سکه به زیر 4 میلیون برگشت

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۷۳
سکه به زیر 4 میلیون برگشت

گروه بانک و بیمه|

 در حالی که روز سه‌شنبه 9 مرداد 97 به دنبال اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران و همچنین اعلام برنامه سیاست ارزی دولت در هفته آینده، نرخ سکه و طلا و ارز کاهش یافت، اما در روز چهار شنبه بار دیگر نرخ‌ها با افزایش نسبی اما ملایم‌تر از اوایل هفته مواجه بود و قیمت‌های طلا و سکه افزایش داشت. البته در ساعات اولیه صبح قیمت سکه به بالای 4.1 میلیون تومان افزایش داشت اما در ساعات عصر تاحدودی کاهش یافت به‌طوری که قیمت سکه تا 4 میلیون و 100هزار تومان بالا رفت و سپس به چهار میلیون و ۷۶ هزار تومان کاهش یافت و در برخی ساعات نیز تا 4 میلیون تومان افت داشته است. به گزارش «تعادل»، در ساعت عصر چهارشنبه قیمت سکه 4میلیون و 76 هزار تومان شد. نیم سکه دو میلیون و ۱۱ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه نیز یک میلیون و ۱۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۰۵هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. همچنین هر سکه یک گرمی ۵۰۶ هزار تومان قیمت دارد و هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۲۳ دلار و ۷۰۰ سنت خرید و فروش شده است

فعالان بازار ارز و طلا می‌گویند که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به زیر ۴میلیون تومان رسید و با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با رقم ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ارزش ۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان داد و ستد شد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۳ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز ارزش یک میلیون و ۱۲ هزار تومان معامله شد. هر قطعه سکه گرمی ۵۱۲ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ارزش ۳۰5 هزار تومان فروخته شد. دربازار رسمی ارز نیز، هر دلار امریکا با ۴ تومان افزایش ۴ هزار و ۴۰۹ تومان قیمت خورد. هر یورو با ۱۹ تومان افت ۵ هزار و ۱۵۱ تومان و هر پوند نیز با ۹ تومان رشد ۵ هزار و ۷۸۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

 تقویت ۱۳۰۰ تومانی ریال ایران در مقابل دلار

از سوی دیگر، بلومبرگ گزارش داد که به دنبال اظهارات ترامپ مبنی بر مشتاق بودن او برای مذاکره با ایران بدون هر گونه پیش شرط، ارزش ریال در مقابل دلار ۱۳۰۰ تومان بهبود پیدا کرد. به دنبال اظهارات دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه خواهان مذاکره با ایران بدون هرگونه پیش شرطی است، ارزش ریال در مقابل دلار افزایش پیدا کرد و بخشی از ضرر از دست رفته خود را جبران کرد.

ترامپ گفت: مشتاق دیدار با همتای خود حسن روحانی و دیگر مقامات ایرانی بدون پیش شرط و در هر زمانی‌که آنها بخواهند، است. در همین حال هر دلار امریکا در بازار سیاه به دنبال اظهارات ترامپ در اواخر بعداز ظهرسه شنبه ۱۳۰۰ تومان از ارزش خود را در برابر دلار به دست آورد و از رقم ۱۱۷۰۰ تومان به ۱۰۴۰۰ تومان رسید.

 ۲۵۰ هزار دینار ارز به مسافران عتبات پرداخت می‌شود

از سوی دیگر، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ۲۵۰ هزار دینار ارز مسافری به زائران عتبات در خاک عراق پرداخت می‌شود که با حل مشکلات ظرف ۱۰ روز آینده عملیاتی خواهد شد. مرتضی آقایی درباره وضعیت پرداخت ارز مسافری به زائران عتبات، اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود، ۲۵۰ هزار دینار در اختیار زوار عتبات عالیات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، قرار است ارز مسافران عتبات با همکاری بانک‌ مرکزی، بانک‌های عامل ایرانی و بانک‌های عراقی در داخل خاک عراق به زوار تحویل داده شود، اظهار داشت: مشکلاتی در نحوه اجرا به وجود آمده که ظرف ۱۰ روز آینده حل خواهد شد و اختصاص ارز صورت می‌گیرد. آقایی درباره دلیل پرداخت ارز در خاک عراق اظهار داشت: مطالباتی از عراقی‌ها داریم که برای کاهش هزینه‌های نقل و انتقال پول قرار شده این مطالبات به صورت ارز در همان خاک کشور عراق تحویل مسافران شود.

با تصمیم بانک مرکزی، بانک‌های تجارت و پارسیان به عنوان بانک‌های عامل پرداخت ارز به مسافران عتبات انتخاب شده‌اند. در بخشنامه بانک مرکزی برای ارز زائران عتبات عالیات آمده بود: حسب هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان حج و زیارت و برای تسهیل شرایط مسافرت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات، تامین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت (به‌طور کلی اعم از زمینی یا هوایی) به میزان ۲۵۰ هزار دینار عراق صرفاً از طریق تمام شعب ارزی منتخب بانک‌های تجارت و پارسیان در سطح شهر و با ارائه فهرست مشخصات زائران که توسط دفاتر سازمان مورد اشاره تایید شده باشد، بدون ارائه بلیت و گذرنامه بلامانع است.

 مجازات اخلالگران بازار ارز و سکه

از سوی دیگر، عضو هیات رییسه مجلس نامه ۱۹۰ نماینده مجلس به رییس قوه قضاییه در خصوص تسریع در مجازات اخلالگران بازار ارز و سکه را قرائت کرد.

به گزارش خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی دیروز (چهارشنبه، ۱۰ مردادماه) مجلس نامه ۱۹۰ نماینده به رییس قوه قضاییه در خصوص مجازات اخلالگران بازار ارز و سکه را قرائت کرد که به شرح زیر است: پس از اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه حضرتعالی با صراحت اعلام کردید افرادی که در جریان اخیر بازار سکه و ارز اخلال ایجاد کرده و باعث به وجود آوردن جو روانی شده‌اند مصادق فساد فی‌الارض و اخلال در اقتصاد، محاکمه و مجازات خواهند شد. نمایندگان مجلس ضمن تشکر از جنابعالی خواهان اقدام عاجل در این زمینه هستند.

 

ارسال نظر