۸۹۰۰ میلیارد تومان خسارت سوانح رانندگی در سال ۹۶ پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۷۵

گروه بانک و بیمه    با وجود آنکه شاخص نر خ تورم از 75 در اسفند 96 به عدد 106 در اسفند 96 رسیده و در این 4 سال معادل 41 درصد تورم داشته‌ایم، اما میزان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث از عدد 5300 میلیارد تومان در سال 92 به 8900 میلیارد تومان در سال 96 رسیده و 68 درصد افزایش داشته است.

رشد 68 درصدی خسارت‌های بیمه شخص ثالث از میزان تورم 41 درصدی در این چهارسال به میزان 27 واحد درصد بیشتر بوده و نشان‌دهنده رشد هزینه‌های واقعی خسارت تصادفات رانندگی و اثر تخریبی و عمق خسارت‌ها در زندگی اقتصادی ایران در مقایسه با تورم است و در نتیجه دولت، بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، راه و شهرسازی و سایر سازمان‌ها و نهادهای همجوار با بیمه، باید برنامه‌ریزی دقیق‌تر و موثر‌تری در جهت کاهش تصادف‌ها و خسارت‌ها انجام دهند و سرمایه‌گذاری بیشتری در جهت کاهش این خسارت سنگین بیمه شخص ثالث و تصادف‌ها داشته باشند.

رقم حدود 9 هزار میلیارد تومانی خسارت شخص ثالث در حال حاضر در مقایسه با هزینه‌های عمرانی 60 تا 80 هزار میلیارد تومانی سالانه کشور در سال‌های اخیر عدد بزرگی در حد 15 درصد هزینه عمرانی کشور است و به جای اینکه این خسارت سنگین و سایر خسارت‌های مردم و دولت و بیمه‌ها را برای خسارت و تصادف خرج کند و سالانه هزاران نفر کشته و آسیب دیده روی دست خانواده‌ها بگذارد، بهتر است که با کاهش تصادف‌ها، در بخش عمران و سازندگی کشور و بهبود رفاه هزینه شود.

غلامرضا سلیمانی امیری، رییس کل بیمه مرکزی از رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی خبر داد و گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۸۹۰۰ میلیارد تومان توسط بیمه برای سوانح رانندگی پرداخت شده است.

به گزارش «تعادل»، غلامرضا سلیمانی در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در سالن الغدیر اظهار داشت: مرگ روزانه ۴۳ تن و مجروحیت ۹۰۰ نفر در تصادفات رانندگی بسیار نگران کننده است. خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی از ۵۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به حدود ۸۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش داشته است.

وی با اعلام این مطلب که هر روز ۴۳ قربانی و ۹۰۰ مجروح حاصل حوادث رانندگی‌اند، بیان داشت: باید در زمینه امنیت و سلامت جامعه تلاش کرد.

سلیمانی خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی در سال ۹۲را حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۳ حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۸۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. سهم خسارت جانی سواری‌ها ۸۷ درصد و مالی ۱۳ درصد و در موتورسیکلت‌ها سهم خسارت جانی ۹۶ درصد و ‌مالی ۴ درصد است.

 

 

ارسال نظر