اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۰:۴۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۹۲۸

مجمع عمومی سالیانه بانک پاسارگاد برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه بانک‌پاسارگاد (نوبت دوم)، در تاریخ 28 آذر 1397 در محل تالار بزرگ وزارت کشور و با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در این مجمع که با حضور بیش از 90 درصد از سهامداران برگزار شد، دکتر قاسمی به عنوان رییس جلسه، امین تفرشی و به‌داش به عنوان ناظرین و دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. در این جلسه بانک‌پاسارگاد با ارایه گزارش عملکرد خود بطور شفاف و کامل، به ابهامات و سوالات سهامداران پاسخ داد. همچنین موارد مطرح‌شده در جلسه با تأیید و رأی اعتماد اکثریت سهامداران به تصویب رسید. بر این اساس ضمن تأیید صورت‌های مالی بانک‌پاسارگاد توسط سهامداران، میزان 44 . 46 ریال به عنوان سود برای سال مالی 1396 تعیین شد. همچنین با رأی سهامداران روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی بانک انتخاب شد.گفتنی است بانک‌پاسارگاد با توکل بر خداوند و بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران خود، ضمن رعایت کلیه قوانین و دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی نهادهای نظارتی، تمام تلاش خود را برای حفظ منافع سهامداران به‌کار بسته است. حضور اکثریت سهامداران و تأیید موارد مطرح‌شده نشان از اعتماد و اطمینان خاطر آنها نسبت به عملکرد خوب بانک‌پاسارگاد است.

بیمه البرز خسارت زلزله غرب را کامل پرداخت کرد

شرکت بیمه البرز کل خسارت زلزله منطقه غرب کشور را که تحت پوشش این شرکت بود، بطور کامل پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، در حادثه زلزله آبان سال گذشته و تیرماه سال جاری در منطقه غرب کشور، این شرکت در مجموع بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده خسارت تشکیل و مورد بررسی و بازدید قرار داد و کل خسارت زیان‌دیدگانی که تحت پوشش این شرکت بودند را ‌پرداخت کرد.بر این اساس، پس از زلزله منطقه غرب کشور، ۹۹ نفر از کارشناسان بیمه البرز طی یک‌هزار و ۴۷ روز کاری به غرب کشور اعزام شده و پرونده‌های خسارت زیان‌دیدگان این حادثه را که بیشتر مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، مورد رسیدگی قرار دادند و در مجموع این شرکت مبلغ ششصد میلیارد ریال خسارت در این حادثه، پرداخت کرد.

توقف مجوز برگزاری رویداد رمز ارز

موسس و مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاک چین عنوان کرد که به دلیل اعمال برخی ممنوعیت‌ها درباره رمز ارزها، مجوز برگزاری رویداد در این زمینه صادر نمی‌شود.

مصطفی نقی پور در گفت‌وگو با ایبِنا با اعلام این موضوع که اداره اماکن به علت ممنوع کردن صحبت در خصوص رمز ارزها از سوی بانک مرکزی مجوز برگزاری رویدادهای آموزشی در حوزه بلاک چین و رمز ارزها در اماکن عمومی و هتل را نمی‌دهد، گفت: رویداد مدرسه بلاک چین ویژه بازار سرمایه که قرار بود ۲۸ الی ۲۹ آذرماه در هتل سیمرغ برگزار شود به دلیل عدم صدور مجوز از سوی اماکن کنسل شد.

موسس و مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاک چین افزود: اداره اماکن علت مجوز ندادن برای برگزاری این رویداد را ممنوعیت بانک مرکزی در خصوص صحبت کردن در خصوص رمز ارزها اعلام کرده است. وی اظهار داشت: من بعید می‌دانم بانک مرکزی چنین ممنوعیتی را ایجاد کرده باشد زیرا دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت معاملات در موسسات مالی و اعتباری است ولی به دلیل عدم بررسی درست از این دستورالعمل مجوز برگزاری رویدادها در خصوص بلاک چین و ارز رمزها در هتل‌ها داده نمی‌شود و رویداد این مرکز در این خصوص متوقف شد. نقی پور خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های جدی برای فعالیت در حوزه بلاک چین و رمز ارزها حتی در حوزه آموزش عدم اعلام موضع مشخص دولت و رگولاتور در این بخش است که منجر به اعمال رفتارهای سلیقه‌ای از سوی برخی ارگان‌ها می‌شود.نقی پور خواستار شد که در صورتی که بانک مرکزی چنین ممنوعیتی را ایجاد نکرده آن را به صورت رسمی اعلام کند و مانع بروز چنین اتفاقاتی شود. وی خاطرنشان کرد: بروز چنین اتفاقاتی در واقع منجر به ایجاد یک خود تحریمی در داخل کشور می‌شود و جامعه را از آموزش در حوزه فناوری باز می‌دارد.وی افزود: بانک مرکزی می‌تواند با اعلام موضع خود در مقابل چنین رفتارهایی تکلیف فعالیت در این بخش را مشخص کند زیرا اگر بانک مرکزی چنین محدودیت‌های را ابلاغ نکرده، هیچ نهادی در کشور نمی‌تواند مانع آموزش فناوری‌های نوین شود. مدیر کافه بلاک چین خاطرنشان کرد: چنین محدودیت‌ها و اعمال سلیقه‌ها در کشور تنها منجر به خدشه به اعتبار سازمان‌های ملی و رگولاتور‌ها می‌شود و یک خطر جدی است که باید به موقع جلوی آن گرفته شود.نقی پور در پایان تاکید کرد: چنین محدودیت با اعمال سلیقه‌های شخصی تنها موجب عقب افتادگی ایران در حوزه فناوری و تسلیم در برابر تحریم‌ها خواهد شد.

 

ارسال نظر