خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۰:۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۵۸۵

حمایت بانک انصار از دهمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب وکار

دهمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار دانشگاه شریف با عنوان وی‌سی‌کاپ با حمایت مرکز فین‌تک بانک انصار در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف با حضور چهره‌های شناخته شده اکوسیستم کارآفرینی، دانشگاهی و علمی کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار، در این دوره 160 استارتاپ ثبت نام کردند، 64 تیم توسط فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور از جمله مرکز فین‌تک بانک انصار انتخاب شدند و 10 تیم به عنوان برترین‌ها در مراسم اختتامیه به ارایه کارهای خود پرداختند و در پایان 3 تیم برتر جوایز خود را دریافت کردند. براساس این گزارش، مرکز فین‌تک بانک انصار در راستای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و تقویت مبانی اقتصاد مقاومتی در این رویداد به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتخاب طرح‌های برگزیده، داوری استارت آپ‌ها و در روز اختتامیه به سخنرانی پیرامون آخرین وضعیت و انواع مدل‌های حمایتی مرکز فین‌تک و برپایی غرفه جهت شبکه‌سازی و معرفی مرکز اقدام نمود. در پایان این مراسم از حمایت‌های بانک انصار به عنوان یکی از حامیان موثر در برگزاری این دوره قدردانی و تشکر و لوح قدردانی و نشان حمایت تقدیم نماینده مرکز فین‌تک بانک انصار شد. گفتنی است وی سی کاپ شریف رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده و در ادامه برگزاری موفق نه دوره قبلی این جشنواره بوده است. هدف اصلی از برگزاری این جشنواره این است که صاحبان ایده و کارآفرینان، به سرمایه‌گذاران معرفی شوند و طرح‌های برگزیده به مرحله تجاری‌سازی برسند.

جزییات طرح الزام پزشکان به نصب کارتخوان بانکی

۲۰ نفر از نمایندگان مجلس طرح الزام پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان بانکی در مراکز سلامت و مطب‌ها را تقدیم هیات رییسه مجلس کردند.

از توجیهات طرح الزام پزشکان به دستگاه کارتخوان بانکی تاکید شده که این طرح در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت مبنی بر شفاف سازی قانونمند درآمد، هزینه‌ها، فعالیت‌ها و همچنین بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تدوین و پیشنهاد شده است.

بر اساس دلایل توجیهی ذکر شده در طرح مذکور، هدف اصلی این طرح الزام فراهم کنندگان خدمات سلامت مشمول افراد حقیقی و حقوقی به تجهیز مطب‌ها و مراکز ارایه خدمت به دستگاه‌های کارتخوان و ایجاد شفافیت در گردش و تعاملات مالی بین این مراکز و دریافت کنندگان خدمات است که زمینه نظارت بر رعایت تعرفه‌ها، درآمدها و سایر تعاملات مالی را فراهم می‌کنند.

تمام مطب‌ها و داروخانه‌های مشمول ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و موسسات مذکور در ماده ۱ همان قانون مکلفند ظرف مدت سه ماه مجهز به دستگاه کارتخوان شوند و تراکنش‌های مالی خود را از طریق آن انجام دهند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفت است زیرساخت‌های بهره‌برداری از دستگاه‌های کارتخوان در مناطق غیر برخوردار را فراهم سازد.

تقلب ۲ هزار میلیاردی در صنعت بیمه

گروه بانک و بیمه|رییس کل بیمه مرکزی از ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت غیر واقعی خسارت در بیمه شخص ثالث و بدنه خبر داد.

به گزارش تعادل، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه 20 درصد خسارت‌هایی که در بخش بدنه و شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود متقلبانه و غیر واقعی است، اظهار کرد: متاسفانه کلاهبرداری در زمینه بیمه نامه شخص ثالث زیاد است، برای کاهش این معضل راهکارهایی همچون صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم جلوی پرداخت خسارت‌های غیر واقعی را بگیریم.رییس کل بیمه مرکزی، متوسط میزان حق بیمه شخص ثالث در کشور را 590 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خسارتی که صنعت بیمه در بخش شخص ثالث پرداخت می‌کند این مقدار مبلغ زیادی نیست، بسیاری از شرکت‌ها ضریب خسارت بالای 100 در صد در بخش بیمه شخص ثالث دارند.

وی با بیان اینکه دلیل ضرردهی شرکت‌های بیمه در شخص ثالث به دلیل واقعی نبودن قیمت بیمه نامه است، اظهار کرد: پرداخت‌های غیر واقعی صنعت بیمه در بخش ثالث و بدنه که به 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد ریسک خسارت را بسیار افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های امریکا موجب شده تا شرکت‌های بیمه خارجی از بیمه ناوگان حمل و نقل بین‌المللی جمهوری اسلامی امتناع کنند، تاکید کرد: به دلیل تحریم‌های یک جانبه امریکا علیه ایران، شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی که بیمه شرکت‌های ایرانی را قبول می‌کردند به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کردند که توسط بیمه مرکزی و حساب‌هایی خاص ناوگان حمل و نقل بین‌المللی کشور، در داخل بیمه شدند. به نوشته ایسنا، رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که چند شرکت بیمه خارجی لغو قرارداد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مهم نیست که چند شرکت لغو قرارداد کردند مهم این است شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای که با امریکایی‌ها کار می‌کردند لغو قرار داد داشتند و بیمه مرکزی در داخل این معضل را حل کرده است.

 

ارسال نظر