ثبات نرخ ارز و سکه و طلا

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۳۱
ثبات نرخ ارز و سکه و طلا

گروه بانک و بیمه |

سامانه سنا نیز نرخ لحظه‌ای بازار در ساعات عصر روز یک‌شنبه 25 آذر را برای یورو 11850 و برای دلار 9950 تومان اعلام کرد. همچنین میانگین نرخ‌های روز کاری قبل برای دلار 10200، یورو 11967، درهم 2831، یوآن 1686، پوند 13209و لیر ترکیه 2067 تومان اعلام شده است.

به گزارش «تعادل»، نرخ دلار روز یک‌شنبه در بازار، با کاهش ۱۵۵ تومانی نسبت به روز یک‌شنبه به زیر ۱۰ هزار تومان رسید و صرافی ملی به عنوان بازارساز دلار را با کاهش ۱۵۵ تومانی ۹ هزار و ۹۹۵ تومان عرضه کرد. نرخ خرید هر یورو نیز در این صرافی ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان و فروش یورو ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. این در حالی است که سایر صرافی‌ها دلار را به قیمت ۹ هزار تومان و ۹۰۰ تومان نیز به خریداران می‌فروشند.نرخ دلار در بازار آزاد نیز اندکی بالای 10 هزار تومان و در صرافی‌های هرات و کشورهای منطقه بین 9800 تا 9900 است. همچنین در بازار طلا و سکه نیز قیمت اونس جهانی به 1238 دلار رسیده، و با کاهش نرخ دلار، نرخ طلا و سکه نیز کاهش یافته است. بطوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار تهران یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت خورد و نرخ ربع سکه به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین سکه گرمی در بازار ۶۴۰ هزار تومان مبادله می‌شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰3 هزار و 6۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت مظنه یا مثقال 17 عیار نیز به یک میلیون و 315 هزار تومان رسید.

    ابلاغ موارد تکمیلی دستورالعمل ارزی

بانک مرکزی موارد تکمیلی مربوط به دستورالعمل خرید و فروش ارز را به شبکه صرافی‌های مجاز اعلام کرد که بر این اساس صرافی‌های مجاز باید هنگام ثبت خرید ارز حاصل از صادرات، گزینه از محل صادرات را در سامانه سنا انتخاب کنند.

همچنین براساس این بخشنامه فروش ارز به منظور واردات کالا و خدمات صرفا همانند گذشته از طریق سامانه نیما امکان‌پذیر است. طبق بند ۳ این بخشنامه مصارف فروش حواله‌های ارزی خریداری شده همچون اسکناس‌های ارزی به دو صورت فروش ارز بابت مصارف ۲۲ گانه خدماتی و همچنین بابت واردات کالا مطابق با قوانین آن بخشنامه امکان‌پذیر است.

    جزئیات پرداخت ارز دانشجویی اعلام شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توافق با بانک مرکزی برای پرداخت ارز نیمایی به دانشجویان بورسیه خبر داد.منصور غلامی در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران نمونه کشور در جمع خبرنگاران گفت: درباره ارز دانشجویی با بانک مرکزی برای پرداخت ارز نیمایی به فرصت‌های مطالعاتی و دانشجویان بورسیه به توافق رسیده‌ایم که ارز نیمایی به این افراد پرداخت شود زیرا بخش عمده این بودجه را دولت می‌دهد.وزیر علوم گفت: البته برای دانشجویانی که با هزینه شخصی تحصیل می‌کنند وزارت علوم صرفا بحث تایید مدارک تحصیلی و محل تحصیل آنها را بر عهده دارد و بانک مرکزی اینها را به بانک‌های عامل برای دریافت ارز با نرخ بعد از نیمایی معرفی می‌کند

 

 

ارسال نظر