اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۲۶

بانک رفاه بانکی سودآور با ضریب مطالبات پایین

دکتر محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری - اینوتکس 2019 که در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت عملکردی بانک پرداخت و اظهار داشت: بانک رفاه طی یک سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد ریال سودآوری داشته و جزو بانک‌های سودآور نظام بانکی بوده است. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل این بانک با ابراز خرسندی از سودآوری بانک رفاه گفت: این سود حاصل فعالیت‌های اصلی و عملیاتی بانک بوده است. دکتر سهمانی در ادامه به تشریح وضعیت مطالبات غیرجاری بانک رفاه در سال گذشته و سه‌ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: ضریب مطالبات (NPL) در بانک رفاه 3.7 درصد است که در مقایسه با نظام بانکی و استانداردهای رایج عدد پایین و نمایانگر حساسیت، توجه و مدیریت مطالبات و رعایت بهداشت پرونده‌های اعتباری و تخصیص بهینه منابع این بانک است. مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به عملکرد این بانک در حوزه نقدینگی و مدیریت آن پرداخت و گفت: بانک رفاه در سال 97 و روزهای سپری شده از سال 98 حتی یک روز هم اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته است و بانک رفاه هم‌اکنون در شرایط نقدینگی مناسبی به سر می‌برد.

وی همچنین به رشد مطلوب منابع این بانک طی سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بانک رفاه در سال 97 رشد منابعی قریب به 40 درصد را تجربه کرده است.

مدیرعامل بانک رفاه در خاتمه به عملکرد این بانک در واگذاری املاک و اموال مازاد اشاره و خاطرنشان کرد: بانک رفاه در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال واگذاری اموال و املاک مازاد داشته که عملکرد قابل قبولی در نظام بانکی محسوب می‌شود.

بازگشت به مسوولیت‌های اجتماعی و امید به اشتغال

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری نبض بازار، ضیاءالله اعزازی نماینده شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک رفاه کارگران در دوره مدیریت فعلی بانک رفاه توانسته خدمات خوبی به کارگران ارایه دهد و از طریق اعطاء تسهیلات به کارآفرینان باعث افزایش رونق تولید و کسب کار شده است.

وی با اشاره به گام‌های بلند بانک رفاه در توسعه بانکداری دیجیتال افزود: این بانک همچنین توانسته در خصوص توسعه بانکداری دیجیتال نیز گام‌های بلندی بردارد و همچنین با حمایت از تولید‌کننده‌ها و استارتاپ‌هایی که ایده‌های جدید در بخش صنعت و تولید دارند شرایطی فراهم کرده تا با سهولت بیشتر به تسهیلات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

اعزازی گفت: بانک رفاه در یک ماهه ابتدای سال 98، تعداد 15.508 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی اعطاء و مبلغ بیش از 1.778 میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت عمل به مسوولیت‌های اجتماعی افزود: پرداختن به موضوع تسهیلات بانکی به این شکل، عمل به مسوولیت‌های اجتماعی بانک رفاه قلمداد می‌شود و با ادامه این مسیر می‌تواند امید را به اردوگاه اشتغال بازگرداند.

وی گفت: البته لازم است که وزارت رفاه و تعاون از این بانک حمایت بیشتری داشته باشد و حتی الامکان شرایطی ایجاد شود تا کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند بتوانند از مزایای این بانک بهره‌مند شوند و همچنین سرمایه‌های خود را در این بانک پس انداز کنند. این بانک تلاش دارد تا بتواند تسهیلات و شرایط بهتری را برای رفاه کارگران کشور فراهم کند، اما در این راه نیاز به همراهی مسوولان کشور و به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به نظر می‌رسد تلاش‌های خوبی در این زمینه در حال وقوع است.

بانک رفاه پیشرو در مهندسی مالی بانکی

 محمد حسن‌نژاد شهرستان‌های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: بانک رفاه، همانطور که از نام آن پیداست برای رفاه حال کارگران تشکیل شده بود و از اول هم نیت بر این بود که به کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات بدهد. اما از طرف نهاد‌ها حمایت نشد و تأمین اجتماعی به جای آنکه سرمایه خود را به این بانک بیاورد و برای تولید و حمایت از کارگران قدمی بردارد پول‌های خود را در سایر بانک‌ها گذاشت که البته تحت تأثیر یک تفکر از بالا بود، در آن زمان هم بانک رفاه آنگونه که انتظار می‌رفت خدمات نداشت ولی به هر حال جفای زیادی در گذشته در حق این بانک شده است. این نماینده در ادامه گفت: بانک رفاه اولین بانکی است که مهندسی مالی بانکی را انجام داده و سپرده دو زیستی را راه‌اندازی کرده است، بطوری که سرمایه مردم روزها حساب جاری و شب‌ها سپرده سرمایه‌گذاری به حساب می‌آمد و اینگونه توانست حجم قابل توجهی از سرمایه را جمع کند. حسن‌نژاد در ادامه گفت: در چند سال اخیر و با حضور سهمانی این بانک تکان‌هایی خورده است و دولت نیز حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده و قرار است در انجام پروژه‌های آزاد راهی و بزرگ مشارکت داشته باشد و فاینانس صورت گیرد. وی گفت: بانک رفاه در حال پیدا کردن خود و سامان گرفتن است و اگر وزارت رفاه از آن پشتیبانی کند به نظر من این حرکت رو به رشد و تصاعدی خواهد بود.

 

 

ارسال نظر