احساس امنیت مردم باید از طریق صنعت بیمه تامین شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۰۴
احساس امنیت مردم باید از طریق صنعت بیمه تامین شود

بخشی از بیمه دولتی ایران واگذار می‌شود

گروه بانک و بیمه |

رییس کل جدید بیمه مرکزی گفت: علاقه‌مندیم تا با اصلاح ساختارهای اقتصادی بتوانیم بخشی از بیمه ایران را واگذار کنیم.

به گزارش تعادل، غلامرضا سلیمانی در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران، با بیان اینکه ما به دنبال رشد و گسترش خصوصی‌سازی هستیم گفت: برای بیمه ایران هدف این نیست که این بیمه بورسی شود بلکه می‌خواهیم بخشی از آن را در اختیار بخش خصوصی بگذاریم تا بتوان وضعیت این بیمه را متعادل‌تر هم کرد. او با بیان اینکه بیمه مرکزی صاحب هیچ بیمه‌ای نیست اظهار کرد: ما مقام ناظر هستیم اما با این حال به‌دنبال این قضیه هستیم که بیمه‌های خصوصی را تقویت کنیم. شرکت بیمه ایران اما یک شرکت دولتی است که برای آنکه از حالت دولتی خودش خارج شود ابتدا نیاز به طی فرایندهای قانونی دارد. اودرباره رونق گرفتن فروش بیمه‌های عمر در مکان‌های عمومی مانند مترو و دادن وعده‌های اغواکننده و اینکه عکس‌العمل بیمه مرکزی در قبال این نوع بیمه‌ها چیست؟ پاسخ داد: اولا که هدف ما گسترش بیمه‌ها به‌طور کلی و مخصوصا بیمه‌های عمر است. با این حال همه بیمه‌هایی که در مکان‌های عمومی و در قالب‌های مختلف به فروش می‌رسند، توسط بیمه مرکزی رصد می‌شوند و حتی نرخ و نوع بیمه‌های به فروش رفته هم تحت نظارت بیمه مرکزی است.

رییس کل جدید بیمه مرکزی در این‌باره ادامه داد: با این حال بهتر است که بیمه‌های عمر خود را زیر بار تعهدات بزرگ نبرند چراکه در آینده خودشان به مشکل برخواهند خورد.

غلامرضا سلیمانی در ادامه با بیان اینکه بیمه مرکزی و بانک مرکزی درواقع نهادهایی تنظیم‌گر هستند، گفت: ما سعی می‌کنیم تا اطلاعات مهمی را که می‌تواند به صنعت بیمه کمک کند را منتشر کنیم تا هم بیمه‌ها و هم مطبوعات بتوانند از این اطلاعات برای تحلیل‌های خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه صنعت بیمه صنعتی رو به رشد است، گفت: با این حال این صنعت به خاطر مسائل به وجود آمده نسبت به بازار پولی و اقتصاد کشور عقب‌ماندگی‌هایی دارد که ما باید سعی کنیم تا مسائل پولی و بیمه‌ای را با این شرایط هماهنگ کنیم. ما سعی می‌کنیم تا بتوانیم افزایش صد‌در‌صدی حق بیمه را داشته باشیم. چراکه بیمه و خدمات آن در کشور بسیار جای گسترش دارد اما نه تنها در حوزه‌های بیمه عمر و شخص ثالث بلکه در همه حوزه‌های اقتصاد، فعالان ما باید احساس کنند بیمه در کنار آنهاست.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه می‌خواهیم تا بخش خصوصی را در صنعت بیمه بسیار بیشتر  تقویت کنیم، اظهار کرد: قصد داریم تا حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازار بیمه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

او با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های من این است که وصول حق بیمه با صدور بیمه‌نامه متناسب نباشد، اظهار کرد: در این زمینه مجموعه معاونت، نظارت بیمه مرکزی به این حوزه وارد شده است تا بتواند چالش‌های بیمه‌ای را در این حوزه برطرف کند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تحولات ارزی تاثیرات خود را بر بازار بیمه خواهند گذاشت، گفت: یکی از روش‌های ما برای فرار از فشارهای افزایش نرخ ارز این است که پوشش بیمه را در کشور گسترده‌تر کنیم. ما می‌توانیم با حجم فروش بالاتر خود این کاهش ارزش ریال را پوشش دهیم. هرچند باید این واقعیت را پذیرفت که بیمه هم مانند دیگر محصولات تحت تاثیر شرایط ارزی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

ارسال نظر