اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۱۷

امکان ارایه خدمات بانکی به دارندگان رسید  کارت ملی

گروه بانک و بیمه | با اعلام سازمان ثبت احوال کشور، بانک‌ها با توجه به انقضای مهلت اعتبار کارت‌های ملی قدیمی مکلف به ارایه خدمات بانکی به دارندگان رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند همراه با ارایه اصل شناسنامه هستند. به گزارش تعادل، معاونت فناوری اطلاعات و آثار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در نامه‌ای به مدیران شبکه بانکی در خصوص نحوه استفاده و احراز هویت مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند اعلام کرده است که با هدف افزایش روش‌های دریافت خدمات و با توجه به انقضای مهلت اعتبار کارت‌های شناسایی ملی و ضرورت استفاده از کارت ملی هوشمند، این سازمان علاوه بر امکان استعلام سریال مندرج در پشت کارت هوشمند ملی، در خدمتی جدید امکان استعلام به کمک کد رهگیری مندرج در پشت رسید مهمور تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را نیز فراهم کرده است. بر همین اساس، ارایه خدمات بانکی به افرادی که کارت ملی سابق خود را به هر دلیلی همراه ندارند ولی دارای رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند هستند، پس از استعلام کد رهگیری مندرج در پشت رسید یاد شده، همراه با ارایه اصل شناسنامه بلامانع است.

رونمایی از ارز جهانی فیس‌بوک تا سال آینده

فیس‌بوک در حال نهایی‌سازی عرضه ارز دیجیتالی‌ است. به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی سی، این ارز مجازی که به نام “گلوبال کوین “ عرضه خواهد شد نخستین ارز مجازی عرضه شده توسط غول‌های فناوری امریکایی است و طبق اعلام مسوولان شرکت فیس‌بوک، انتظار می‌رود این ارز در کشورهای زیادی از جهان مورد استقبال قرار گیرد. فیس‌بوک تابستان امسال جزییات بیشتری را از ارز مجازی خود افشا خواهد کرد و تاکنون مذاکراتی را با بانک‌های مرکزی انگلیس و امریکا انجام داده است. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک ماه گذشته در همایشی به بیان دیدگاه خود در خصوص فرصت‌ها و تهدیدات ارزهای مجازی پرداخته بود. علاوه بر این، فیس‌بوک در حال رایزنی با شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات تراکنش الکترونیکی برای انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر پول است. این غول امریکایی که مالکیت واتس‌اپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد به دنبال شکستن انحصار موجود عرصه مالی و بانکی جهان است تا بدون نیاز به داشتن حساب بانکی، امکان تراکنش‌های مالی برای مشتریان هموار شود. اوایل سال جاری میلادی بانک امریکایی “جی پی مورگان “ که بزرگ‌ترین بانک امریکا به شمار می‌رود از ارز دیجیتالی خود رونمایی کرده بود. البته بر خلاف فیس‌بوک، ارز دیجیتال این بانک فقط برای استفاده در شبکه مبادلات درون بانکی طراحی شده است و مشتریان امکان استفاده از آن را ندراند. ارزهای مجازی می‌توانند در دنیای واقعی برای بسیاری از امور نظیر رزرو هتل، پرداخت هزینه غذا و حتی اجاره خانه مورد استفاده قرار گیرند اما ناشناس‌ماندن استفاده‌کنندگان، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این ارز است. به دلیل همین ناشناس ماندن نیز این ارزها از محبوبیت بالایی در بین تبهکاران و مجرمان مالی برخوردار هستند.

یادداشت رییس بانک مرکزی در سالروز آزادسازی خرمشهر

گروه بانک و بیمه | رییس کل بانک مرکزی با اشاره به شباهت شرایط امروز کشور با مقطع آزادسازی خرمشهر گفت: تمام تلاش‌های دولت امریکا در جنگ اقتصادی که عمدتا اقشار متوسط به پایین جامعه ما را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، درعمل نتوانست آنها را به اهداف رسما اعلام شده برساند. آیا اخبار پیغام‌های متعدد آنها برای مذاکره درکنار تهدیدهایشان خبر از نتایج مقاومت مردم می‌دهد؟ اطمینان دارم این‌بار نیز ملت بزرگ ایران سربلند خواهد شد. به گزارش «تعادل»، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: سوم خرداد روز آزادی خرمشهر است. سال ۱۳۶۱، در چنین روزی، جانشین پخش اخبار صداوسیما بودم. خبر آزادی تدریجی خرمشهر را دریافت کردیم. خبر بسیار مهمی برای مردم بود. تلاش ما برای اعلام خبر تا ساعت ۱۴ به نتیجه نرسید. فرماندهان عملیات نظر داشتند تا تثبیت کامل موقعیت، اعلام خبر صلاح نیست. اعلام خبر به ساعت ۱۵ به بعد موکول شد. به اتفاق همکاران برای صرف نهار در غذاخوری نزدیک جام جم، ساعتی به فضای شهر وارد شدیم. شهر تهران گویا روح نداشت، ما اخبار مهمی داشتیم که آنها نداشتند، لذا به‌خوبی تفاوت روحی بین ما و مردم کاملا محسوس بود. افسردگی ناشی از تبلیغات و جنگ روانی دشمنان در آنها احساس می‌شد. به سازمان برگشتیم و بعد از کشمکش گویندگان وقت رادیو و خبر در اینکه کدامشان این خبر مسرت بخش را اعلام کنند و توافق بر اینکه هر دو باهم اعلام کنند، خبر آزادی خرمشهر را اعلام کردیم. ساعتی بعد برای شرکت در جلسه‌ای مجددا به سطح شهر رفتم. جشن و سرور و شادی مردم وصف ناپذیر بود، روحیه‌ها عالی و درعرض سه ساعت کل جامعه یکپارچه، متحول شده بود شاید امروز نیز در همان مقطع سه ساعته باشیم، تمام تلاش‌های دولت امریکا در جنگ اقتصادی که عمدتا اقشار متوسط به پایین جامعه ما را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، درعمل نتوانست آنها را به اهداف رسما اعلام شده آنها برساند. آیا اخبار پیغام‌های متعدد آنها برای مذاکره درکنار تهدیدهایشان خبر از نتایج مقاومت مردم می‌دهد؟ اطمینان دارم این‌بار نیز ملت بزرگ ایران سربلند خواهد شد.

 

 

ارسال نظر