اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۸۴

طرح طراوت بانک صادرات در پی تحقق رونق تولید

طرح طراوت بانک صادرات ایران چگونه در پی تحقق «رونق تولید» است؟ بانک صادرات در راستای حمایت از تولید اقدام به اجرای طرح طراوت با هدف تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در قالب عقد خرید دین و اعتبارات اسنادی کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل ازخبرگزاری بسیج، چند ماهی است که سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید ملی نام گرفته است. این فرمان در وهله اول باید تمام بخش‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور را مشغول کند و البته پس از گذشت مدتی می‌تواند در تمام بخش‌ها و سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور نمود داشته باشد. با اعلام شعار سال از سوی ایشان، تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های حاکمیتی و ملی مختلف اقدامات مناسبی برای حمایت و ارتقای سطح تولید کشور بنا نهادند. اما در این بین بنگاه‌های اقتصادی و به خصوص بانک‌های کشور با در اختیار داشتن منابع مالی و پولی مناسب، از توانمندی بالقوه مناسبی برای رونق و حمایت از تولید ملی برخوردارند از طرفی نیز استفاده از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید و جذاب می‌تواند ضمن افزایش انگیزه‌های مردم امکان مشارکت در طرح‌های بانکی و در انتهای آن تولید را سرعت بخشد.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن سابقه طولانی در امر بانکداری کشور برای نخستین‌بار در راستای حمایت از تولید ملی طرحی به عنوان طراوت را همراستا و هم‌جهت با بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۸ کلید زده است.

سنجش کارآمدی اصلاحیه قانون جدید چک

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اصلاحیه اخیر مجلس در خصوص قانون چک توانسته به نزولی شدن روند چک‌های برگشتی کمک کند.

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص قانون چک  گفت: طبق گزارش‌های واصله با اجرای این قانون کاهش آمار چک‌های برگشتی رخ داده است. نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید شاهد افزایش آمار چک‌های برگشتی باشیم، افزود: خوشبختانه اصلاحیه اخیر مجلس در خصوص قانون چک توانسته به نزولی شدن روند چک‌های برگشتی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه با سخت‌گیری‌های اعمال شده در صدور دسته چک بسیاری از تخلفات احتمالی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با تمهیدات اتخاذ شده در پی قانون جدید به هر کسی طبق توان و گردش مالی ارایه دسته چک صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده آمار جرایم مرتبط با چک در ماه‌های اخیر در پی اجرای قانون مذکور کاهش یافته است، گفت: با ادامه رویه فعلی بهبود وضعیت اقتصادی رخ خواهد داد.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید گزارشی از میزان چک‌های برگشتی به مجلس ارایه کند، افزود: این موضوع مطالبه مجلس از بانک مرکزی در راستای سنجش کارآمدی قانون وضع شده است.

پوشش ریسک دانش‌بنیان‌ها  با همکاری بیمه مرکزی

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از همکاری این صندوق با بیمه مرکزی برای اجرایی شدن ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ناظمی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: این دیدار به منظور اجرایی شدن ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات انجام شد.

 بر اساس این ماده «به منظور کاهش خطرپذیری محصولات و خدمات شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، بیمه مرکزی ایران مکلف است پوشش بیمه‌ای مناسب را در مراحل طراحی، تولید، عرضه و به‌کارگیری این نوع محصولات و خدمات، طراحی و ایجاد کند».

وی افزود: با توجه به عدم اجرای این ماده قانونی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بیمه مرکزی در حال بررسی ابعاد مختلف این مساله به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

ناظمی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید این است که بتوانیم سرمایه‌ها و منابع مالی مختلفی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان جذب کنیم، لذا به دنبال آن هستیم که به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در طرح‌های دانش‌بنیان، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور ترغیب کنیم، لذا قصد داریم با همکاری بیمه مرکزی، پوشش بیمه‌ای جدیدی را طراحی کنیم تا شرکت‌های بیمه‌گر علاوه بر سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از اکوسیستم نوآوری و فناوری، ریسک‌های سرمایه‌گذاری را برای عرضه محصولات دانش‌بنیان کمتر کنند.

 

ارسال نظر