اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۶۴

صندوق بیمه حوادث طبیعی بعد از ۱۶ سال

رییس کل بانک مرکزی نوشت: با پیگیری وزیر اقتصاد و بیمه مرکزی بعد از ۱۶سال و با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تأسیس و کار خود را با راهبری بیمه مرکزی برای خدمت رسانی به مردم شروع خواهد کرد. به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی نوشت: روز ۲۵ فروردین ۹۸ درجلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع اهمیت بیمه حوادث طبیعی وضرورت انجام همگانی آن مورد تأکید قرار گرفت.این موضوع برای من از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که از ۱۶ سال پیش دنبال تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بودم.در دور اول مسوولیتم دربیمه مرکزی در سال ۸۲ موضوع تشکیل صندوق را به صورت لایحه به دولت وقت ارایه کردیم لایحه از آن سال دررفت وبرگشت بین بیمه، دولت و مجلس بود و تلاش مسولین وقت بعداز من دربیمه مرکزی هم به نتیجه نهایی نرسید. نهایتا در دور دوم مسوولیت من دربیمه مرکزی در سال ۹۶ به تصویب مجلس رسید، اما به خاطر ابهاماتی که شورای محترم نگهبان در مورد بارمالی آن مطرح کرد به دولت اعاده شدو... اینک با مباحث انجام شده در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطمئن شدم با پیگیری وزیر محترم اقتصاد و بیمه مرکزی بعد از ۱۶سال و با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، این صندوق تأسیس وکار خود را با راهبری بیمه مرکزی برای خدمت رسانی به مردم شروع خواهد کرد.

اعطای کمک‌های بانک مهر ایران به سیل‌زدگان

بانک قرض الحسنه مهر ایران کمک به سیل‌زدگان را بخشی از مسوولیت‌های اجتماعی خود می‌داند و به همین منظور از همان ابتدای امر فعالیت‌های کمک رسانی خود را آغاز کرده است.این بانک، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض نقدی و غیرنقدی از محل بودجه تبلیغات و کمک‌های کارکنان خود، به این استان‌ها پرداخت نموده است. یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص پیدا می‌کند تا به مددخواهان این نهاد پرداخت شود. همچنین، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر نفر، با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) به سیل‌زدگان اختصاص می‌یابد. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اعلام این مطلب، در نشست خبری که با حضور مهندس فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل ستاد ادارات مرکزی این بانک برگزار شد، از پیش‌بینی پرداخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر اکبری در این نشست خبری بیان داشت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته بالغ بر ۶۲.۵ درصد رشد داشته است. وی افزود: در سال جاری نیز، پرداخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف به ویژه حمایت از رونق تولید ملی، اشتغالزایی و کار آفرینی را پیش بینی می‌کنیم. وی اظهارداشت: این بانک با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی نیازمندان جامعه در همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) بالغ بر ۱۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، کارآفرینی و کارگشایی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت نموده است.

 

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه کوپن الکترونیک

با آماده شدن زیرساخت سامانه سهیمه‌بندی کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی با استفاده از کارت بانکی در راستای ارایه کوپن الکترونیک، این سامانه در بررسی‌ها و آزمایشات به عملکردی موفقیت آمیز دست یافت. به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص بهره‌گیری از زیرساخت شبکه پرداخت کارتی جهت توزیع عادلانه کالاهای اساسی، سامانه رفاهی را با همکاری شرکت‌های ذیربط و با بهره‌گیری از زیرساخت ارزش افزوده سامانه شتاب (سامانه مانا) توسعه و ایجاد کرد تا هر نوع سهمیه‌ای با استفاده از کد ملی شهروندان قابل کنترل باشد؛ با عملیاتی شدن این سامانه برای استفاده از سهمیه کالاهای اساسی، کارت بانکی سرپرست خانوار جایگزین کوپن‌های کاغذی یا چاپ و ارایه کارت‌های مخصوصی در این زمینه شده تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها نسبت به تسهیل خرید کالاهای اساسی و استفاده شهروندان اقدام شود و فرآیند خرید و توزیع کالاهای اساسی تسریع شود. سرپرستان خانوار با مراجعه به واحدهای عرضه‌کننده کالاهای اساسی و با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی معتبر متعلق به خود، اقدام به ارسال تراکنش ویژه بررسی سهمیه کالاهای اساسی مورد نظر روی پایانه فروش فروشگاه مربوطه کنند و در صورتی که به کد ملی فرد مورد نظر سهمیه تعلق گرفته باشد، امکان دریافت سهمیه‌ای کالای مذکور وجود خواهد داشت.

 

ارسال نظر