اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۳۱

همتی: پذیرش FATF به‌نفع کشوراست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پذیرش FATF به نفع ماست زیرا همه کشورها این را پذیرفتند و ما هم دوست نداریم وارد لیست سیاه شویم؛ اگر این مساله تصویب نشود اثر خوبی نخواهد داشت.به گزارش مهر، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی رشد نقدینگی را کنترل کرده است و بر این اساس ۱۵.۶ درصد رشد نقدینگی داشتیم.وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم صادرکنندگان مشمول مشوق های نیمایی شوند و بتوانند بخش ارز را به صورت اسکناس وارد بازار کنند.رئیس کل بانک مرکزی گفت: پذیرش FATF به نفع ماست. همه کشورها این را پذیرفتند و ما هم دوست نداریم وارد لیست سیاه شویم. اگر این مساله تصویب نشود اثر خوبی نخواهد داشت.وی در خصوص برنامه های بانک مرکزی برای ثبات بازار سرمایه گفت: کنترل نقدینگی به عواملی مربوط است و به نرخ ارز شوکی وارد کرد؛ این مسائل همه کنترل شد.همتی تصریح کرد: این شوک ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی بود که  کنترل کردیم.وی تاکید کرد: سیستم توزیع ما اشکال جدی دارد و کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری شده بر اساس این ارز به دست مردم نمی‌رسد.رئیس بانک مرکزی گفت: یکی از تصمیمات امروز واردات ارز با مشوق‌هایی براساس اسکانس نقد و یا ارائه به دیگر وارد کنندگان است.همتی گفت: دولت مصمم ایستاده است، همانطور که مردم در ۲۲ بهمن ایستادند.

خدمات جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک رفاه ارایه شد

بانک رفاه در راستای به‌روز‌رسانی و تکمیل سبد خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمات جدیدی در سامانه بانکداری اینترنتی خود ارایه کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، امکان مشاهده وضعیت چک‌های واگذار شده، امکان مشاهده فهرست تسهیلات و جدول اقساط توسط تسهیلات گیرندگان و ضامنین، امکان پرداخت اقساط و نمایش شماره کارت مبدا و مقصد در صورتحساب تراکنش‌های انتقال وجه کارت به کارت، از جمله خدمات جدیدی است که در سامانه بانکداری اینترنتی بانک رفاه آماده بهره‌برداری است.

ارتباط مستقیم تلفنی عضو هیات‌مدیره بانک رفاه با مشتریان

بانک رفاه در راستای ارتقاء شفافیت و پاسخگویی و به منظور ارتباط مستقیم عضو هیات‌مدیره بانک با مشتریان و مخاطبان در مرکز پاسخگویی و اطلاع‌رسانی این بانک (فراد)، نشست تلفنی برگزار خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به منظور پاسخگویی، جلب رضایت و تکریم مشتریان، رحمتی عضو هیات‌مدیره بانک رفاه با حضور در مرکز پاسخگویی و اطلاع‌رسانی این بانک (فراد)، پاسخگوی مسائل، مشکلات و آماده دریافت پیشنهادهای مشتریان و مخاطبان این بانک در سراسر کشور خواهد بود. مخاطبان و مشتریان بانک می‌توانند روز پنج شنبه مورخ 25 بهمن از ساعت 12 الی 13با شماره تماس 8525-021 کلید 5 ارتباط برقرار کرده و موضوعات خود را مطرح کنند.

موفقیت‌ها و سرآمدی بانک انصار

همایش اختتامیه انتخاب شرکت‌های برتر ایران با حضور مقامات دولتی، صاحب‌نظران و مدیران برتر کشور در مرکز همایش‌های بین‌الملی صداوسیما برگزار شد و در آن، بانک انصار براساس ارزیابی‌های کارشناسان ذی‌ربط توانست در بین 500 شرکت برتر ایران، عنوان سیزدهمین‌ شرکت برتر و بهره‌ورترین بانک کشور را به دست آورد.باتوجه به موفقیت‌های پیاپی بانک انصار در عرصه فعالیت‌های بانکی و کسب عناوین مختلف از جشنواره‌های معتبر و به منظور روشن شدن ابعاد این موفقیت‌هاو سرآمدی، گفت‌وگویی با آقای صدرالله چمک معاون برنامه‌ریزی و هدایت راهبردی انجام شده است. وی در پاسخ به این پرسش که براساس چه راهبرد و سیاست‌هایی بانک انصار موفق به کسب رتبه نخست بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور شده است؟ گفت: در آیین رتبه‌بندی بیست و یکمین دوره انتخاب شرکت‌های برتر ایران IMI 100 در سال 1397 که همه ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود، بانک انصار براساس شاخص‌های کمی و بر پایه استانداردهای بین‌المللی حایز رتبه نخست بهره‌وری کل عوامل در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور شده است. این دستاورد ماحصل اجرای دو دوره برنامه تحولی در بانک بوده که از سال 1392 آغاز و تاکنون اجرا شده است که در نوع خود یک دستاورد بسیار امیدوار‌کننده است. این موفقیت و ده‌ها دستاورد دیگر محصول مدیریت یکپارچه و پیاده‌سازی راهبردهای بانک انصار در توسعه و بهینه‌سازی کسب و کار بانک است؛ بطوری‌که با اجرای برنامه‌های تحول سازمانی در بانک، تغییرات بسیارگسترده‌‌ای در زیرساخت‌ها، فرآیندها و مدل‌های کسب و کاری ایجاد شده است.در سال 1397 این بانک توانسته است رتبه 13 را در بین 100 شرکت برتر کسب نماید. همچنین، با توجه به برنا‌مه‌های دردست اجرا و مطابق با راهبرد‌های مصوب، کسب رتبه 10 در بین 100 شرکت برتر در سال 1398 هدف‌گذاری شده و در دستور کار این بانک قرارگرفته است. وی در پاسخ به پرسش دیگری با این عنوان که اجرای طرح تحول بانک چه نقشی در کسب این موفقیت‌ها داشته است؟ افزود: بانک انصار برای کسب این افتخار طی یک برنامه بلندمدت 5 ساله بیش از 370 پروژه بهبود و اقدام اصلاحی روی فرآیندهای کسب و کار خود پیاده نموده که در نهایت منجر به اجرای پروژه BPR روی فرآیندهای کلیدی بانک شده است.

 

ارسال نظر