اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۳۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۸۰۶۰

تسهیلات ارزان‌قیمت ‌پاسارگاد، ویژه‌ فعالان اقتصادی

بانک‌پاسارگاد جهت بهره‌مندی اشخاص حقوقی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل و با هدف کمک به رشد و شکوفایی صنایع داخلی و چرخه اقتصاد کشور اقدام به ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت در قالب بسته حمایتی ویژه خدمات بانکی کرد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: بانک‌پاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، اقدام به اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به اشخاص حقوقی، صاحبان‌مشاغل، فعالان اقتصادی و پذیرنـدگان فعـال دستگاه‌های کارت‌خوان بانک (دارای مجوز فعالیت) کرده است. وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری از طریق بهره‌مندی از این نوع تسهیلات ادامه داد: ارایه این تسهیلات بدون محدودیت است. همچنین دوره انتظار مشخصی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. تنوع در نرخ تسهیلات، عدم نیاز به مسدودی سپرده و تعیین نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری از دیگر ویژگی‌های این نوع تسهیلات است. وی افزود: بر اساس این طرح، مشتریان متناسب با ضریب امتیاز خود در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب‌های جاری و کوتاه‌مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شوند. نرخ این تسهیلات 9 الی 18 درصد برای حساب‌های جاری و 18 درصد برای حساب‌های کوتاه‌مدت عادی است. تسهیلات اعطایی به اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای فعالیت‌های اقتصادی هستند، تعلق می‌گیرد.  مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد ضمن اشاره به سایر طرح‌های بانک‌پاسارگاد که در قالب بسته حمایتی ویژه خدمات بانکی ارایه می‌شود تصریح کرد: گشایش اعتبار اسنادی داخلی و صدور انواع ضمانتنامه از دیگر طرح‌های بسته حمایتی هستند که تاکنون مورد استقبال بسیار خوب مشتریان گرامی قرار گرفته‌اند. گفتنی است شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور، مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 و همچنین سامانه ارتباط با مشتریان در سایت این بانک به آدرس www.bpi.ir آماده ارایه مشاوره و پاسخ به سوالات مشتریان است.

فرمول «مهر ایران» برای پیشبرد اهداف هموطنان

بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آموزش، تأمین اشتغال‌های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و... از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می‌خورد. همانطور که می‌دانیم یکی از ارکان و لازمه‌های شروع یک کسب وکار موفق، تأمین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار مستقل هستند، توان لازم برای تأمین مبلغ سرمایه‌گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تأمین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش‌های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند.

بر این اساس، بانک قرض‌الحسنه مهرایران با هدف تأمین مالی برای ایجاد و بهره‌برداری از موقعیت و فرصت‌های خود اشتغالی، کارآفرینی و معیشت، با همکاری بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، اقدام به اعطای تسهیلات به هموطنان کرده است.

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه این تفاهمنامه تاکنون در مناطق محروم و کمتر برخوردار برخی از استان‌های کشور اجرا شده و نیازمندان دارای شرایط در حوزه‌های گوسفند پرواری، قالی بافی، کارگاه خیاطی و پارچه بافی از این تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند شده‌اند خاطرنشان ساخت: این بانک، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال و با هدف تقویت زمینه‌های کسب و کارهای روستایی برای مقابله با رکود و بیکاری در اقتصاد کشور، طی مذاکراتی با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال به روستاییان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌کند.

 اکبری افزود: در تفاهم نامه میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، امکان پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۳ الی ۴ درصد برای نیازمندان مناطق محروم فراهم شده است و هریک از افراد که توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بر اساس مفاد، شرایط و ضوابط مندرج در تفاهم نامه به شعب این بانک معرفی می‌شوند، می‌توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با اقساط ۴۸ ماهه دریافت کنند.

بر طبق این تفاهم، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با هدف رشد و گسترش چشم گیر کارآفرینی و اشتغال زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی میان روستاییان و کمک به تأمین مایحتاج ضروری جامعه ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به دامپروران استان خوزستان اختصاص داده است.

بر این اساس، ۳۱ شهرستان استان خوزستان از تسهیلات قرض‌الحسنه دویست میلیون ریالی این بانک برای استفاده در زمینه‌های دامپروری استفاده می‌نمایند. این تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد برای رونق کسب و کار در مناطق محروم اعطاء می‌شود.

 

 

ارسال نظر