اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۵۸

کارتخوان موبایلی؛  محصول پیشرو  بانک  سرمایه

محصول جدید و به‌روز بانک سرمایه تحت عنوان «کارتخوان موبایلی» (MPOS) به منظور ایجاد سهولتی قابل توجه در پرداخت‌های الکترونیک و گسترش کسب و کارهای سیار به مشتریان ارجمند این بانک ارایه می‌‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، در این محصول جدید، تنها با افزودن یک قطعه سخت‌افزاری (شیار کارتخوان) و نصب نرم‌افزار مربوطه، تلفن‌ همراه هوشمند مشتریان می‌تواند به عنوان کارتخوان مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت حمل و نقل بسیار ساده کارتخوان موبایلی، یکی از امتیازات بی‌نظیری است که آن را به ابزار بسیار جذابی برای دارندگان کسب و کارهای سیار مانند شرکت‌های پخش، فروشندگان محصول در محل و رانندگان تاکسی و پیک‌های موتوری تبدیل می‌سازد. همچنین گفتنی است از طریق کارتخوان موبایلی امکان مدیریت حساب کاربری به صورت آنلاین میسر بوده و با کمک نرم‌افزارهای جانبی می‌توان به گزارش‌گیری و تحلیل تراکنش‌های انجام‌شده پرداخت. شایان ذکر است با درج شماره تلفن همراه مشتری در نرم‌افزار نصب‌شده حین انجام تراکنش، علاوه بر رسید پیامکی بانک، یک رسید پیامکی نیز از سامانه MPOS برای موبایل مشتری ارسال می‌شود و عدم وجود رسید چاپی در این میان، کارتخوان موبایلی را به محصولی دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌سازد. با وجود این، در صورت نیاز مشتری به رسید چاپی، امکان چاپ تراکنش مذکور روی کاغذ نیز وجود دارد. بدیهی است شماره تلفن همراه مشتری به هیچ‌عنوان در نرم‌افزار پذیرنده ذخیره نمی‌شود.مشتریان ارجمند می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نیز ثبت درخواست محصول فوق به شعب بانک سرمایه مراجعه فرمایند.

تقویت استقلال بانک مرکزی در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی با هدف بهبود اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: بررسی طرح بانکداری با هدف تقویت استقلال بانک مرکزی در دستور کار نمایندگان مجلس واقع شده است.حمدالله کریمی در گفت‌وگو با ایبِنا، بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و اظهار داشت: بانک مرکزی در حال حاضردر کشور ما تحت تاثیر فشارهای بسیاری قرار دارد.نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفظ استقلال بانک مرکزی می‌تواند بسیاری از تلاطم‌ها را به آرامش در فضای اقتصادی تبدیل کند، افزود: عدم استقلال کافی بانک مرکزی در تعیین و تدوین سیاست‌های پولی و بانکی باعث شده تا همواره تصمیمات دولت و روسای جمهور در سال‌های گذشته بر سیاست‌های مذکور تاثیرگذار باشد.وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید در مسائل تخصصی بتواند استقلال خود را حفظ کند، تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی به معنای جدایی سیاست‌های پولی از سیاست‌های مالی در نظام اقتصادی کشور است که بانک مرکزی را از حوزه تسلط مطلق دولت رها می‌کند که این موضوع در کشورهای پیشرفته به جد دیده شده است.این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی در کشور ما تحت تاثیر فشارهای بسیاری قرار دارد، گفت: ادامه این رویه به زیان اقتصاد ملی خواهد بود.

بیمه‌گذاران، الحاقیه بیمه بدنه تهیه کنند

سندیکای بیمه گران ایران از بیمه گذاران خواست که برای تهیه الحاقیه بیمه بدنه خودروهای خود به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند. به گزارش سندیکای بیمه گران ایران، در ماه‌های اخیر قیمت انواع وسایل نقلیه موتوری و لوازم مربوط به آنها با تغییرات و افزایش مواجه شده و بیمه گذاران بیمه‌های بدنه اتومبیل در صورت اصلاح نکردن سرمایه مورد بیمه خود براساس قیمت روز، هنگام دریافت خسارت با مشکل مواجه خواهند شد. این تصمیم براساس ماده ۱۰ قانون بیمه است که بیمه‌گر فقط به میزان قیمت واقعی بیمه شده مندرج در بیمه نامه مسوول خسارت خواهد بود، به همین دلیل لازم است که بیمه گذاران محترم با مراجعه به شرکت بیمه و اصلاح مبلغ بیمه شده براساس قیمت روز، الحاقیه لازم را دریافت کنند.

انتخاب روسای شورای عمومی سندیکای بیمه گران

محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران به عنوان رییس و عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین به عنوان نایب‌رییس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران  انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در جلسه  دیروز شورای عمومی به اتفاق آرا محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت بیمه ایران به عنوان رییس و عبدالمحمود ضرابی به عنوان نایب‌رییس شورای عمومی سندیکا برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.در جلسه دیروز شورای عمومی سندیکا با توجه اتمام دوره دوساله فعالیت رییس و نائب رییس شورای عمومی، طبق اساسنامه انتخابات در موعد مقرر برگزار شد و به اتفاق آرا مجددا محسن پورکیانی به عنوان رییس و عبدالمحمود ضرابی به عنوان نائب رییس شورای عمومی برگزیده شدند.

بنا به ماده هشت اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران، شورای عمومی از میان نمایندگان اعضا، یک رییس و یک نایب‌رییس را برای مدت دوسال انتخاب می‌نماید و انتخاب مجدد آنان برای دوره‌های بعدی بلامانع است.

 

ارسال نظر