اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۳۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۸۳۶

فروش اوراق گواهی سپرده مدت‌دار توسط بانک‌پاسارگاد

 بانک‌پاسارگاد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) عرضه می‌کند.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌‌پاسارگاد، اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) از تاریخ 18خرداد تا 23 خرداد سال 1398، در تمام شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور به فروش می‌رسد.این اوراق، معاف از مالیات، با نرخ سود علی‌الحساب 18درصد (سالانه) و قابل نقل و انتقال از طریق شعبه‌های بانک‌پاسارگاد است. معامله ثانویه این اوراق در بازار سرمایه از طریق بورس امکان‌پذیر خواهد بود. پرداخت سود این اوراق به‌صورت ماهانه است و امکان بازخرید آن قبل از سررسید با نرخ سود 10 درصد (سالانه) از طریق شعبه‌های این بانک فراهم است. گفتنی است مشتریان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 و سیستم دریافت نظرها در سایت به آدرس

 www.bpi.ir آماده ارایه مشاوره و پاسخگویی به مشتریان است.

پرداخت خسارت اُفت قیمت خودرو تصادفی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در جلسه آتی کمیسیون متبوعش با مدیران بیمه مرکزی موضوع اضافه شدن گزینه پرداخت هزینه افت خسارت خودروی تصادفی به سایر گزینه‌های بیمه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به این موضوع که حق بیمه بدنه خودرو شامل اُفت قیمت نمی‌شود، گفت: بیمه‌ها باید شرایطی ایجاد کنند که خسارت اُفت خودرو نیز شامل بیمه شود، چرا که برخی باید در تصادفات خسارت‌های زیادی برای افت قیمت خودروی خارجی پرداخت کنند.

سعیدی تاکید کرد: اگر فردی خودروی ۳۰ میلیون تومانی داشته باشد و بخواهد ۳۰۰ میلیون هزینه اُفت خسارت پرداخت کند امنیت خاطر برای رانندگی در سطح شهر را نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فردی که ماشین ارزان قیمت سوار شده پولی برای پرداخت خسارت ۳۰۰ میلیون تومانی ندارد، تصریح کرد: در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی با مدیران بیمه مرکزی موضوع اضافه شدن گزینه پرداخت هزینه افت خسارت به گزینه‌های بیمه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

97 هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند

گروه بانک و بیمه| نزدیک به 97 هزار نفر از مزدوجین (به مبلغ 29.927 میلیارد ریال) از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک ضمن قدردانی از همکاری نظام بانکی کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان، به اطلاع می‌رساند در سال 1397 تعداد یک میلیون و 180 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است. همچنین در سال جاری نیز با توجه به مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه کل کشور، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، از محل منابع پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از یک فروردین 1396 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. گفتنی است؛ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.

کاهش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها

یک کارشناس بانکی گفت: بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه به دلیل دامنه محدود فعالیت و خدمات‌شان امکان جذب بسیاری از سپرده‌گذاران خصوصا اشخاص حقوقی را ندارند؛ در نتیجه منابع محدودتر می‌شود.

مرتضی اکبری با بیان اینکه منابع قرض‌الحسنه یعنی منابعی که فرد سپرده‌گذار به نیت اعطای وام قرض‌الحسنه نزد بانک می‌گذارد تا از آن طریق تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود، افزود: با این مفهوم عملا حساب‌های جاری افراد از قرض‌الحسنه جدا می‌شود و صرفا سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد سپرده‌های قرض‌الحسنه در نظام بانکی روز به روز کمتر شده و این به معنای اضمحلال فرهنگ قرض‌الحسنه در یک کشور اسلامی است؛ این موضوع یک دلیل اقتصادی و یک دلیل فرهنگی دارد.

اکبری ادامه داد: دلیل اقتصادی آن نرخ تورم بالایی است که در کشور حاکم بوده و هست. زمانی که سپرده‌گذار به نیت قرض‌الحسنه منابع خود را نزد بانک می‌گذارد انتظار سود ندارد در عین حال انتظار ضرر هم ندارد اما در حالتی که نرخ تورم مثلا ۲۰ درصد است یعنی هر ساله ۲۰درصد ضرر کرده و قدرت خرید پولش را از دست می‌دهد.

وی افزود: بنابراین مساله تورم و کاهش ارزش پول یک مساله جدی و لاینحل سپرده‌های قرض‌الحسنه است و تا زمانی که چاره برایش اندیشیده نشود در جامعه با تورم بالا، انتظار افزایش سپرده‌های قرض‌الحسنه بیجا خواهد بود

 

ارسال نظر