اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۶۹

رشد 1009 درصدی گشایش اعتبار در بانک پاسارگاد

بانک‌ پاسارگاد با هدف اعتمادسازی و فراهم آوردن شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک برای طرفین قرارداد، از ابتدای سال 1398 تاکنون، با رشدی معادل 1009 درصد، اقدام به گشایش بیش از 24 هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی کرد و موفق شد سهم اول بازار در میان بانک‌های خصوصی را از آن خود کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، این بانک با ارایه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی در قالب بسته حمایتی، زمینه‌ ایجاد فضایی قابل اعتماد و بدون ریسک را در معاملات تجاری فراهم کرد‌ه‌ که مورد استقبال تجار و فعالان اقتصادی قرار گرفته است؛ بطوری‌که با توسعه خدمات‌رسانی و گشایش بیش از 24 هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 1009 درصدی در ارایه این خدمت در بانک‌پاسارگاد هستیم. همچنین در پی استقبال بسیار خوب مشتریان، رشدی معادل 240 درصد در تعداد پرونده‌ها و مشتریان استفاده‌کننده از این خدمات حاصل شده است.  بر اساس این خبر، در این طرح، خریداران با بهره‌مندی از خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی می‌توانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان و اطمینان از کیفیت کالای مورد معامله برخوردار شوند. فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش، اطمینان حاصل می‌کنند. تسهیل مبادلات تجاری و انعطاف‌پذیری متناسب با نیاز مشتری از دیگر ویژگی‌های اعتبار اسنادی داخلی بانک‌پاسارگاد هستند.  اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و صدور انواع ضمانتنامه بانکی از دیگر خدمات بسته حمایتی بانک‌پاسارگاد هستند که از دو سال پیش و به‌منظور کمک به افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی به مشتریان ارایه می‌شوند. گفتنی است مشتریان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 و سیستم دریافت نظرها در سایت، آماده ارایه مشاوره و پاسخگویی به مشتریان است.

قدردانی از اثربخشی طرح طراوت بانک صادرات

رییس دفتر رییس‌جمهور از مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص «نحوه اجرا و اثرات طرح اعتباری ویژه تولید، طراوت» قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، دکتر محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور از نحوه اجرا و اثرات طرح ویژه اعتباری تولید (طراوت) و عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان بانک صادرات ایران در قالب این طرح، قدردانی کرد. در گزارش حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به دفتر رییس‌جمهور، عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان در قالب طرح طراوت طی چهار ماه ابتدای سال ٩٨ ارایه شد که بر اساس آن، مانده اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده (ثابت واحدهای تولیدی) این بانک به ٤٥ هزار و ٥٩٥ میلیارد ریال رسیده است. همچنین، مانده تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار در قالب عقد خرید دین بابت ٥٣ واحد تولیدی ١١ هزار و ٣٥٨ میلیارد ریال بوده است.  تا پایان تیرماه سال جاری برای ٥٢ هزار و ٣٣٤ نفر کارت اعتباری مرابحه به منظور مصارف خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی توسط بانک صادرات ایران در قالب طرح طراوت صادر شده که مانده آن به ١٠ هزار و ٢٥٥ میلیارد ریال رسیده است. در طرح «طراوت» واحدهای تولیدی که محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران بفروشند، می‌توانند از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین برای تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده در شعب بانک صادرات ایران بهره‌مند شوند. اولویت دادن به بخش‌های تولیدی، تسهیل و تسریع در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، افزایش سهم بخش تولید از اعتبارات بانکی و کاهش هزینه‌های تولید به واسطه استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به جای تسهیلات بانکی، از جمله مزایای اجرای طرح «طراوت» در شبکه بانک صادرات ایران است.

نوآوری‌های شبکه بانکی مفاسد را کاهش داد

سخنگوی هیات رییسه مجلس بر ضرورت تسریع دولت در اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری و اقتصادی تاکید کرد و گفت: نوآوری‌های شبکه بانکی در بستر وب توانسته مفاسد را کاهش دهد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به نوآوری‌های شبکه بانکی در سال‌های اخیر، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با الکترونیکی شدن کارها در حوزه بانکی بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافته است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نوآوری‌های شبکه بانکی در بستر وب توانسته مفاسد را نیز کاهش دهد، تصریح کرد: حرکت در مسیر دولت الکترونیک خوشبختانه در حوزه بانکی با شتاب قابل قبولی در حال انجام است. وی با بیان اینکه کاهش شعب بانکی در پی الکترونیکی شدن امور لازم است، افزود: همزمان با پیگیری امور در بستر اینترنت شبکه بانکی می‌تواند با فروش شعب مازاد نسبت به افزایش سرمایه خود نیز اقدام کند. نعمتی ادامه داد: در شرایط فعلی که بحث پنجره واحد مطرح شده و مصوبه مجلس نیز هست باید دولت نیز در اجرای آن جدیت به خرج داده تا ثمرات آن در کشور مشهود شود.

 

ارسال نظر