اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۷۴

فقط چک صیادی در سایر بانک‌ها پذیرفته می‌شود

از ششم آبان ماه چک‌های قدیمی در بانک‌ها پذیرش نمی‌شوند، مگر بانک صادرکننده دسته چک. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که افراد برای تغییر دسته چک خود، باید تمام چک‌های باقی مانده را به بانک صادر‌کننده دسته چک تحویل بدهند و این موضوع باعث شده که مشتری بانک باید از 1 تا 24 نسخه باقی مانده دسته چک قدیمی را امضا و در شعبه پاس کند تا بتواند دسته چک جدید را تحویل بگیرد.

به گزارش تعادل، انجام عملیات پاس کردن اوراق باقی مانده دسته چک قدیمی حداقل یک ساعت از وقت کارمند بانک و صاحب دسته چک را تلف می‌کند تا تمام اوراق دسته چک قدیمی در سیستم پذیرفته شود و سوابق مشتری تکمیل شده و بانک بتواند تقاضای دسته چک جدید صیادی را بپذیرد. در حالی که اگر دسته چک قدیمی همچنان از اعتبار برخوردار می‌شد و به تدریج چک صیادی حاکم می‌شد یا در زمان پایان اوراق دسته چک قدیمی، چک صیادی جایگزین می‌شد، نیازی به پاس کردن اوراق باقی مانده و صرف وقت فراوان برای هر شخص دارنده حساب جاری و کارمندان بانک را شاهد نبودیم و بخش عمده‌ای از وقت کارمندان بانک آزاد می‌شد.

هشدار نسبت به کلاهبرداری‌های پیامکی

بانک‌ها طی اطلاعیه‌ای درخصوص کلاهبرداری افراد سودجو از طریق ارسال پیامک‌های مشکوک با مضامین اعلام شماره حساب یا کارت بانکی و درخواست واریز وجه هشدار داده‌اند. در این روش کلاهبرداران اقدام به ارسال پیامک برای مشترکان تلفن همراه می‌کنند و از آنجا که شاید بخشی از مخاطبان دریافت‌کننده پیامک‌ها در انتظار دریافت شماره حساب یا کارت در تعاملات مالی و تجاری خود برای انتقال وجه باشند، ممکن است با عدم دقت کافی و کنترل اطلاعات دریافتی دچار تضییع حقوق شوند.

 

ارسال نظر