اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۵۲

جزییات بسته ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه  برای ایران

نیویورک‌تایمز از جزییات بسته حمایتی ۱۵ میلیارد دلاری دولت فرانسه برای جبران خسارت‌های تحریم یکجانبه امریکا علیه ایران و تلاش برای بازگرداندن ایران به توافق برجام خبر داد.

به گزارش «تعادل»، نیویورک تایمز نوشت: یک هیات بلندپایه ایرانی روز دوشنبه به پاریس رفت تا درباره جزییات یک بسته مالی مذاکره کند که امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه قصد دارد از آن برای جبران خسارت‌های ناشی از تحریم امریکا و تلاش برای ترغیب ایران به بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ استفاده کند.

براساس گزارش‌های موجود هسته اصلی این بسته یک اعتبارنامه ۱۵ میلیارد دلاری است که به ایران اجازه دسترسی به پول نقد را می‌دهد. این درحالی است که بخشی از پول ایران بابت فروش نفت در بانک‌های مختلفی در دنیا بلوکه شده است.

این گزارش می‌افزاید: این مبلغ تقریبا نیمی از درآمدی است که ایران به‌طور نرمال انتظار دارد از صادرات نفت در یکسال به دست بیاورد.

دولت مکرون از مطرح کردن جزییات مذاکرات با هیات ایرانی خودداری کرده است، هرچند که پیش‌تر خود مکرون در حاشیه اجلاس سران گروه هفت، در این باره با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا صحبت کرده است. باوجودی‌ که دو رییس‌جمهور از مطرح کردن اختلافشان در رسانه‌ها خودداری کرده‌اند، اما گفته می‌شود تلاش‌های فرانسه که حمایت دیگر قدرت‌های اروپایی‌ را هم پشت سر دارد، تلاش‌های دولت امریکا برای کمپین «فشار حداکثری» را خنثی می‌کند.

مشخص است که ترامپ از چنین بسته حمایتی رضایت ندارد، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ مشخصا بارها گفته است که با چنین توافقی مشکل دارد. نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم دیگر مخالف جدی چنین توافقی است و از ترامپ هم خواسته است که با آن مقابله کند.

در صورتی که دولت امریکا از این ابتکار پشتیبانی نکند، مشخص نیست که آیا بانک‌های اروپایی ریسک این را می‌پذیرند که با اعطای اعتبار به ایران خود را در معرض تحریم‌های امریکایی قرار دهند یا خیر. البته ممکن است این اعتبار از سوی بانک مرکزی اروپا یا بانک مرکزی فرانسه به ایران تخصیص داده شود که در آن صورت تحریم این بانک‌ها برای واشنگتن خیلی سخت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره جزییات مذاکراتی که در پاریس در جریان است، گفت: بیشتر مباحث فنی در جریان است و درمجموع خیلی خوب پیش رفته است. وی با این‌حال از مطرح کردن جزییات بیشتر خودداری کرد و عنوان نکرد که آیا بسته ۱۵ میلیارد دلاری حمایتی موضوع مذاکرات بوده یا خیر.

اعلام آمادگی صرافی سپهر بانک صادرات برای خرید ارز

شرکت صرافی سپهر بانک صادرات ایران برای خریداری ارز صادرکنندگان بدون محدودیت اعلام آمادگی کرد

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، شرکت صرافی سپهر بانک صادرات ایران در راستای اهداف دولت و سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات و رفع تعهدات ارزی، آماده خرید ارز اسکناس صادرکنندگان کالا و خدمات است.

صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را بدون محدودیت و به هر میزان به صورت اسکناس دلار و یورو به صرافی بانک صادرات ایران در تهران به آدرس: خیابان فردوسی، مرکز تجارت جهانی، طبقه منفی یک، واحد ٩ و در شهرهای اصفهان، یزد و شیراز به واحدهای این صرافی مراجعه و با نرخ روز اعلام شده توسط بانک مرکزی به‌فروش برسانند.

 سایر شعب ارزی بانک صادرات ایران در سراسر کشور نیز آماده خرید ارز هموطنان با نرخ روز اعلام شده توسط بانک مرکزی هستند.

بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی در نظام بانکی

بانک رفاه کارگران در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی دولت همواره خدمات و تسهیلات متنوع بانکی را در قالب طرح‌های مختلف به مشتریان خود ارایه کرده است.

به گواه آمار بانک مرکزی، بانک رفاه کارگران همواره نقشی موثر در اجرای سیاست‌های پولی و بانکی دولت داشته و بازوی اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی بوده است.

امروزه کمک به ارتقای حوزه سلامت، بهداشت و درمان جامعه و مقابله جدی با فساد در چرخه نظام سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است در همین زمینه اجرای طرح‌های سلامت در جامعه علاوه بر تأثیر افزایش سلامت آحاد جامعه از احتمال بروز هرگونه فساد در بخش درمان و دارو نیز جلوگیری می‌کند.

بانک رفاه کارگران با بیش از 5 دهه تجربه در زمینه ارایه خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه، امروزه به عنوان بانک پیشگام در حوزه سلامت نقش آفرینی می‌نماید.

 

 

ارسال نظر