اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۳۶۱۸

پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت روز کارگر

 دکتر محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پیامی روز کارگر را به تلاشگران عرصه کار و تولید تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، متن پیام به این شرح است: یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر، پاسداشت مقام بلند همتانی است که چشمه سار زلال زندگی را با کار و تلاش، جلا و روشنی بخشیدند.  «کارگر»، واژه مقدس فرهنگ دینی و ملی ماست. ارج ‌نهادن به مقام گران سنگ کارگران به عنوان سرمایه‌های فکری و خلاق و بازوان سترگ حرکت چرخه تولید کشور، وظیفه همه ماست و به پاس خدمات صادقانه و زحمات بی‌دریغ این عزیزان، تلاش شان را تقدیس کرده و مقام شان را گرامی‌ می‌داریم. در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مزین به شعار «رونق تولید» است، بدون شک تلاشگران عرصه تولید و توسعه اقتصادی نقش بی‌نظیری در تحقق این شعار دارند. خرسندیم که در خانواده بزرگ بانک رفاه در خدمت بزرگ زنان و مردانی هستیم که در کسوت مقدس کارگری، خدمات ارزنده‌ای را در راه پیشبرد و سرافرازی میهن اسلامی ارایه کرده‌اند و مفتخریم به خدمت رسانی به تلاش‌گرانی که ماموریت بزرگ ایشان آبادانی کشور است. بانک رفاه به عنوان یک بانک اجتماعی که با سرمایه‌های ارزشمند جامعه کارگری شکل گرفته و رسالت اصلی و اولیه آن خدمت به این عزیزان است بر خود می‌بالد که نام و نشان این بخش از جامعه را با خود حمل می‌کند و بسیار مشعوف است که در هدف‌گذاری‌های خود جامعه پرتلاش کارگری، در صدر برنامه‌هایش قرار دارد. این بانک همواره تلاش کرده تا با توسل به زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌هایش و بهره‌گیری از فرصت‌های قانونی و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر دستگاه، طیف متنوعی از خدمات به جامعه کارگری عرضه کند. بی‌تردید این روند ادامه خواهد داشت وعزم جدی داریم با بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی و پاسخگویی خود، بر محور عدالت گستری و مهرورزی گام‌برداریم. فرا رسیدن روز کارگر، روز تجلیل از پیشتازان توسعه و پیشرفت در سال « رونق تولید» را به تمامی کارگران اندیشمند، خلاق و پر تلاش میهن اسلامی تبریک می‌گویم و از خداوند سبحان خواستاریم خادمین شایسته‌ای برای کارگران عزیز باشیم و بتوانیم رضایت‌مندی بیشتر جامعه کارگری را با توسعه و ارتقاء مستمر خدمات به دست آوریم.

آغاز به کار شرکت ساز و کار تامین مالی ایران و اروپا

پس از تاسیس و ثبت ساتما اولین نقل و انتقال‌های مالی ایران و اروپا، با هماهنگی طرفین و بانک‌های ایرانی و اروپایی انجام می‌شود.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، علی اصغر نوری، مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا اعلام کرد: پس از تاسیس و ثبت ساتما و با توجه به جلسات و هماهنگی‌های برگزار شده با کشورهای اروپایی و شرکت اروپایی اینستکس، در نظر است اولین نقل و انتقال‌های مالی ایران و اروپا با هماهنگی طرفین و بانک‌های ایرانی و اروپایی انجام شود.وی افزود: در مذاکرات انجام شده با طرف اروپایی، آمادگی طرف ایرانی برای عملیاتی کردن مکانیزم موردنظر و انجام دریافت و پرداخت‌ها اعلام و بر اهمیت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی شدن کانال مالی، تاکید شده است.مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا گفت: در این راستا، جلسات هماهنگی با بانک‌های ایرانی برگزار شده است و سلسله جلساتی برای معرفی ساز و کار و امکانات آن به صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی، در هفته آینده برگزار می‌شود.گفتنی است اقدامات بانک مرکزی و بانک‌ها برای تسریع در عملیاتی کردن این مکانیزم نیز ادامه دارد.

افزایش زمان بازپرداخت در استان‌های سیل‌زده

شورای پول و اعتبار با افزایش حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه در استان‌های آسیب‌دیده موافقت کرد. به گزارش «تعادل»، عصر سه شنبه جلسه شورای پول و اعتبار به ریاست رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ودر این نشست مقرر شد برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه سال 1398 در همه استان‌های آسیب دیده، حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی (با نرخ کارمزد چهار درصد) به مدت هفت سال برای بخش کشاورزی و 15 سال (با احتساب دوره تنفس حداکثر به مدت سه سال) برای بخش مسکن افزایش یابد. همچنین بر اساس این مصوبه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان از سوی بانک‌های عامل باید نسبت به همه تکالیف مندرج در قوانین بابت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، در اولویت قرار گیرد.

بارندگی‌های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز و همه استان‌های کشور را درگیر کرد. این‌بارش‌ها استان‌های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در شرایط اضطراری قرار داد. بر پایه گزارش دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه گذشته) تا سی‌ام فروردین امسال، نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (119.8 میلی‌متر) 161 درصد و نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (208.3میلی‌متر) 50 درصد رشد کرد.

 

ارسال نظر