اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۱۸

واریز اولین بخش مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی

دکترعبدالناصرهمتی، رییس کل بانک مرکزی در مذاکرات مفصل با همتای عراقی خود نحوه پیگیری و اجرای توافق ماه گذشته بانک‌های مرکزی دو کشور را مورد بحث و توافق قرار داد و اولین بخش مطالبات ایران از عراق در جریان سفر رییس‌جمهور ایران به عراق و هیات همراه به حساب بانک مرکزی واریز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، روز دوشنبه 20 اسفند 97 اولین بخش از مطالبات دولت ایران به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز شد. از ۱۲ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق ۴میلیارد آن صادرات برق وگاز است.

همچنین در این جلسه در مورد تسهیل امور بانکی صادرکنندگان کالاوخدمت ایرانی ونیز فعالیت شعب بانک‌های ایرانی درعراق و ایجاد روابط کارگزاری بانک‌های ایرانی با بانک‌های عراقی و ضرورت قبول ضمانتنامه‌های دیناری به جای ضمانتنامه دلاری برای فعالیت ‌پیمانکاران ایرانی به‌طور مفصل گفت‌وگو شد.

در جریان دیدار رییس‌جمهوری و هیات همراه با رییس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق، دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در مذاکرات مفصل با همتای عراقی خود نحوه پیگیری و اجرای توافق ماه گذشته بانک‌های مرکزی دو کشور را مورد بحث و توافق قرار داد.

افزایش ساعات کار   شعب بانک آینده تا  پایان  سال  

ساعت کار عادی و فوق‌العاده شعب، مراکز خدمات و شعب کشیک بانک آینده برای ارایه خدمات به مشتریان در روزهای پایانی سال 1397 و ایام نوروز سال 1398 افزایش یافت.

ساعت ارایه خدمات به مشتریان در تمام شعب بانک آینده در سراسر کشور در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا پایان اسفندماه سال 1397، حداقل یک ساعت افزایش یافته است.

ساعت کاری فوق‌العاده در شعب منتخب از تاریخ 8 اسفند 97 تا پایان سال جاری است و با توجه به ضرورت بهینه‌سازی ساعت کاری و بر اساس موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های محلی در روزهای پایانی سال 1397، ارایه خدمات به مشتریان محترم در 31 شعبه منتخب بانک آینده در قالب ساعات کاری فوق‌العاده، از ساعت 7.30 صبح تا ساعت 20 است.

ساعت کاری شعب کشیک بانک آینده نیز در روزهای جمعه 17 و 24 و همچنین چهارشنبه 29 اسفندماه 1397، سوم و چهارم فروردین ماه 1398، برای ارایه خدمات به مشتریان خود، تعداد 125 شعبه تهران و استان‌ها را به عنوان کشیک در نظر گرفته که ساعت کاری این شعب از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 است.

شهروندان و مشتریان بانک آینده، می‌توانند؛ برای آگاهی از فهرست و اطلاعات شعب منتخب در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، هرمزگان، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران و شعب و واحدهای کشیک به تارگاه بانک آینده به نشانی  www.ba24.ir  مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط بانک آینده با شماره 27663200-021 تماس بگیرند.

اجباری  شدن کد یکتا  برای ٤  رشته بیمه‌ای

گروه بانک و بیمه| رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی اعلام کرد به جز بیمه نامه شخص ثالث، از سال ٩٨ صدور کد یکتا برای بیمه نامه‌های باربری، آتش‌سوزی، درمان و بدنه خودرو اجباری می‌شود.

به گزارش «تعادل»، سیدقاسم نعمتی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: از ابتدای مهرماه ٩٦ تا پایان سال قبل ١١ میلیون و ٦٠٠هزار کد یکتا صادر شد و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون ٢١ میلیون و ٢٠٠ هزار کد یکتا برای بیمه نامه‌های شخص ثالث صادر شده است.

وی تاکید کرد که تمامی بیمه نامه‌های شخص ثالث باید دارای کد یکتا با شماره ١١ رقمی و آرم بیمه مرکزی باشند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در عین حال توضیح داد که نداشتن کد یکتا به معنای عدم پوشش بیمه‌ای نیست اما بدان معناست که شرکت بیمه به وظایف خود در قبال صدور بیمه نامه عمل نکرده است.

نعمتی گفت: تمام هدف مرکز فناوری بیمه مرکزی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سنهاب بیمه مرکزی از سال ١٣٩٠ افزود: این سامانه هم اطلاعات را جمع‌آوری کرده و هم ارتباط بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه را مکانیزه می‌کند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی اظهار داشت: بستر ارتباطی بین شرکت‌های بیمه و نهاد ناظر بدون استفاده از اینترنت فراهم کرده و بستر آن سامانه سنهاب است.

نعمتی با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در بیمه مرکزی ادامه داد: در میز خدمت هر اطلاعاتی که براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات قابل انتشار است، از جمله استعلام بیمه نامه‌ها، ثبت اطلاعات متقاضیان فروش، فهرست ارزیابان بیمه و ... را ارایه می‌کنیم و بطور کلی پرونده کاغذی در این میز پذیرش نمی‌شود.

 

ارسال نظر