اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۳۴

بازدید مدیرعامل از دستاوردهای فناوری بانک انصار

دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار درهشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حضور یافت و از غرفه بانک که در آن، آخرین محصولات الکترونیک و دستاوردهای تکنولوژیک بانک انصار توسط شرکت‌های فناوران اطلاعات انصار، مرکزفین تک انصار و سامانه الکترونیک انصار به نمایش گذاشته شده بود، بازدیدکرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک انصار، این همایش با شعار انقلاب بلاک‌چین و هدف بحث در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک با حضور محمدجوادآذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، مدیران ارشدبانکی و اقتصادی کشور و جمعی از معاونان، مدیران کل، مدیران و کارشناسان بانک انصار در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در نمایشگاه یادشده، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های خدمات بانکی، محصولات وتوانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند و دکترابراهیمی ضمن بازدید ازغرفه بانک انصار در نمایشگاه مذکور و دیدار با مدیران عامل و مدیران شرکت‌ها و موسسات کارآفرین بازدیدکننده، با مدیران و کارشناسان مسوول غرفه گفت‌وگو کرد.

این گزارش می‌افزاید: «سامانه‌های پرداخت جایگزین»، «فناوری‌های مالی، پرداخت و بانکداری باز»، «فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع‌شده»، «رمز ارزها»، «تقلب، پولشویی، کلاهبرداری و روش‌های مقابله با آن» و« تحول دیجیتال» محور‌های اصلی این همایش و نمایشگاه بود.

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزارشد و در آن سخنرانانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و حاضرین را با آخرین دستاوردهای بانکداری الکترونیک، فین تک‌ها، استارت آپ‌ها و کارآفرینان این عرصه آشنا کردند.

هشدار دوباره بانک مرکزی به عدم بازگشت ارز صادراتی

گروه بانک و بیمه | بانک مرکزی در اطلاعیه مورخ 15 بهمن 97 بار دیگر اعلام کرد که حسب تکالیف محوله به این بانک در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مورد صادرکنندگانی که نسبت به برگرداندن ارز خود اقدام نکرده‌اند، بانک مرکزی مجدداً به آن دسته از صادرکنندگان تاکید می‌کند که درصورت عدم اقدام و تعیین تکلیف نحوه بازگرداندن ارز ناشی از صادرات خود به چرخه اقتصاد، این بانک اقدامات قانونی پیش‌بینی شده برای آنها را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش تعادل، بانک مرکزی اعلام کرد، در راستای اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، جلسات متعدد با تولیدکنندگان و صادرکنندگان در جهت برگشت ارز حاصل از صادرات برگزار کرده است.

در این جلسات ضمن مذاکرات مستقیم و دریافت اسناد و مدارک صادرکنندگان، تفاهمات بسیار خوبی در جهت تعیین تکلیف ارز ناشی از صادرات آنها طی ده ماهه گذشته و نیز میزان عرضه ارز حاصل از صادرات برای ماه‌های آتی صورت گرفته است و در همین راستا به منظور تسهیل و تسریع در تامین نیازهای ارزی واردات بخش‌های تولیدی، نهایت مساعدت با آنها صورت گرفته است. بر اساس تفاهمات انجام گرفته روند عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما و سنا به تدریج رو به افزایش نهاده است و لذا بانک مرکزی ضمن تاکید مجدد بر حمایت از تولید و صادرات کشور از آن دسته از صادرکنندگان که در راستای منافع و مصالح ملی، اقدام به برگرداندن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد کشور اقدام می‌کنند، قدرانی می‌کند.

پس از چهار روز کاهش نرخ‌های ارز و سکه و طلا در بازار طی روزهای پنج شنبه تا یک شنبه که به خاطر اثر روانی ایجاد کانال مالی ایران و اروپا با افت مواجه شده بود، روز دوشنبه 15 بهمن 97، بار دیگر نرخ ارز و طلا و سکه روند صعودی به خود گرفت و به جای قبلی خود بازگشت.

 نرخ لحظه‌ای سامانه سنا نشان داد که دلار با 650 تومان افزایش به 11 هزار و 650 تومان رسیده است. همچنین نرخ یورو نیز به 13 هزار و 700 تومان رسیده که با افزایش نسبت به روز یکشنبه مواجه شده است. در صرافی‌های ملی و بانکی نیز نرخ دلار معادل 11400 تومان فروش رفت و 11300 تومان خریداری شد. همچنین نرخ فروش یورو 11500 تومان و نرخ خرید 11400 تومان اعلام شد. در بازار معاملات نقدی و بازار آزاد نیز دلار 11800 تومان معامله شده است. در بازار صرافی‌های منطقه از جمله هرات نیز نرخ دلار حدود 11460 داد و ستد شد.

همچنین بر اساس قیمت‌های سامانه سنا که میانگین نرخ‌های ارز در روز یک شنبه را اعلام کرده قیمت دلار 11 هزار و 489 تومان، یورو 13 هزار و 477 تومان، پوند 14 هزار و 889 تومان، یوان 1هزار و 750 تومان، لیر ترکیه 2280 و درهم امارات 3178 تومان اعلام شده است. براین اساس روز یکشنبه نرخ دلار نرخ ارزها با تغییراتی مواجه شده و از جمله نرخ دلار رو به افزایش گذاشته است.

در جریان معاملات روز دوشنبه 15 بهمن ۹۷، با توجه به اعلام نرخ اونس جهانی 1310 دلاری در روز دوشنبه، و نرخ دلار به 11800 تومان، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، به ۴ میلیون و 220 هزار تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش 135 هزار تومانی است. نیم سکه ۲ میلیون و 250 هزار تومان، سکه ربع یک میلیون و ۳9۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۵۰ هزار تومان اعلام شد که با افزایش نسبی همراه بوده است و از جمله ربع سکه حدود 40 هزار تومان افزایش داشته است. همچنین هر طلای ۱۸ عیار با 9 هزار تومان افزایش ۳66 هزار و 100 تومان و مظنه 1 میلیون و 586 هزار تومان، اعلام شده است.

 

ارسال نظر