ضرورت پویایی بانک مرکزی در زمینه رمز ارزها

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۵۱

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر ضرورت پویایی بانک مرکزی در زمینه رمزارزها، گفت: وظیفه بانک مرکزی حفظ ارزش پول و جلوگیری از افزایش تورم و هدایت نقدینگی است وباید در زمینه رمزارز نیز به این امر توجه شود.

حیدر مستخدمین‌حسینی درباره فعالیت ماینرها در کشور با توجه به وجود مخالفت‌ها، در گفت‌وگو با ایبِنا، اظهار داشت: دستاوردهای سطوح مختلف فناوری و تکنولوژی که در حوزه‌های متعدد به عرصه جهانی و مردم ارایه می‌شود، باید توسط دولت‌ها و نهادهای مرتبط مورد بررسی و مداقه قرار گیرند.

به گفته وی، این امر باعث می‌شود که اگر موضوعی مغایر قانون باشد، مغایرت‌ها بررسی و موانع رفع و زیرساخت‌های لازم برقرار شود. وی افزود: اما در کشور ما در هر دو این موضوع مشکل وجود دارد و هنگامی که پدیده جدید می‌آید در ابتدا به صورت قهرآمیز با آن برخورد می‌کنیم و فعالیت‌ها به صورت زیرزمینی صورت می‌گیرد و دولت و نهادهای مختلف آن را ممنوع اعلام می‌کنند، اما پس از طی یک پروسه‌ای مورد تایید قرار می‌گیرد و اجرا می‌شود. این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه، در این بین زیان بسیاری به افکار وارد شده و تفکر نوآورانه نیز سرکوب خواهد شد، اظهارداشت: همچنین فعالیت‌ها نیز صورت زیرزمینی و مخفیانه می‌گیرد.

مستخدمین حسینی افزود: در زمینه ارز رمزها نیز همین شیوه اجرا شد، اما به نظر من بانک مرکزی باید وضعیت پویایی خود را حفظ کند. وی ادامه داد: تصمیم دولت درباره ارز دیجیتال صحیح بود، اما در ادامه راه که امکان زیان‌دهی برای دولت وجود دارد از پیشروی این صنعت جلوگیری شده و سنگ اندازی‌هایی مثل ممنوعیت استفاده از برق برای فعالیت‌های استخراج مطرح شد. این کارشناس اقتصادی، ‌گفت: چقدر خوب است که دولت یا مقام ناظر چارچوب و استانداردی در این زمینه تعریف کند و سپس این موضوع را مورد حمایت قرار دهد، ضمن اینکه نباید با هر پدیده جدید موضع‌گیری شود.

 

ارسال نظر