اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۷۲

نقش بی بدیل حوزه عملیاتی بانک رفاه در تحقق اهداف

عضو هیأت مدیره بانک رفاه گفت: نقش و جایگاه حوزه عملیاتی بانک در تحقق اهداف و استراتژی های بانک بسیار برجسته و بی بدیل است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، حسین رحمتی عضو هیأت مدیره این بانک در مراسم قدردانی از ده رئیس شعبه موفق بانک رفاه با بیان این مطلب گفت: در سالی که مزین به شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است باید با تمام توان و ظرفیت در جهت تحقق این شعار گام برداریم.

رحمتی با قدردانی از تلاش و تعهد تمامی کارکنان بانک رفاه و به ویژه رؤسای شعب موفق در اجرای برنامه های اقتصادی دولت خاطر نشان ساخت: هم اکنون کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و در آستانه چهلمین بهار انقلاب، دشمنان در پی ضربه زدن به میهن اسلامی هستند، بنابراین بر تمامی همکاران واجب است که همراستا با اهداف کلان نظام مقدس گام بردارند. وی با اشاره به نقش نظام بانکی در توفیق برنامه های اقتصادی دولت و همچنین اقتصاد بانک‌ محور ایران گفت: تمامی کارکنان نظام بانکی و به ویژه کارکنان خدوم بانک رفاه باید تلاش ویژه ای داشته باشند تا برنامه های خصمانه دشمن با شکست مواجه شود. عضو هیات مدیره بانک رفاه با بیان نقش و جایگاه نیروی انسانی در تعالی سازمانی خاطرنشان ساخت: امروز اگر بانک رفاه در جایگاه خوبی در بین بانک های کشور قرار گرفته است به دلیل وجود نیروهای انسانی شایسته ای است که در اختیار دارد. کارکنان حوزه اجرا نقش بی بدیلی در توسعه و تعالی بانک دارند؛ این کارکنان با پیگیری اهداف تدوینی می توانند بانک را به سر منزل مقصود رهنمون سازند.

رحمتی با اشاره به اینکه امروزه نگاه تحلیلگرایانه و موشکافانه در بانک رواج یافته است گفت: خوشبختانه تمامی ارکان بانک رفاه امروزه به مسائل با نگاه تحلیل‌گرایانه و موشکافانه نگاه می کنند که این نوع نگاه بسیار ارزشمند است. مدل ذهنی که در اذهان کارکنان حک شده بانک را به جایگاه بسیار خوبی خواهد رساند. وی در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از رؤسای شعب برتر خاطر نشان ساخت: تلاش ویژه ای بایستی صورت پذیرد تا با درک فرصت های موجود و همراستا با پیشرفت های محیطی به صورت پویا عمل کنیم و آمادگی اجرای روش های نوین را در عملیات بانکی داشته باشیم. قاسمپور مدیر امور طرح و برنامه این بانک نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت‌های مدیران عالی از حوزه عملیاتی و همچنین تعهد مثال زدنی کارکنان بانک در این حوزه اظهار داشت: برای انتخاب روسای شعب موفق شاخص هایی از قبیل رشد منابع، کاهش نسبت مطالبات، افزایش درجه شعبه طی سه سال متوالی، تحقق اهداف طی دوسال متوالی و سودآوری طی سال 96 و شش ماهه سالجاری مد نظر بود که روسای شعب حاضر توانسته اند به این شاخص ها عینیت بخشند.

ادعای تراکنش ۱۰ میلیون دلاری روزانه با بیت‌کوین

یک کارشناس بانکی خبر داد در ایران روزانه ۱۰میلیون دلار تراکنش مالی به‌وسیله بیت‌کوین‌ها انجام می‌شود. هرچند بسیاری از نظریه‌پردازان با استفاده واژه «انقلاب» برای فناوری بلاک چین و معاملات بیت کوین مشکل دارند، اما با این حال معتقدند که این فناوری واجد تحولات زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بلاک‌چین بطور کلی یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با استفاده از رمزنگاری، امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

بیت‌کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک‌چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. اگر بلاک‌چین یک سیستم عامل باشد، بیت‌کوین نرم‌افزاری روی این سیستم عامل است. در هر بلاک هر اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود، از جرم و جنایت‌های یک فرد تا نمایش اطلاعات حساب برای دارایی‌ها مانند بیت‌کوین. در بلاک‌چین، اطلاعات در بلاک‌ها قرار می‌گیرد و با هم به‌صورت زنجیره‌ای مرتبط می‌شود. مهم‌ترین کاربردهای بلاک‌چین در حوزه‌های تجارت الکترونیک، گسترش ابزارهای پرداخت و قراردادهای هوشمند و ثبت اطلاعات است. در نظام اطلاعاتی گذشته، اطلاعات بدون مشخص بودن اصالت‌ و جایگاه‌شان در حال تکثیر هستند و نمی‌توان روی اصالت این اطلاعات حساب کرد، در فضای جدید که به لطف بلاک‌چین شکل می‌گیرد، «فرد» اطلاعات را ثبت می‌کند و با استفاده از همین مساله دیگران به این اطلاعات اعتماد می‌کنند، زیرا منبع و منشأ اطلاعات ارایه شده مشخص است.

بانک‌ در زمان آینده به لحاظ فناوری بسیار پیشرفته است و با توجه به فناوری دفتر کل توزیع شده بر پایه بلاک‌چین، دیگر نیازی به وام‌دهنده و وام‌گیرنده در کنار یکدیگر نخواهد بود. بانک‌ها دیگر نیازی به داشتن مجوز ندارند و هر یک از فین‌تک‌ها به‌صورت تخصصی بر روی یک حوزه متمرکز خواهند بود. مشتریان در آینده با بانکی روبرو می‌شوند که درواقع، پلت‌فرمی است که خدماتش توسط شرکای آن مانند فین‌تک‌ها انجام خواهد شد. شرکت‌های بزرگ در حال سرمایه‌گذاری روی بلاک‌چین هستند. محمدرضا غفوری، کارشناس بانکی در این رابطه به خبرنگار ایرناپلاس گفت: انقلاب بلاک‌چین قرار است یک تحول و تغییر رویکرد در نظام بانکی باشد. با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری شبکه‌ها و روابط بین بانکی هستیم، گسترش این شکل از بانکداری باعث تحولاتی شده که از اساس و پایه، شکل بسته یا سنتی بانکداری را تغییر خواهد داد. این تغییرات مکانیسم‌های اعتباری و اعتبارسنجی سنتی را هم دربرخواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر