اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۸۶
اخبار

پرداخت 40 درصد خسارت زلزله کرمانشاه از سوی بیمه البرز

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه البرز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار بیمه مرکزی، در حادثه زلزله منطقه غرب کشور که در آبان سال گذشته رخ داد، 40 درصد کل خسارت صنعت بیمه کشور در این حادثه تحت پوشش شرکت بیمه البرز بوده است که از سوی این شرکت به زیان‌دیدگان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، علیرضا مقرب، افزود: در حادثه زلزله آبان سال گذشته و تیرماه سال جاری در منطقه غرب کشور در مجموع بیش از 16 هزار و 200 مورد اعلام خسارت شد که به دلیل تکراری بودن برخی پرونده‌های خسارت، نزدیک به 15 هزار و 800 فقره پرونده خسارت تشکیل و مورد بررسی و بازدید قرار گرفت و تاکنون مبلغ 550 میلیارد ریال خسارت به زیان‌دیدگانی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی و اموال بیمه البرز بودند، ‌پرداخت شده است.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه البرز، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله منطقه غرب کشور، تیمی متشکل از کارشناسان بیمه البرز برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان زلزله به منطقه اعزام شدند و با نصب کانکس و بنر در سطح شهر سرپل ذهاب آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به تمامی بیمه گزاران زیان‌دیده خود در حادثه زلزله اعلام کردند.

وی افزود: بر این اساس، تاکنون 99 نفر از کارشناسان بیمه البرز طی یک‌هزار و 47 روز کاری به غرب کشور اعزام شده و پرونده‌های خسارت زیان‌دیدگان این حادثه را که بیشتر مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، مورد رسیدگی قرار داده‌اند.

این گزارش حاکی است، سید رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز نیز پس از حادثه زلزله کرمانشاه به منظور بازدید از روند ارزیابی و پرداخت خسارت به بیمه گزاران زیان دیده این شرکت در زلزله غرب کشور دو باربه استان کرمانشاه سفر کرد و در جلسات مشترک وی با حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام عسگری، ‌رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، گزارش رسیدگی شرکت بیمه البرزبه پرونده‌های خسارت خانواده معظم شهدا و ایثارگرانی که در حادثه زلزله غرب کشور خسارت دیده‌اند، ارایه شد.

بنا براین گزارش، طی قرارداد منعقد شده فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت بیمه البرز، تمامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کل کشور تحت پوشش بیمه‌های آتش سوزی و حوادث شرکت بیمه البرز قرار داشتند و بر همین اساس این شرکت خسارت تمامی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران زیان‌دیده در حادثه زلزله منطقه غرب کشور را پرداخت کرده است.

سقف تراکنش 100 میلیون تومان  برای هر کد ملی

گروه بانک و بیمه | بانک مرکزی از روز شنبه محدودیت جدید تراکنش‌های بانکی را برای هر شماره ملی اجرایی کرده است. بانک مرکزی در این اقدام جدید که البته قبلاً از سوی عبدالناصر همتی رسانه‌ای شده بود، محدودیت‌های تازه‌ای را برای تراکنش‌های کارتی اعمال کرده است.

همتی قبلاً اعلام کرده بود که برنامه جدید بانک مرکزی اعمال محدودیت برای تراکنش‌های بانکی به‌ازای هر شماره ملی است.

به گزارش تسنیم کسب اطلاع از یک مقام بانک مرکزی حکایت از آن دارد که این سیاست بانک مرکزی از شنبه رسماً عملیاتی شده است. طبق این سیاست جدید که به‌منظور مبارزه با پول‌شویی اجرا شده و اتفاقاً تاثیر بسزایی هم در کنترل نوسان ارزی داشته است، هر شماره ملی می‌تواند در طول یک روز (24 ساعت) نهایت تا 100 میلیون تومان تراکنش بانکی داشته باشد.

هر کارت بانکی نیز نهایت تا 50 میلیون تومان می‌تواند تراکنش بانکی طی 24 ساعت داشته باشد.

گفتنی است، یکی ازاهداف بانک مرکزی از اعمال بخشنامه محدودیت تراکنش‌های کارتی، محدود کردن فعالیت پوزهای خارج کشور است که بطور غیرمجاز و به‌خاطر تخلف شرکت‌های psp و نظارت ضعیف بانک‌ها در خارج مرزها فعالیت می‌کنند.

وام ساخت مسکن ۱۱۰ میلیون تومان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر وام۴۰میلیون تومانی با نرخ سود 9 درصد، به سازندگان ۷۰ میلیون تومان دیگر وام بدون سپرده‌گذاری با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.به گزارش «تعادل»، هوشنگ عشایری اظهار داشت: برای انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده‌گذاری با سود ۱۸درصد علاوه بر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شده است که در مجموع تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه‌سازان به ۱۱۰میلیون تومان بالغ است. وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۳ پیشنهاد ساخت سالانه ۳۰۰هزار واحد مسکونی را به دولت داد در طول ۴ سال گذشته تنها ۵۶ هزار تسهیلات به مردم پرداخت شد.

 

ارسال نظر