اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۸۷۲

فعالیت بدون تغییر واحدهای بانک ملت در ماه مبارک رمضان

ساعت شروع و پایان فعالیت واحدهای بانک ملت در ماه مبارک رمضان، طبق روال معمول و بدون هیچ‌گونه تغییر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد که شعب و واحدهای این بانک در ماه ضیافت الهی، همچون ماه‌های قبل و بدون هیچ‌گونه تغییر ساعت شروع و پایان کار، به خدمات دهی به مشتریان خواهند پرداخت.

در عین حال، در صورت ابلاغ رسمی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها یا کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و نیاز به تغییر ساعت کار واحدهای بانک در این ایام، بانک ملت نیز نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.

بیمه‌ها نرخ فنی و شرایط منطقی را با جدیت دنبال کنند

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه رقابت سالم در بازار به تقویت بنیه مالی صنعت بیمه منتهی می‌شود، گفت: تمامی فعالان بیمه در بخش صدور باید مسائلی نظیر رعایت نرخ فنی وشرایط منطقی را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در نشست شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه، کانون و انجمن‌های صنفی نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه آذربایجان شرقی، سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه نزدیک به ۱۰۰ درصد واحدهای صنعتی کشور از پوشش‌های بیمه‌ای بهره می‌برند که این امر نشان‌دهنده اهمیت حفظ سرمایه و روند تولید است.

رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از فعالیت گسترده شرکت سهامی بیمه ایران در استان آذربایجان از شرکت‌های خصوصی بیمه خواست با فعالیت مضاعف و شناسایی ظرفیت‌های خالی، سهم خود را از بازار بیمه کشور افزایش دهند.سلیمانی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های منظم شورای هماهنگی بیمه استان‌ها به استحکام صنعت بیمه منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: هماهنگی شرکت‌های بیمه از روش‌های مفید توسعه‌ای به شمار می‌رود و در سیل اخیر نیز شاهد بودیم که استان‌هایی در مدیریت بحران، قدرتمندتر عمل کردند که از شورای هماهنگی منظم‌تری سود می‌بردند.رییس شورای عالی بیمه از اراده نهاد ناظر در خصوص واگذاری برخی از اختیارات بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای و نمایندگان آنان و اجرای موضوع برون سپاری و دخالت شرکت‌ها در امر اصلاح آیین‌نامه‌ها، خبر داد و افزود: توسعه در فضای تعامل شکل می‌گیرد و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نمایندگان صنعت بیمه در استان‌ها بدون اختیارات کافی، روند توسعه‌ای را با شتاب قابل قبولی دنبال کنند.

موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای ۶ نفر از نمایندگان به منظور تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته موافقت کردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، تقاضای ۶ نفر از نمایندگان به منظور بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته بررسی و در نهایت با ۱۱۷ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع با آن موافقت شد.

فرآیند تایید صلاحیت مدیران بانک‌ها اعلام شد

گروه بانک و بیمه| بانک مرکزی اعلام کرد فرآیند تایید صلاحیت مدیران و اعضای کمیته‌های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بانک‌ها و موسسات اعتباری به زودی در دستور کار این بانک قرار خواهد گرفت.

به گزارش «تعادل»، بانک مرکزی «دستورالعمل تایید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیران و اعضای کمیته‌های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قـوانین و مقـررات (تطبیـق) موسسـات اعتبـاری» مصـوب نوزدهمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانـک مرکـزی را ابلاغ کرد. اهم موارد و نکات شایان توجه در دستورالعمل ابلاغی به شرح ذیل است:

تصدی سمت مدیران یا عضویت در کمیته‌های موسسه اعتباری و تمدید دوره مسوولیت آنها منوط به اخذ تاییدیه صلاحیت از بانک مرکزی است.

داشتن مدرک مرتبط و حداقل ١٠ سال سابقه کار مرتبط در نظام بانکی برای سمت مـدیران و ٥ سـال برای اعضای کمیته‌ها الزامی است.

مسوولیت احراز صحت و سقم مدارک و مسـتندات ارایـه شـده داوطلـب و کسـب اسـتعلام از مراجـع ذی‌صلاح بر عهده موسسه اعتباری است.

سابقه کاری و عملکرد گذشته داوطلب در نظام بانکی کشور از حیث موارد مرتبط با نیازهـای حرفـه‌ای و تخصصی؛ میزان شناخت و آگاهی داوطلب از مباحث مرتبط با ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات حسب مورد و برنامه کاری آتی داوطلـب بـه لحـاظ ارتقـای شـاخص‌هـای مربـوط (ریسـک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات) در موسسه اعتباری از موضوعات حایز اهمیت در بررسـی صلاحیت‌ها خواهد بود.موسسه اعتباری در صورت تصمیم به عزل یا هرگونه تغییر مدیران موضوع دستورالعمل فوق الـذکر یا اعضای کمیته‌ها، باید درخواست کتبی خود را به همراه دلایل و مستندات مرتبط به بانـک مرکزی ارایه کند.

 

ارسال نظر