی به دلیل اهمیت و گستردگی پروژه، به یک شرکت باتجربه بین‌المللی واگذار شد که توانستیم با بهبود عملکرد راهکار بانکداری متمرکز خود در سه حوزه اپلیکیشن، پایگاه داده و معماری، بالغ بر دو هزار تراکنش در ثانیه را در این آزمون کارایی پردازش کنیم. مسگری با تاکید بر این نکته که ارایه سرویس با ظرفیت بیش از هزار تراکنش در ثانیه (TPS) توسط راهکار داتین تنها یکی از اهداف این آزمون کارایی است، گفت: مسائلی همچون، تامین سخت‌افزار مناسب برای پردازش این حجم از تراکنش، پیش‌بینی بیشترین مقدار پردازش قابل انجام روی سخت‌افزار نهایی، بررسی رفتار سامانه در قبال تراکنش‌های مختلف و تعیین زمان مورد نیاز برای انجام آنها و بررسی و تعیین بیشترین پردازش ممکن روی سخت‌افزار مورد نظر برخی دیگر از اهداف آزمون کارایی بوده است. در ادامه نیما امیرشکاری؛ مشاور هیات‌مدیره بانک سپه و رییس کمیته آزمون پروژه با اشاره به اینکه نرم‌افزار داتین از لحاظ عملکردی (Functional) از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: در حال حاضر ترنج در بسیاری از بانک‌های کشور در حال فعالیت است، اما با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مشتری فعلی داتین از بانک سپه نیز کوچک‌تر است، نیاز داشتیم تا علاوه بر عملکرد از لحاظ کارایی هم اطمینان‌های لازم را کسب کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آزمون کارایی را انجام دهیم. او ادامه داد: سیستم‌های مالی حساسیت خاص خود را دارند و قطعاً آزمون تراکنش مالی با تراکنش فناوری اطلاعات متفاوت است، به همین دلیل شرکتی را انتخاب کردیم که تجربه آزمون سیستم‌های مالی را در کارنامه خود داشته باشد. به گفته او، این شرکت بین‌المللی سابقه فعالیت در اروپا و آسیا را دارد و علاوه بر تجربه پیاده‌سازی دو برند معروف بین‌المللی، آزمون کارایی را روی آنها انجام داده است.

 

آغاز داوری جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد

داوری آثار راه‌یافته به مرحله داوری سومین دوره جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، پس از طی مرحله نخست انتخاب آثار رسیده به جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد، در مجموع 250 فیلم و 170 ایده شایسته حضور در مرحله داوری این جشنواره شناخته شدند و بررسی این آثار جهت انتخاب آثار برگزیده آغاز شد. هیات داوران این جشنواره را علی‌اکبر امین تفرشی، حسن بلخاری، محمود دهقان طزرجانی، غلامرضا نامی، بهرام توکلی، نیما جاویدی و روح‌الله حجازی، از هنرمندان، هنرشناسان و کارگردانان مطرح کشور تشکیل می‌دهند. بر اساس این خبر، سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد، با هدف شناسایی استعدادها و جلب افکار عمومی به موضوعات تعیین‌شده برگزار شد‌ه است. محورهای مسوولیت‌های اجتماعی شامل تکریم خانواده، حفظ منابع‌‌طبیعی و محیط‌زیست، اهدای عضو و همدلی و همبستگی ملی در مواجهه با بلایای طبیعی و همچنین حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی از موضوعات مطرح شده در این جشنواره هستند. همچنین یک بخش جنبی با محوریت ایده‌هایی که در هر بخش امکان ساخت نیافته‌اند نیز در نظر گرفته ‌شده است. گفتنی است پس از اتمام مرحله داوری، اسامی راه‌یافتگان بخش داوری نهایی و همچنین تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، از طریق سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی

www.bpi.ir و سایت جشنواره به نشانی http: //www.pasargadfilmfest.ir اعلام خواهد شد.

 

خسارات پرداختی به زائران اربعین اعلام شد

به بازماندگان زائران فوت شده به‌طور عادی ۴۰میلیون تومان غرامت فوت پرداخت می‌شود، بر اساس قرارداد منعقد شده، بازماندگان افراد فوت شده بر اثر حادثه نیز تا ۲۴۰ میلیون تومان غرامت فوت و هزینه‌های درمانی و انتقال پیکر دریافت خواهند کرد.محمد رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت تاکنون به حدود ۱۳۰۰ زائر ایرانی در عراق در حوزه بیمه‌های عمر و درمان خدمات‌رسانی کرده است، افزود: متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان در ایام اربعین در عراق جان خود را از دست دادند که شامل حدود ۷۰ فوت عادی و حدود ۵۰ نفر فوت بر اثر حادثه بوده است. وی با اشاره به اینکه ۱۵۹ نفر مصدوم ایرانی در عراق نیز برای ادامه درمان به کشورمان منتقل شده‌اند گفت: به حدود ۱۰۰۰ نفر نیز در عراق خدمات درمانی بستری و سرپایی پاراکلینیکی ارایه شده است که پرداخت همه هزینه‌های آنها طبق قرارداد بر عهده بیمه ایران بوده است. وی درباره آمار خدمات درمانی این شرکت در نقاط مرزی داخل ایران نیز گفت: در محدوده داخل مرز ایران تا مرز عراق که زائران دارای پوشش بیمه ایران بوده‌اند، در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، همدان و لرستان به حدود ۵۰۰۰ نفر تاکنون خدمات رسانی شده که حدود ۴۱۰۰ مورد مراجعه درمانی سرپایی و بستری بوده است.

 

ارسال نظر