اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۱۲

همراه پلاس ملت

محصول نوآورانه ایرانی

سامانه همراه پلاس ملت به عنوان محصول نوآورانه ایرانی در گروه خدمات مالی، بانکداری و سرمایه‌گذاری انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که به همت پژوهشکده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، سامانه همراه پلاس ملت به عنوان محصول نوآورانه ایرانی در گروه خدمات مالی، بانکداری و سرمایه‌گذاری معرفی شد. بر اساس این گزارش، در این جشنواره براساس اطلاعات اولیه ارسالی از سوی شرکت بهسازان ملت و سپس حضور ارزیابان جشنواره در محل این شرکت، بررسی‌های لازم درخصوص راهکار پرداخت کسب و کار در سامانه همراه پلاس ملت انجام شد و براساس جمع‌بندی نهایی واحد ارزیابی جشنواره، لوح‌زرین نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۹۷ به خاطر محصول همراه پلاس ملت به شرکت بهسازان ملت تعلق گرفت. این گزارش حاکی است، سومین جشنواره ملی نوآوری محصول در روز ۲۷ دی ماه سال جاری در سالن جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف با هدف شناسایی محصول برتر ایرانی، ارزیابی و تعیین برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایران و ایجاد جایگاه ویژه برای محصولات منتخب برگزار شد و در پایان، ۲۷ محصول نوآورانه در گروه‌های مختلف کالا و خدمات معرفی شدند. در این جشنواره برای ارزیابی محصولات و خدمات نوآور کسب و کارها، از مدلSTAGE- GATEکه از برجسته‌ترین مدل‌های توسعه محصولات جدید است استفاده شد که این مدل بر اساس عوامل موفقیت شرکت‌های معتبر در حوزه نوآوری توسعه پیدا کرده و از سوی موسسات معتبر بین‌المللی همچون مرکز بهره وری و کیفیت امریکا (APQC) و انجمن مدیریت و توسعه محصول (PDMA) مورد تایید قرار گرفته است.

برنامه بانک مرکزی برای تغییر و تحول در صنعت پرداخت

گروه بانک وبیمه|مدیراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از برنامه جدی این بانک برای تغییر و تحول در صنعت پرداخت خبر داد و گفت: دیگر بانک‌ها و psp‌ها قادر به تامین تمام نیازهای این بخش نیستند. به گزارش ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، داوود محمد بیگی در خصوص برنامه این بانک برای حضور سیستم‌های پرداخت جایگزین در کشور، اظهار داشت: طبعاً حضور بازیگران جدید در عرصه پرداخت در سال‌های آینده مورد توجه تمام کشورها به خصوص کشور ماست. وی با بیان اینکه، همواره در ایران بازیگران اصلی صنعت پرداخت بانک‌ها و شرکت‌های psp بوده‌اند، افزود: اما هم‌اکنون دیگر بازیگران فعلی قادر به تامین تمام نیازها نیستند چراکه تغییر و تحولات رخ داده موجب شده تا انتظارات مردم نیز تغییر کند و افزایش یابد. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط به psp۲ اشاره کرد و گفت: به دنبال تغییرات رخ داده در انتظارات مردم و البته تنوع در خدمات، اتحادیه اروپا نیز به صورت جدی فعالیت خود را روی psp۲ آغاز کرده است. محمد بیگی با اشاره به فین تک‌ها و پیام رسان‌های مالی از جمله بلاک چین ادامه داد که سیستم‌های پرداخت فعلی مبتنی بر تکنولوژی‌ها و سیاست‌های قبلی است ولی بانک مرکزی بنا دارد که تغییرات و تحولات جدی در این حوزه صورت گیرد.

فشار ۱۶۰۰ میلیارد تومانی کارمزد تراکنش‌ به بانک‌ها

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی از کاهش هزینه چاپ، نشر و امحاء اسکناس خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ میلیون تراکنش در نظام بانکی ایران به ثبت می‌رسد. شبکه بانکی کشور طی نیمه نخست امسال حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان فقط بابت کارمزد تراکنش‌های خرید، پرداخت کرده و فشار زیادی به بانک‌ها وارد می‌کند، که این روند باید اصلاح شود. کوروش پرویزیان با بیان اینکه پرداخت الکترونیک، بدون شک یکی از مهم‌ترین مسائل آینده حوزه بانکداری در دنیا است، گفت: در ایران نیز اگر بخواهیم از پیشرفت‌های روز دنیا در صنعت بانکداری عقب نباشیم، باید مدل‌های درآمدی و اقتصادی مناسب را برای تأمین سرمایه لازم، جهت حفظ کیفیت و ارتقای سطح خدمات تدوین و اجرا کنیم. رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی افزود: مهم‌ترین هدفی که باید در ارایه هر خدمت جدیدی مدنظر قرار داد، کاهش هزینه و ساده‌سازی عملیات است؛ به این معنا که مردم باید در حوزه خدمات پرداخت و بانک، خدمات را آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر دریافت کنند؛ اما نکته مهم این است که کاهش هزینه‌ها نباید با صفر کردن هزینه، یکسان قلمداد شود؛ چراکه منطق اقتصاد و مصرف بارهاثابت کرده، کالا و خدمت رایگان قطعاً دچار اسراف و هدر‌رفت خواهد شد. وی تصریح کرد: شکی نیست که هزینه‌های مربوط به عملیات و فرآیندهایی که مردم در فعالیت‌های روزانه خود درگیر آن هستند، با ابزارها و روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک به‌شدت کاهش پیداکرده است؛ ضمن اینکه بسیار ساده‌تر و سریع‌تر هم شده و این منافع و فواید شامل حال طیف‌ها و کاربران متنوع و مختلفی است. وی گفت: میزان استفاده مشتریان شبکه بانکی اعم از اصناف، فعالان اقتصادی، نهادها و عموم مردم از ابزارها و خدمات شبکه پرداخت به‌شدت افزایش پیداکرده و بنا بر آمار رسمی، تعداد تراکنش‌های این شبکه در روز به مرز ۶۰میلیون هم رسیده است.

 

ارسال نظر