بازگشت بورس به مدار رشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۴۵

گروه بورس|‌ شاخص بورس در روز قبل با رشد بیش از ۱۱۰۰ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۸ هزار و ۲۷۶ واحد رسید. نگاهی بر آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با رشد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص کل با ۱۱۵۳ واحد رشد معادل ۰.۴۷ درصد به ۲۴۸ هزار و ۲۷۶ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۲۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به ۷۰ هزار و ۱۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۱۳ واحد افت معادل ۱.۲۲ درصد به ۵۹ هزار و ۲۰۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» به ۴۸۶ واحد رشد رسید.

از سویی دیگر ۵ نماد « فارس با ۶۳۸ واحد، وامید با ۱۵۷ واحد، تاپیکو با ۱۴۵ واحد، مبین با ۱۳۵ واحد و وبانک با ۷۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «دفارا، فلوله، قشکر، قجام، دلر، کبافق و ثامان »  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خلنت، حتاید، پرداخت، سبهان، ساربیل، سیلام و کفپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز سه شنبه، در ۲۶۱ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۴۱ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان رسید.

همچنین در پایان معاملات در فرابورس ایران شاخص کل 12 واحد رشد کرده و به رقم 3 هزار و 197 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 178 هزار میلیارد تومان رسید. در روز گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از یک میلیارد و 600 میلیون سهام و حق تقدم در قالب 202 هزار فقره معامله و به ارزش 867 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پربیننده فرابورسی شامل ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شریف‌آباد، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، بانک دی و گروه صنایع کاغذ پارس بودند.

همچنین نمادهای دماوند، مارون، بیشترین اثر افزایشی و نمادهای میدکو، ذوب، کگهر، زاگرس، شراز، بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس داشتند.

 

ارسال نظر