اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۰۵

امکان انتخاب کارت‌های بانک ملت جهت کارت سوخت

امکان انتخاب کارت‌های بانک ملت در فرآیند ثبت نام کارت سوخت بانکی برای تمامی مشمولان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت و بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارندگان وسایل نقلیه بنزین سوز بدون کارت هوشمند سوخت می‌توانند با یکی از روش‌های

غیر حضوری نسبت به ثبت اطلاعات وسیله نقلیه و کارت بانکی خود وفق جدول زمانبندی اعلام شده، اقدام کنند. بر اساس این گزارش، دارندگان وسایل نقلیه بنزین سوز می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی خدمات دولت همراه به نشانی

(www.mob.gov.ir) و ورود به گزینه ثبت نام کارت سوخت بانکی و ثبت اطلاعات یا دریافت و نصب رایگان نسخه هایAndroidوIOSاپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه ثبت نام کارت سوخت بانکی و ثبت اطلاعات یا استفاده از کدUSSDبه نشانی #۲*۴* و انتخاب گزینه ثبت نام کارت سوخت، نسبت به ثبت اطلاعات وسیله نقلیه و کارت بانکی خود وفق جدول زمانبندی اعلام شده اقدام کنند. این گزارش حاکی است، در تمامی روش‌های فوق امکان معرفی و انتخاب کارت بانک ملت به عنوان کارت سوخت بانکی فراهم شده است.

تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی در اولویت بانک سپه

در نامه مدیرعامل بانک سپه خطاب به مدیران شعب مناطق و شعب ممتاز مستقل، تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان اولویت نخست بانک مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر و به منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و حفظ اشتغال و افزایش سطح تولید که از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی دولت محترم محسوب می‌شود، بانک سپه در سال جاری نیز در راستای صیانت از دستاوردهای سال گذشته و تضمین تداوم تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های مذکور را در اولویت قرار داده است.

بر اساس این گزارش در نامه مدیرعامل بانک آمده است: «با توجه به اینکه به دلیل شرایط کنونی اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناعادلانه بر علیه کشور، کمبود نقدینگی ناشی از افزایش نرخ ارز و قیمت نهادهای تولیدی یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی است، لذا بایستی با استفاده از سیاست‌های اعتباری، برآوردن نیاز واحدهای تولیدی، جلوگیری از رکود و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی باتخصیص بهینه منابع محدود بانکی، بهبود در تولید و اشتغال را رقم زد که نقش بانک سپه در انجام این مهم و همراهی با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت محترم بسیار پررنگ است.»

این گزارش می‌افزاید: در بخش دیگری از نامه مدیرعامل بانک ضمن تأکید بر حساسیت شرایط کنونی و لزوم احساس مسوولیت بیشتر در خصوص تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی ازمدیران شعب مناطق و روسای شعب ممتاز مستقل خواسته شده است که با وجود محدودیت منابع و مشکلات و تنگناهای اعتباری موجود به منظور جلوگیری از تشدید رکود بنگاه‌های مزبور با در اولویت قرار دادن بررسی درخواست واحدهای مولد، ضمن رعایت ضوابط مربوط از جمله اعتبار سنجی و احراز توجیه‌پذیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

ثبات بازار ارز به اقدامات موثر نیاز دارد

علی دیواندری تاکید کرد: باید تلاش کنیم تصمیمات کاربردی که در نظام بانکی و اقتصادی کشور گرفته می‌شود پشتوانه علمی داشته باشد.

به گزارش ایبنا، وی در حاشیه هشتمین جشنواره معرفی پژوهشگران برتر در حوزه پول و بانک اظهار داشت: کتاب برتر، مقاله برتر و پژوهشگران برتر از بانک مرکزی، نظام بانکی و بانک‌های کشور در این مراسم معرفی شدند.

وی افزود: هر چقدر به علم و دانش توجه کنیم و تصمیمات اجرایی خود را مبتنی بر دانش بگیریم ضریب خطا کاهش پیدا می‌کند و امکان تولید رفاه اجتماعی و ثروت ملی افزایش می‌یابد.

دیواندری تصریح کرد: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی فکری و پژوهشی نظام بانکی کشور سفارش‌هایی که برای کار پژوهشی داده می‌شود را انجام می‌دهد و نتایج این گزارش‌ها را در قالب مقاله‌های سیاستی و گزارش‌های تحلیلی به بانک مرکزی و نظام بانکی ارایه می‌دهد.رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تصمیمات کاربردی که در نظام بانکی و اقتصادی کشور گرفته می‌شود پشتوانه علمی داشته باشد و به هر میزان نگاه علمی و تحقیقاتی بیشتری انجام شده باشد در عمل نتایج بهتری خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه در بانک مرکزی به ویژه در دوره جدید توجه به این مهم دیده می‌شود بطوری که از مشاوران اقتصادی، دانشمندان اقتصادی و توان علمی پژوهشی به ویژه پژوهشکده پولی و بانکی در جهت تصمیمات متخذه استفاده می‌شود.

دیواندری در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نقدینگی و تورم بیان داشت؛ بطور کلی شتاب رشد نقدینگی کاهش یافته و روند رشد تورم نیز متوقف شده که جزییات و اطلاعات آن را معاونت اقتصادی بانک مرکزی اعلام می‌کند.

 

ارسال نظر