اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۷۶

بیمه البرز تعطیلات نوروز آماده خدمت‌رسانی است

تمامی شعب شرکت بیمه‌البرز در مراکز استان‌ها و شعبه تخصصی پرداخت خسارت خودرو و مجتمع تخصصی اشخاص (واحد درمان) در استان تهران در روزهای تعطیل نوروز 1398 آماده ارایه خدمات بیمه‌ای به هموطنان هستند.  به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه ‌البرز، شعب سراسر کشور و شعبه تخصصی پرداخت خسارت خودرو تهران این شرکت علاوه بر روزهای غیرتعطیل نوروز 1398، در روزهای تعطیل دوم، چهارم و دوازدهم فروردین 1398 از ساعت ۹ تا ۱۳ به مشتریان خدمات ارایه خواهند داد. این گزارش حاکی است، همچنین مرکز پرداخت خسارت سیار بیمه ‌البرز (سامان‌نگار) به شماره تلفن ۸۴۳۲۵ (۰۲۱) در روزهای تعطیل نوروز جز 13 فروردین از ساعت 9 تا 19 و پنجشنبه اول فروردین از ساعت 12 تا 19 و مرکز پرداخت خسارت سیار دیگر بیمه‌ البرز (ایرانیان پوشش) به شماره تلفن ۴۱۵۵۸ (۰۲۱) تمام روزهای تعطیلات نوروز جز ۱۳ فروردین در تبریز، آبادان، اصفهان، خرم آباد، شهرکرد، یاسوج و یزد آماده ارایه خدمات ارزیابی خسارت به بیمه‌گزاران زیان دیده تصادفات رانندگی هستند.

استفاده از طرح‌های نوآورانه برای کاهش شکاف حق بیمه

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه می‌گوید راه کاهش شکاف موجود بین نرخ واقعی حق بیمه ثالث با حق بیمه دریافتی، افزایش انفجاری این حق بیمه نیست و باید از طرح‌های نوآورانه در این رابطه استفاده کرد. مهدی سامری درباره فاصله ۲۶ درصدی نرخ حق بیمه دریافتی شرکت‌ها از بیمه گذاران رشته ثالث با نرخ واقعی آن، اظهار داشت: راه پُر کردن شکاف ارزشی که موجب زیان شرکت‌های بیمه شده از محل ثالث شده، افزایش انفجاری حق بیمه نیست. وی با بیان اینکه، بخشی از این فاصله باید با طرح‌های جایگزین کم شود، ادامه داد: تمام این فاصله نرخ واقعی تا نرخ کنونی، ناشی از خسارت پرداختی و ارزش بیمه نیست بلکه بخشی از آن نیز ناشی از تخلفات سازمان یافته است. عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به اظهارات رییس کل بیمه مرکزی مبنی بر اینکه ۲۰ درصد از خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه غیرواقعی و ساختگی است، اظهار داشت: بخش بزرگی از خسارت‌هایی که شرکت‌های بیمه در حال حاضر می‌پردازند ناشی از تخلفات باندهای سازمان یافته است. سامری ادامه داد: از سوی دیگر نرخ حق بیمه ثالث کنونی متناسب با نوع کاربری خودرو، مانند خودروهای عمومی یا پرتردد یا خودروهای کم تردد و غیرعمومی نیست.وی خواستار آن شد که نرخ‌گذاری برای بیمه‌های شخص ثالث خودروها با توجه به نوع کاربری، سن مصرف‌کننده و به شکل پلکانی یا پرداخت تجمیعی تعیین شود.عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه درباره پرداخت تجمیعی حق بیمه ثالث توضیح داد: فرض کنید فردی علاقه‌مند به خرید ۵ ساله بیمه شخص ثالث خود باشد، باید بتواند به عنوان مثال حق بیمه ۲ ساله خود را پرداخت کند و مابقی را نیز طی سه سال بعد پرداخت کند. میزان عدم خسارت این فرد می‌تواند به شکلی باشد که شاید اصلا نیازی به پرداخت حق بیمه سال پنجم را نداشته باشد. از سوی دیگر اجرای این طرح‌ها باعث افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری رشته بیمه ثالث خواهد شد.

چابک‌سازی شبکه بانکی با واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه واگذاری اموال مازاد، بانک‌ها را از بنگاه‌داری نجات می‌دهد، گفت: بورس بهترین گزینه برای این مهم و چابک‌سازی شبکه بانکی است. محسن بیگلری در گفت‌وگو با ایبِنا، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر فروش اموال مازاد بانکی از طریق بورس، گفت این اقدام می‌تواند بانک‌ها را از

بنگاه‌داری دور کرده و رسالت اصلی آنها را بازگرداند. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگهداری اموال بانک‌ها اعم از ساختمان و املاک به فریز شدن منابع منجر می‌شود، افزود: بانک‌ها می‌توانند با فروش اموال مازاد خود از طریق بورس به چابکسازی بیشتر در شبکه بانکی کمک کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دوری بانک‌ها از بنگاه داری با فروش اموال مازاد می‌تواند شرایط تسهیلات‌دهی سیستم مالی کشور را تقویت کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی که بسیاری از بانک‌ها برای ارایه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و غیره با مشکل کمبود منابع مالی مواجه هستند این اقدام بهترین گزینه خواهد بود.بیگلری با تاکید بر اینکه بورس به جهت شفافیت در معاملات می‌تواند بهترین گزینه برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باشد، گفت: هر چند تجربه‌ای در این حوزه تاکنون نداشته این اما به‌طور حتم با حمایت دولت و کمک بانک مرکزی این موضوع مورد توجه همه بانک‌ها قرار خواهد گرفت.وی ادامه داد: در نظر گرفتن مشوق‌هایی از سوی بانک مرکزی برای بانک‌هایی که در واگذاری اموال مازاد خود پیش‌قدم شوند می‌تواند این روند را تسریع کند.این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از طریق بورس به نفع شبکه بانکی است، گفت: با این شیوه بانک‌ها در این اقدام معطل نشده و با سرعت به کاهش اموال مازاد خود اقدام خواهند کرد.

 

ارسال نظر