برنامه افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی به ۳.۵ درصد

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۰۱۶

با اتخاذ سیاست‌های توسعه‌ای و فرهنگ‌سازانه صنعت بیمه در مدارس، دستیابی به ضریب ۳.۵ درصدی نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور، دور از دسترس نیست. به گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در حاشیه اجرای نمایش و مسابقات بیمه در مدرسه رسالت تهران گفت: بیمه زندگی و تامین آتیه، مناسب‌ترین بیمه‌نامه برای دانش‌آموزان کشور به شمار می‌رود و امیدواریم با درک حساسیت‌ها و آگاهی مردم از ظرفیت‌های این بیمه نامه زمینه افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه فراهم شود.

سلیمانی نسبت به ضرورت طراحی بیمه نامه‌های متناسب با نیاز خانوارها تاکید کرد و افزود: با اتخاذ سیاست‌های توسعه‌ای و فرهنگ‌سازانه و فعالیت صنعت بیمه در مدارس سراسر کشور، دستیابی به آمار ۳.۵ درصد ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور دور از دسترس نیست. رییس شورای عالی بیمه ادامه داد: شورای هماهنگی بیمه استان‌ها باید نقش ویژه‌ای را در فرهنگ‌سازی بیمه‌ای بر عهده گیرد و با همکاری اداره کل روابط عمومی و اعضای این شورا، طرح گسترش فرهنگ بیمه در مدارس را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: رشد فرهنگ بیمه‌ای در مدارس، زمینه‌ساز همگانی‌سازی خدمات بیمه‌ای بین خانواده‌های ایرانی و در نهایت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است. سلیمانی خاطرنشان کرد: خریداران بیمه نامه زندگی می‌توانند با پس‌اندازهای اندک خود علاوه بر استفاده از مزایای تامین آتیه از خدماتی نظیر دریافت وام و همچنین بیمه‌های تکمیلی درمان نیز استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر