اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۹۳

تقدیر از حمایت قرض‌الحسنه مهر ایران برای توانمندسازی نیازمندان

مجید باجلان مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیکوکاری، با ارسال لوح سپاس از حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای هم افزایی برای توانمندسازی مددخواهان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در متن این لوح سپاس در خطاب به دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آمده است:

«برخود لازم می‌دانم از همکاری‌ها و مساعدت‌های جنابعالی و همکاران محترمتان در راستای رفع مشکل نیازمندان و توسعه و ترویج امر خیر قرض‌الحسنه تقدیر و تشکر نمایم.

هر چند تجمیع سپرده‌ها و جذب منابع قرض‌الحسنه در شرایط اقتصادی کنونی کشور کار دشواری است، لیکن خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته مسیر رشد و توسعه خود را پیدا کرده و مسوولیتی که بر عهده آن نهاده شده را به خوبی انجام دهد. به نحوی که در راستای همکاری‌های متقابل با امداد امام (ره) و با اهتمام مدیران و کارکنان بانک در امر رفع مشکلات نیازمندان واقعی و تلاش برای تقویت و بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه با استفاده از پرداخت تسهیلات و خدمات قرض‌الحسنه گام موثری برداشته است. امید است با تلاش‌های حضرتعالی و تقویت همکاری‌های متقابل گام‌های مثبت و موثری در حل مشکل نیازمندان برداشته و همواره شاهد رشد و تعالی جایگاه بانک و قرض‌الحسنه در جامعه باشیم.»

تهاتر ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بانک‌ها

معاون سازمان برنامه و بودجه از تهاتر ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک‌ها بین دولت، بخش خصوصی و بانک مرکزی در ۱۱ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایبِنا، حمید پور محمدی درباره تسویه بدهی دولت به بانک‌ها، اظهار داشت: در رابطه با تسویه بدهی دولت به بانک‌ها در بودجه سال ۹۷ دو مساله مورد توجه قرار گرفت. معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: یکی اینکه دولت بخشی از بدهی خود به بانک‌ها را تبدیل به اوراق مالی کند و بانک مرکزی نیز عملیات بازار باز را روی آنها انجام دهد. وی ادامه داد: مورد دوم هم تهاتر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بین دولت، بخش خصوصی، بانک‌ها و بانک مرکزی بود. پورمحمدی گفت: در این راستا طی ۱۱ ماه سال جاری کار تهاتر ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی انجام شد. مابقی رقم تهاتر نیز به سال آینده موکول شده است.

هشدارهای بانک رفاه  به منظور مقابله با جرایم

بانک رفاه حسب ماهیت و پیچیدگی جرایم مبتنی بر سوءاستفاده از رفتارها و عکس‌العمل‌های انسانی (مهندسی اجتماعی)، فرهنگ‌سازی امنیتی را به عنوان گام اساسی به منظور مقابله با کلاهبرداری‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، برخی اشخاص حقیقی یا حقوقی با تبلیغات فراوان در رسانه‌ها، فضای مجازی، ارسال پیامک و ... مدعی اخذ تسهیلات فوری به عنوان عامل رسمی بانک‌ها هستند که پس از جلب اطمینان قربانی، اقدام به دریافت وجه یا اسناد رسمی مالکیت و... می‌کنند. همچنین با شگرد مشابه از نتایج قرعه کشی بانک‌ها سوءاستفاده کرده و مبالغ یا اطلاعات کارت‌های بانکی آنها را مطالبه می‌کنند.

از این رو از مشتریان گرامی درخواست می‌شود به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز خود، صرفاً از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز (مندرج در سایت بانک مرکزی ج.ا.ا به نشانی اینترنتی

 (www.CBI.ir اقدام کنند. شایان ذکر است، هرگونه اطلاع‌رسانی به مشتریان در فرایند اعطای جوایز قرعه‌کشی بانک، از طریق کانال‌های رسمی صورت می‌پذیرد.گفتنی است، اطلاعات تکمیلی در پورتال اطلاع‌رسانی بانک به نشانی www.refah-bank.ir در بخش توصیه‌های امنیتی ارایه شده است.

صعود  دلار جهانی به لطف برگزیت

پس از رای منفی مجلس انگلیس به برنامه پیشنهادی دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، ارزش دلار در برابر پوند تقویت شد.

به گزارش رویترز، پوند با کاهش ۰.۶۵ درصدی ارزش خود به ازای ۱.۳۰۸۹ دلار مبادله شد.

از سوی دیگر اما دلار از وضعیت موجود استفاده کرد و خود را به سطوح بالاتری رساند به گونه‌ای که هر یورو تا ۱.۱۲۸۳ دلار نیز عقب نشست و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۹۹۲ واحد رسید تا بار دیگر در آستانه فتح کانال ۹۷ واحدی قرار گیرد. در برابر ین نیز هر دلار به ازای ۱۱۱.۲۱ ین مبادله شد. در برابر سایر ارزها، هر دلار امریکا به ازای ۶۹.۵۹۹۳ روپیه هند، ۱.۴۱۸۲ دلار استرالیا، ۱.۳۳۶۷ دلار کانادا، ۱.۰۰۷۹ فرانک سوییس و ۷.۷۱۱۰ یوان چین مبادله شد.

 

ارسال نظر