اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۹۲

حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین شد

حمید تهرانفر با تایید بانک مرکزی، مدیرعامل بانک کارآفرین شد.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مراسم تودیع مهندس عطاء‌اله آیت‌اللهی مدیرعامل پیشین و معارفه حمید تهرانفر مدیرعامل جدید بانک کارآفرین، روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه با حضور جمعی از اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد، در ساختمان مرکزی بانک کارآفرین برگزار شد و تهرانفر رسماً سکان هدایت این بانک را بر عهده گرفت.

پیش‌بینی کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با تهاتر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت تهاتر زنجیره‌یی بدهی‌های دولت با پیمانکاران، پیمانکاران با بانک‌ها، دولت با بانک‌ها و بانک‌ها با بانک مرکزی تاکید کرد.

محمد حسینی در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به رقم بالایی که از پول بانک‌ها نزد بانک مرکزی قفل شده است، گفت: با توجه به سیاست‌های پولی، مصوبات و بخشنامه‌هایی که بانک مرکزی دارد هر زمان بانک‌ها به علت ناتوانی در اجرای سیاست‌های پولی بدهی به بانک مرکزی داشته باشند، در مقابل این بدهی‌ها باید یک سود قابل ملاحظه‌یی را به بانک مرکزی بپردازند. نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اکنون رقم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش یافته است، افزود: افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی موجب شده که میزان اعتبار دهی آنها کم شده و کاهش سرمایه داشته باشند. حسینی با بیان اینکه اگر بانک مرکزی بتواند تا حدودی از منابع بانک‌ها را آزاد کند میزان

اعتباردهی و تسهیلات دهی بانک‌ها را افزایش داده است، تصریح کرد: با این اقدام بسیاری از بانک‌ها از نگرانی ورشکستگی نجات می‌یابند. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در قانون بودجه پیش بینی کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی صورت گرفته است، گفت: تنها مکانیزمی که در قانون بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده بحث ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که می‌توان با تهاتر بدهی‌هایی که پیمانکاران از دولت طلب داشته و به بانک‌ها بدهکار هستند تا حدودی از این رویه بدهی‌ها بکاهند.

 

ارسال نظر