پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها با اپلیکیشن پاسارگاد

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۱۵
پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها  با  اپلیکیشن  پاسارگاد

کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) به همت بانک‌پاسارگاد و توسط شرکت پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد طراحی شده است و هدف آن توسعه‌ راه‌کارهای پرداخت‌الکترونیک از طریق تلفن‌همراه هوشمند است. این اپلیکیشن یکی از پیشگامان فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، با برچیده‌شدن باجه‌های دریافت نقدی عوارض آزادراه‌ها، پرداخت عوارض گذر از اتوبان‌ها آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد. شیوه‌ سنتی پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور در سال‌های گذشته با ایجاد مسیرهای پرداخت‌الکترونیک، دستخوش تغییر شد اما بنا بر اعلام سید‌حسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به زودی باجه‌های دریافت نقدی در ابتدا یا انتهای آزادراه‌ها بطور کل برچیده می‌شوند و پرداخت عوارض صرفاً به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد بود.

بر این اساس، تا پایان سال 1397 پرداخت الکترونیک به‌صورت محدود و با استفاده از برچسب الکترونیک یا واریز اینترنتی عوارض ممکن و پرداخت نقدی نیز کماکان میسر است. اما از ابتدای سال 1398 عملاً شیوه آنلاین اصلی‌ترین راه پرداخت عوارض آزادراه‌ها خواهد بود. البته هم‌اکنون، با عرضه اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک از طریق تلفن‌همراه هوشمند، دیگر نیازی به خرید برچسب و شارژ آن در آزادراه‌های منتخب نیز نخواهد بود.

زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک‌پاسارگاد، با اشاره به قابلیت‌های کیپاد گفت: «اپلیکیشن کیپاد کیف پولی الکترونیکی است که قابلیت‌های متعددی را در حوزه پرداخت برای کاربران فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین این قابلیت‌ها پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی، پرداخت مبتنی بر کد تصویری یا QR Code  و شارژ کارت‌های شهروندی (در حال حاضر من‌کارت مشهد مقدس) است. همچنین به زودی قابلیت‌های دیگری به این محصول اضافه خواهد شد و کیپاد را به کیف پولی تمام‌خدمت برای رفع تمامی نیازهای پرداختی روزمره کاربران بدل خواهد کرد.»

بر اساس این خبر، استفاده از اپلیکیشن کیپاد منحصر به مشتریان بانک‌پاسارگاد نبوده و همه افراد با داشتن کارت بانکی و رمز دوم (اینترنتی) از هر یک از بانک‌های سراسر کشور، می‌توانند از خدمات الکترونیک این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. توسعه این اپلیکیشن با رعایت آخرین استانداردهای بانکی و امنیتی انجام شده و واسط کاربری زیبا و سهولت انجام عملیات پرداخت از مزیت‌های کیپاد است که استفاده از آن را به تجربه‌ای منحصر به‌فرد برای کاربران بدل ساخته است.

مالکان خودروهایی که قصد عبور از آزادراه‌های مجهز به سامانه پرداخت‌الکترونیکی عوارض آزادراهی را دارند، می‌توانند با نصب اپلیکیشن کیپاد، ضمن ثبت شماره پلاک خودرو یا خودروهای خود و انتخاب آزادراه‌های عبوری، نسبت به پرداخت عوارض آزادراه‌ها اقدام نموده و با خیالی آسوده از گذرگاه‌های الکترونیکی عبور کنند.

آزادراه تهران – ساوه و چند اتوبان دیگر اولین مسیرهایی هستند که از شیوه جدید پرداخت عوارض آزادراهی بطور آزمایشی استفاده کرده‌اند و آزادراه‌های اطراف تهران به همراه آزادراه‌های (قزوین – زنجان)، (قزوین – رشت) و (کرج – قزوین) در فاز دوم طرح وارد سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها می‌شوند. به این ترتیب صاحبان خودرو پیش از آغاز سال 1398 می‌توانند برای سفرهای خود از این شیوه پرداخت آنلاین بهره‌مند شوند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای اطلاع از دیگر خدمات و دریافت اپلیکیشن‌ کیپاد برای گوشی‌های اندروید می‌توانند به آدرس http: //kipaad.ir مراجعه کنند. لازم به‌ذکر است که این محصول در حال حاضر برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسعه داده شده و به زودی نسخه IOS آن نیز عرضه خواهد شد.

 

ارسال نظر