اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۳۳

توضیحات همتی درباره پرونده بانک سرمایه

گروه بانک و بیمه| در جریان دادگاه روز سه شنبه متهمان بانک سرمایه، در مورد مکاتبات معاونت نظارت بانک مرکزی با دادسرای جرایم پولی و مالی مطالبی مطرح شد. و رییس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در برخورد با متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان از منابع و امکانات بانک‌ها جدی و مصمم است، عنوان کرد: لازم دیدم این نکته را توضیح دهم که اینجانب هیچ اطلاعی از مکاتبات حوزه نظارت با دادستانی محترم نداشتم. به گزارش «تعادل»، دکتر عبدالناصر همتی افزود: دلایل معاونت محترم نظارت در مورد پاسخ‌های ارسالی و پروسه استعلام و پاسخگویی را به دقت بررسی و نظر بانک مرکزی اعلام خواهد شد. این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهم که بانک مرکزی در خصوص برخورد با متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان از منابع و امکانات بانک‌ها، در هر سطح و موقعیتی، جدی و مصمم است.

پایان امرداد، مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم پاسارگاد

پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد، پایان امرداد سال جاری تعیین شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، ارسال فیلم‌ها و ایده‌ها، در خصوص محورهای سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد همچنان ادامه دارد و با توجه به اعلام دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار تا پایان امرداد خواهد بود. تاکنون تعداد قابل توجهی اثر و ایده که حاکی از دغدغه علاقه‌مندان در مورد موضوعات جشنواره است، ارسال شده است.این آثار همانند دوره‌های قبل، توسط هیات‌داوران خبره، بررسی شده و جوایز ویژه‌ای در انتظار برگزیدگان خواهد بود.

بر اساس این خبر، جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد، در محورهای مسوولیت‌های اجتماعی در زمینه‌های تکریم خانواده، حفظ منابع‌‌طبیعی و محیط‌زیست، اهدای عضو و همدلی و همبستگی ملی در مواجهه با بلایای طبیعی و همچنین حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد. در این جشنواره یک بخش جنبی با محوریت ایده‌هایی که در هر بخش امکان ساخت نیافته‌اند نیز وجود دارد.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود جهت ثبت‌نام و ارسال آثار به سایت جشنواره به آدرس  http: //www.pasargadfilmfest.ir مراجعه کنند. کد رهگیری هر اثر که همان کد ملی شرکت‌کننده است باید روی اثر ارسالی قید شود. همچنین دبیرخانه فیلم 180 ثانیه‌ای بانک‌پاسارگاد به شماره 31-82893030 آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان خواهد بود.

تعیین تکلیف و فروش شعب تعطیل شده و ادغامی بانک‌ها

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک‌ها باید شعب تعطیل یا ادغام شده خود را در اسرع وقت به فروش رسانده و منابع آن را در جهت رسالت خود هزینه کنند.

محسن بیگلری در گفت‌وگو ایبِنا، با تاکید بر ضرورت چابک‌سازی شبکه بانکی کشور، گفت: بانک‌ها باید خدمات خود را به سمت دولت الکترونیک هدایت کنند تا بهره‌وری نیز افزایش یابد. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کلان‌شهرها و همچنین شهرهای کوچک دیده می‌شود که بسیاری از شعب بانک‌ها تعطیل و در شعبه دیگر ادغام شده است، افزود: این اقدام مناسبی است، اما در خصوص مکان شعب منحل شده بانک‌ها باید اقداماتی انجام داده تا منابع حاصل از آن به شبکه بانکی باز گردد. بیگلری با تاکید بر اینکه این نوع دارایی‌های بانکی باید در خدمت تولید قرار بگیرد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید با نظارت بر چنین اموال متروک مانده بانک‌ها آنها را ملزم به فروش و در نتیجه واریز وجه حاصل از آن به حوزه‌های تسهیلات‌دهی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متروک نگه داشتن ساختمان‌های شعب منحل‌شده برخی بانک‌ها سرمایه‌گذاری اشتباهی است، گفت: چنین رفتارهایی مصداق بنگاه داری بانک‌ها است. وی با تاکید بر سنگین بودن وظیفه بانک مرکزی در خصوص ساماندهی وضعیت شبکه بانکی، افزود: بانک‌ها باید بدانند فقط در چارچوب وظایف محوله حق فعالیت داشته و زمین‌داری و امثالهم تخلف است. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید گزارشی از منابع بانک‌های مختلف ارایه کند، تصریح کرد: اقدام به چنین عملی و فروش اموال مازاد به نفع خود بانک‌ها است زیرا به افزایش سرمایه آنها می‌انجامد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادامه رویه فعلی کمیته‌ای را در مجلس مسوول نظارت بر بانک‌ها در جهت فروش اموال مازاد خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر