اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۳۵

تقدیر عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی از بیمه ایران

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عملکرد بیمه ایران باعث شده اعتماد بیمه گزاران ومسوولان به بیمه ایران نسبت به گذشته افزیش پیدا کند، از مدیران و کارکنان بیمه ایران قدردانی کرد.

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سختی‌های سالیان اخیر که بیمه ایران با آن مواجه بوده است افزود: مدیران وکارکنان این شرکت با زحمت زیاد و توان بالای خود توانستند بر این مسائل و مشکلات فایق آیند.این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس اطمینان داد به زودی با برگزاری جلسه مشترک مدیرعامل و مدیران با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حمایت مجلس شورای اسلامی از شرکت سهامی بیمه ایران بیش از پیش گسترش یابد.دکتر آقاپور که در جلسه پرداخت خسارت شرکت چاپ تبریز پاک آذربایجان در ساختمان مرکزی بیمه ایران سخن می‌گفت، افزود: خسارت وارد شده به این بخش تولیدی با تعامل بیمه ایران و پیگیری مدیریت بیمه ایران در آذربایجان شرقی به شکل مناسبی پرداخت شد.

محسن پورکیانی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران هم در سخنانی در این جلسه با اشاره به فرارسیدن هشتاد وچهارمین سالگرد فعالیت این شرکت گفت: بیمه ایران همواره درکنار مردم حضور دارد و در حالی که 84 سال از تاسیس این شرکت گذشته همچنان افتخار می‌کنیم که سرمایه اصلی بیمه ایران در این مدت اعتماد مردم است این مهم در سایه علاقه وافر کارکنان شرکت به مجموعه بیمه ایران و خدمت به مردم حاصل شده است.

رییس هیات‌مدیره بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت بیمه، تامین امنیت بیمه گذاران و پرداخت عادلانه خسارت است و نتیجه آن آرامشی است که به دریافت‌کننده خسارت ختم نمی‌شود بلکه به تمام آحاد جامعه سرایت می‌کند، به موضوع پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی اشاره کرد وگفت: بیمه ایران در کمترین زمان ممکن توانست با پرداخت 94 میلیون یورو در احیای مجدد این واحد تولیدی موثر باشد همچنین هنگام بروز حوادث ناگوار چند سیل در شمال کشور و زلزله کرمانشاه، مسوولان و کارشناسان بیمه ایران بلافاصله در روز بعد از حادثه با حضور در مناطق حادثه دیده و اسکان در چادر، خسارت مردم را پرداخت کردند.مدیرعامل بیمه ایران همچنین با اشاره به بحران‌های این شرکت افزود: طی سال‌های اخیر بحران‌های زیادی برای این شرکت ایجاد شده بود به عنوان نمونه 2 سال پیش، مشکل نقدینگی شرکت به قدری حاد شده بود که هر روز مدیران استانی تماس می‌گرفتند تا حواله‌های خسارتی آماده پرداخت را تامین اعتبار کنند، اما اکنون با تغییر سیاست‌های فروش اعتباری واجرایی کردن برخی از اصول بنگاه داری به لطف خدا و همت وتلاش همه ارکان شرکت، توانستیم بیمه ایران را از این نوع بحرانها خارج نماییم.رییس اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی نیز دراین جلسه عنوان کرد: به عنوان نماینده‌ای ازبخش خصوصی در اتاق بازرگانی از بیمه ایران بابت پیگیری و پرداخت خسارت آتش سوزی کارخانه چاپ تبریز تقدیر وتشکر می‌کنم.

دیدار همتی با مراجع تقلید

رییس کل بانک مرکزی با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی دراین دیدارها ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دولت و خصوصا بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در اقتصاد و توجه به مساله معیشت مردم، سیاست‌های ارزی و پولی کشور و اقدامات دولت برای مقابله با سیاست‌های خصمانه دولت امریکا برای تشدید تحریم‌ها را تشریح و عزم دولت برای تقویت ارزش پول ملی و کنترل تورم را اعلام کرد.

در این دیدارهای جداگانه آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، وحید خراسانی، علوی گرگانی، علوی بروجردی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد شهرستانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت و اقدامات بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز و پول، رهنمودهای لازم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، توجه بیشتر به معیشت مردم و نظارت بیشتر بر قیمت‌ها، تقویت ارزش پول ملی، اصلاح سیستم بانکی، توجه بیشتر به تولید ارایه کردند.

استعلام آنلاین برای رفع مشکلات بانکی

چندی پیش برخی از شهروندان با مراجعه به برخی از بانک‌ها متوجه شدند که بنا به دلیل مغایرت شناسنامه‌ای، حساب بانکی آنها مسدود شده است که پس از پیگیری‌های بسیار، بانک به آنها اعلام کرده بود که ثبت‌احوال باید این مغایرت‌ها را اصلاح کند. با پیگیری از ثبت‌احوال سخنگوی این سازمان اعلام کرد این موضوع می‌تواند به دلیل عدم استعلام آنلاین برای احزار هویت افراد توسط بانک‌ها یا دستگاه مربوطه باشد و مشکلی از جانب ثبت احوال وجود ندارد، سیف‌الله ابوترابی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مشتریان بانکی به دلیل مغایرت شناسنامه‌ای حسابشان مسدود شده است به ایسنا، گفت: ممکن است فردی چندسال پیش حسابی در بانک باز کرده اما بعد از آن بنا به دلایلی یکی از اقلام هویتی خود مانند نام، نام خانوادگی و ... را تغییر داده باشد که تغییرات در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال ثبت و به روز می‌شود؛ اما اگر فرد با همان شناسنامه به بانک مراجعه کند و بانک نیز استعلام آنلاین نکند به فرد گفته می‌شود که شناسنامه آن فاقد اعتبار است و مغایرت وجود دارد.

ارسال نظر