کاهش نرخ ارز و ثبات قیمت طلا و سکه

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۴۲
کاهش نرخ ارز و ثبات قیمت طلا و سکه

گروه بانک وبیمه|

روز یک شنبه 19 اسفند 97 نرخ ارز، به روند کاهشی خود ادامه داد و قیمت دلار و یورو هر کدام ۱۰۰ تومان کاهش یافت و در صرافی‌های مجاز بانکی به ترتیب دلار ۱۳ هزار و ۱5۰ و یورو ۱۵ هزار و ۱5۰ تومان فروخته ‌شد. قیمت لحظه‌ای دلار در سامانه سنا نیز 13 هزار و 50 تومان و یورو 15 هزار و 50 تومان اعلام شد.

از سوی دیگر، با اینکه روز یک شنبه بازارساز، قیمت دلار و یورو را نسبت به روز شنبه ثابت نگه‌داشت تا نشان دهد که نیم‌نگاهی به تعطیلی روز یک‌شنبهء بازارهای جهانی هم دارد. اما به دلیل شایعه کاهش نرخ ارز در روزهای آینده، میزان تقاضا و خرید کاهش یافته و در نتیجه عصر روز یک‌شنبه قیمت نقدی بازار آزاد کاهش یافت و نرخ یورو به 14870 تومان و دلار 13160 و درهم 3580 تومان معامله شد.  براین اساس با کاهش نرخ ارز و افزایش نرخ اونس جهانی به 1300 دلار، نرخ مظنه مثقال 17 عیار به 1 میلیون و 806 هزار تومان، هرگرم 18 عیار 417 هزار تومان، سکه طرح جدید 4 میلیون و 530 هزار تومان، سکه گرمی 860 هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و 610 هزار، نیم سکه 2 میلیون و 470 هزار تومان داد و ستد شد.  همچنین در شعب ارزی بانک‌ها روز 19 اسفند هر دلار امریکا را ۱۲ هزار و ۷۷۱ تومان می‌خرند که نسبت به روز شنبه که ۱۲ هزار و ۸۱۹ تومان بود، حدود ۵۰ تومان کاهش قیمت دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۳۵۴ تومان است که نسبت به روز شنبه با کاهش حدود ۵۰ تومانی همراه است. همچنین روز یک شنبه قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۶۲۸ تومان اعلام شده است. به این ترتیب، قیمت خرید ارز در بانک‌ها در دو روز اخیر روند کاهشی داشته است.

  قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۵ هزار و ۷۵ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

  قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیروز قیمت خرید هر دلار امریکا را ۱۳ هزار تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها هر یورو را ۱۵ هزار تومان می‌خرند و ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها نیز نسبت به روز شنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی همراه است. در جریان معاملات بازار آزاد صبح روز یک‌شنبه ۱۹ اسفندماه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۶۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۹۸ دلار و ۸۰ سنت و طلای ۱۸ عیار ۴۱۶ هزار و ۴۵۳ تومان است.

 

 

ارسال نظر