اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۲۶

بهره‌برداری از خدمات بیمه مشهد با حضور مدیرعامل بیمه ایران

پروژه ساختمانی مجتمع پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل شرکت سهامی بیمه ایران، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز خدمت رسانی بیمه‌ای در شرق کشور در مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید.  به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، در مراسم آغاز بهره‌برداری از این طرح مهم که صبح امروز برگزار شد، آقایان پورکیانی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل، دکتر رضایی عضو هیات‌مدیره، معاونین و مدیران ستادی بیمه ایران حضور داشتند. این مرکز بزرگ بیمه‌ای کشور در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و فضای ساختمانی ۲۰۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با طراحی و تجهیز و پیش‌بینی تجمیع و استقرار واحدهای خسارت بیمه‌های اتومبیل در مشهد راه‌اندازی و آماده ارایه خدمات بیمه‌ای به زائرین، مجاورین، مشتریان، بیمه‌گزاران و آحاد مردم عزیز است.

ارتباط بانکی از طریق پیام‌رسان روسی و سپام بانک مرکزی

گروه بانک و بیمه | رییس کل بانک مرکزی، از برقراری ارتباط بانکی از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیرسوئیفت) خبر داد.به گزارش «تعادل»، دکتر عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی عنوان کرد: در جریان مذاکرات ۲۵ شهریور ۹۷ روسای جمهور ایران و روسیه، در کنار مباحث مهم سیاسی، در خصوص توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوکشور و نیز روابط بانکی دو کشور بحث‌های مهمی انجام گرفت.طرفین به سقوط تدریجی نقش دلار در روابط اقتصادی جهان، به خاطر سیاست‌های خود امریکا اشاره و بر انجام مبادلات تجاری بر مبنای پول ملی دوکشور تاکید کردند.در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دو کشور از طریق پیام‌رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) برقرار شده است و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا، می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضا کمک شایانی بکند.در این دیدار، عزم جدی رییس‌جمهور روسیه برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف، کاملا مشهود بود. با توجه به توافقنامه‌ها و مذاکرات در جریان، شاهد ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خواهیم بود.مذاکرات دوجانبه روسای جمهور دوکشور ایران و ترکیه عمدتا متمرکز بود بر نحوه گسترش روابط اقتصادی و تجاری و خصوصاً بانکی دوکشور. تأکید بر بالا بردن حجم تجارت دوکشور و حل و فصل مسائل بانکی به ویژه ارتباط بیشتر بین بانک‌های مرکزی برای پیگیری افزایش مبادلات بر اساس پول ملی دوکشور که در حال حاضر بر اساس اعلام در حد ۳۴درصد است. پیرو تأکید روسای جمهور دوکشور، موضوعات بانکی را با رییس بانک مرکزی ترکیه در حاشیه مذاکرات، پی گرفتیم. الحمدالله تفاهمات خوبی انجام شد. همچنان، مقرر شد که همکاران بانک مرکزی بتوانند در دوره‌های آموزشی بانک مرکزی ترکیه برای کسب مهارت بیشتر در عملیات بازار باز شرکت کنند. ترکیه سال‌هاست که سیاست پولی خود را برای هدف‌گذاری و کنترل تورم، ازطریق عملیات بازار باز و کنترل نرخ سود کوتاه‌مدت بانکی، اعمال می‌کند.

هر ایرانی ماهانه 40 تراکنش بانکی دارد

گروه بانک و بیمه | مجموع تراکنش ابزارهای پذیرش در کشور بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تراکنش بوده و بر اساس جمعیت بالای ۱۸ سال، سرانه تراکنش هر فرد دارای سن بیشتر از هجده سال در کشور ۳۹.۴۹ تراکنش بوده که بیشترین سهم از انجام تراکنش توسط هر ایرانی متعلق به ابزار کارتخوان فروشگاهی با ۳۴.۸۰ تراکنش است؛ همچنین سرانه تراکنش ابزار پذیرش موبایلی و اینترنتی نیز به ترتیب ۲.۴۰ و ۲.۲۹ تراکنش اعلام شد. به گزارش «تعادل»، بررسی گزارش شاپرک نشان می‌دهد که هر ایرنی بالای ۱۸ سال در مرداد ماه تعداد ۳۹.۳۴ تراکنش انجام داده که بیشترین سهم از این تراکنش را کارتخوان در میان ابزارهای پذیرش با سهم ۳۴.۸۰ تراکنش داشته است. بر اساس جدیدترین گزارش اقتصادی شرکت شاپرک، در مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۹۷۷ تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده است که در سهم ابزارهای پذیرش شبکه پرداخت الکترونیک همچنان بیشترین سهم به دستگاه‌های کارتخوان با سهمی بالغ بر ۸۸.۱۲ درصد اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس گزارش شاپرک، در کشور ۵۹ میلیون و ۶۴۵ هزار فرد بالای ۱۸ سال (افرادی که بر اساس قوانین می‌توانند به خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشند) زندگی می‌کنند؛ ضریب نفوذ ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر فرد بالای هجده سال با توجه به مجموع تعداد ابزارهای پذیرش در حدود ۹ میلیون و ۷۵۳ هزار پایانه بالغ بر یک هزار و ۶۳۵ ابزار اعلام شده که ابزار کارتخوان فروشگاهی با تعداد بیش از ۷ میلیون و ۵۷۱ هزار پایانه و ضریب نفوذ یک هزار و ۲۶۹ پایانه به ازای هر ۱۰ هزار نفر بیشترین سهم از ضریب نفوذ در میان ابزارهای پذیرش را داشته است. ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ترتیب با تعداد ۹۷۹ هزار و یک میلیون و ۲۰۲ هزار پایانه ضریب نفوذ ۱۶۴ و ۲۰۱ هزار ابزار به ازای هر ۱۰ هزار نفر را به خود اختصاص داده‌اند که نشان از رشد تعداد دستگاه‌ها و افزایش دسترسی افراد به خدمات پرداخت به صورت ماهیانه دارد.

 

ارسال نظر