اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۰:۴۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۵۵۰

تسهیلات بانک ملت به سیل‌زدگان گلستان و مازندران

بانک ملت، سهمیه تسهیلات حوادث غیر مترقبه ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در استان‌های گلستان و مازندران را به شعب ابلاغ کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک بابت بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی در استان گلستان وام ۵۰۰ میلیون ریالی، بابت بازسازی اماکن مسکونی روستایی وام ۴۰۰ میلیون ریالی، بابت تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی وام ۱۵۰ میلیون ریالی و بابت تامین لوازم خانگی (معیشتی) اماکن مسکونی وام ۱۵۰میلیون ریالی پرداخت خواهد کرد. بانک ملت در استان مازندران هم بابت بازسازی اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی و همچنین تامین لوازم خانگی (معیشتی) اماکن مسکونی، تسهیلاتی با سقف‌های مبلغی مشابه استان گلستان پرداخت می‌کند. بر این اساس، مدت تسهیلات در دوران مشارکت مدنی احداث ۳ سال و دوران فروش اقساطی (بازپرداخت اقساط) ۱۲ سال در نظر گرفته شده است که به این ترتیب مجموع دوران ساخت و بازپرداخت ۱۵ ساله خواهد بود. براساس مصوبه هیات‌مدیره بانک ملت نرخ سود این تسهیلات بنابر شرایط و نوع آن بین ۴ تا ۵ درصد سالانه است. همچنین تسهیلات تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی در این استان‌ها در قالب عقد فروش اقساطی خرید کالای مصرفی با دوام ساخت داخل و مدت بازپرداخت ۷ ساله و نرخ سود ۵ درصد تعیین شده و مابقی با توجه نرخ سود نوع عقد به عهده دولت است. این گزارش حاکی است، تسهیلات مذکور براساس سهمیه ابلاغی بانک مرکزی و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر منطقه بین آسیب دیدگان، قابل پرداخت خواهد بود.

«چک آزاد» وارد سیستم بانکی شد

چک آزاد که در گذشته در بانک‌ها متداول بود و صاحب حساب جاری می‌توانست از یک دسته چک بدون شماره حساب استفاده کند و کارمند بانک شماره حساب را در محل مربوطه اضافه می‌کرد تا مشتری بتواند مبلغ مورد نظر خود را از حساب برداشت کند، بار دیگر در شعب بانک‌ها در دستور کار قرار گرفته و مشتریان سیستم بانکی با تغییرات چک آزاد در راستای قانون جدید چک، از این پس می‌توانند سه بار در سال از «چک آزاد» برای برداشت وجه در شعب بدون همراه داشتن دسته چک استفاده کنند. به گزارش تعادل، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای استفاده از چک آزاد را به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ چک آزاد که با عنوان چک امنیبوس نیز شناخته می‌شود، در قانون قدیم صرفا برای هر مشتری یک بار در سال قابل استفاده بود اما با ابلاغ قانون جدید، مشتریان صاحب دسته چک می‌توانند تا سه بار در سال از چک آزاد استفاده کنند و میزان برداشت از حساب‌های جاری بدون ارایه برگه چک با استفاده از چک آزاد سه برابر افزایش پیدا کرده است و مشتریان می‌توانند از گزینه ساتنا و پایا بهره مند شوند.

بانک رفاه حامی مالی سمینار احیا قلبی- ریوی شد

 بانک رفاه به عنوان بانکی اجتماعی و سلامت محور در راستای حمایت از نظام سلامت کشورحامی مالی سمینار احیای قلبی- ریوی سازمان نظام پزشکی کشور شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، سمینار مذکور با هدف آموزش متخصصین زنان و زایمان، بیهوشی، پزشکان و جراحان عمومی در سال جاری با حمایت مالی این بانک در سالن اجتماعات ساختمان ولی عصر (عج) بانک رفاه برگزار شد. در این همایش که با حضور دکتر عباسی مدیرکل آموزش سازمان نظام پزشکی کل کشور و جراحان و متخصصان این حوزه برگزار شد، طرح‌ها و خدمات بانک رفاه توسط کارشناسان به گروه هدف ارایه و معرفی شد. مدرسان این همایش   محمد‌رضا یاسین‌زاده،   شباهنگ جعفر‌نژاد،حمید‌رضا خوش‌نژاد و خانم   مهسا محمودی‌نژاد دارای تخصص طب کار و از اعضای هیات علمی دانشگاه ایران، احیای قلبی و ریوی در کودکان و   همایون بنا درخشان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، احیای قلبی- ریوی در بزرگسالان را به حاضران آموزش دادند.

مهم‌ترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است

حسین رحمتی گفت: از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان، سرمایه انسانی است و نیروی انسانی خلاق، نوآور و دارای مهارت و دانش می‌تواند در اعتلای یک سازمان به ویژه سازمان خدماتی و انتفاعی تأثیر بسزایی داشته و موجب پیشرفت و موفقیت سازمان شود. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، عضو هیات‌مدیره بانک رفاه در نشست آموزشی- هم‌اندیشی مدرسان و مسوولان آموزشی مدیریت‌های شعب استان این بانک طی سخنانی نقش و جایگاه برجسته معلم را در زندگی همه انسان‌ها باارزش و والا خواند و بر تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلمان که ادامه‌دهنده راه انبیاء در آموزش و هدایت بشر هستند تاکید کرد. رحمتی  بر برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد و گفت: افراد بر اساس استعدادها و شایستگی‌هایی که دارند آموزش می‌بینند و معلومات تئوری هیچ فردی در سازمان تا زمانی که تبدیل به خلاقیت، تفکر عقلانی، نوآوری و کاربردی نشود، فرد را به موفقیت نمی‌رساند. وی کارآفرینی و مهارت نیروی انسانی را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: توجه به کارآفرینی و مهارت بسیار بااهمیت‌تر از مدرک‌گرایی است و آموزش در سازمان‌ها پیچیده‌تر از آموزش علمی و دانشگاهی است.

 

ارسال نظر