ابلاغ مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی درباره بدهی‌ مالیاتی واحدهای تولیدی

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۱۵

مصوبات مالیاتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مورد بنگاه‌های تولیدی از سوی سرپرست سازمان امور مالیاتی برای اجرا، ابلاغ شد.

براین اساس با توجه به مفاد مصوبات سی و یکمین و سی و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 7/2/1398 و 28/2/1398 بدین‌وسیله مقرر می‌شود:

1- تا پایان سال 1398 مدت زمان تقسیط مندرج در ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم، صرفا برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است، به حداکثر شصت ماه افزایش می‌یابد.

2- استفاده از مفاد بند «ز» تبصره 10 ماده واحده قانون بودجه سال 1397 در خصوص انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت‌ها به حساب افزایش سرمایه، تا پایان سال 1398 تمدید می‌شود.

3- به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می‌شود تا به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تأیید آن ستاد رسیده است، نسبت به تعویق یکساله اجراییه‌هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی علیه بنگاه‌های مذکور صادر گردیده، در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی توسط ستاد اقدام کند. سازمان امور مالیاتی می‌تواند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجراییه‌های مربوطه اقدام کند.

 

ارسال نظر