هر گرم طلا 414 هزار تومان

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۱۱
هر گرم طلا 414 هزار تومان

گروه بانک و بیمه|

قیمت طلا و سکه و ارز روند آرام نزولی خود را هفته به هفته ادامه می‌دهد و قیمت‌ها روز شنبه 16 شهریور 98 نسبت به شنبه گذشته همان روند با ثبات را حفظ کرده است. صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به آخرین روز هفته گذشته ثابت نگه داشتند؛ به‌طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.این صرافی‌ها هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند.

به گزارش تعادل، نرخ لحظه‌ای دلار در سامانه سنا به 11400 و یورو به 12650 تومان رسید.

در بازار آزاد و معاملات نقدی نیز نرخ دلار از ساعات صبح تا عصر نرخ بین 11400 تا 11590 تومان طی کرده است. سامانه سنا نیز برای میانگین ارزهای معامله شده روز پنج‌شنبه نیز برای دلار 1367، یورو 12606، درهم 3118، یوآن 1734، پوند 13808 و لیر 2094 تومان اعلام کرد.

در بازار طلا نیز آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۰۷ دلار رسیده و با اعلام هر دلار 11570 تومان در بازار آزاد و معاملات نقدی، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۴ هزار و ۳۷۵ تومان قیمت دارد سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان است.

نرخ دلار در ساعات اولیه صبح، متاثر از کاهش تنش‌های سیاسی و خروج بخشی از دلالان از بازار ارز به 11400 تومان رسید اما در ساعات عصر ابتدا به 11480 و سپس به 11590 تومان افزایش یافت.

قیمت خرید دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ فروش ۱۱ هزار و۴۰۰ تومان بود.نرخ خرید هر یورو نیز ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان و فروش ۱۲ هزار و۶۵۰ تومان رسید. میانگین بهای هر یورو در سامانه سنا ۱۲ هزار و ۶۰۶ تومان و هر دلار ۱۱ هزار و ۳۶۷ تومان بود. همچنین نرخ فروش هر حواله یورو در سامانه نیما به ۱۲ هزار و ۱۷۵ تومان رسید، حواله هر دلار نیز ۱۱ هزار و ۷۴۶ تومان فروخته شد.

بانک‌ها روز (۱۶ شهریور) هر دلار امریکا را ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان می‌خرند.همچنین هر یورو در بانک‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۴۵۸ تومان خریداری می‌شود که قیمت این ارز نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه بوده است. قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۹۰۲ تومان است.

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به‌طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۳۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

 

ارسال نظر