اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۰۷

۲۲۵ ریال سود هر سهم بیمه ما

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه ما (زیرمجموعه بورسی بانک ملت) با حضور حمید تاجیک عضو هیات‌مدیره بانک ملت و اکثریت سهامداران در روز ۳۰ تیر ماه برگزار و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۶ این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع صورت‌های مالی سال ۹۶ به تصویب رسید که بر اساس آن سود خالص پس از کسر مالیات شرکت، مبلغ ۴۳۲ میلیارد ریال است. بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه ما به ریاست تاجیک عضو هیات‌مدیره بانک ملت، ابراهیم پور مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره گروه مالی ملت، حجت بهاری‌فر مدیرعامل بیمه ما، نمایندگان سازمان بورس، بیمه مرکزی، حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار شد. تاجیک در این مجمع با ارائه گزارشی از فعالیت‌های زیربنایی بیمه ما در سال ۹۶ گفت: برنامه‌های راهبردی شرکت در مسیر رشد، تعالی و توسعه پایدار سوق پیدا کرده است. در ادامه بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه ما نیز گزارشی از عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال ۱۳۹۶ ارائه کرد و از افزایش ۵۸ درصدی سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته خبر داد. وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی بیمه مرکزی، بیمه ما امسال نیز دارای بالاترین سطح توانگری بوده و در جمع شفاف‌ترین شرکت‌های بیمه‌یی بر اساس رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی قرار گرفت. این گزارش حاکی است در سال ۱۳۹۶ بیمه ما، رشد 21.88درصدی پرتفوی را تجربه و با افزایش ۵۴ درصدی در میزان پرداخت خسارت‌ها، رقمی بالغ بر ۱۹۷میلیارد ریال به زیان‌دیدگان پرداخت کرده است.

جوایز قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه امید آینده

مراسم قرعه‌کشی جشنواره «حساب‌های قرض‌الحسنه امید آینده»، با حضور اعضای هیات‌مدیره و جمعی از مدیران و مسوولان حوزه بازرسی بانک آینده برگزار شد.

در این مراسم که در ساختمان مرکزی بانک آینده در تهران برگزار شد؛ از میان 12 هزار و 104 (دوازه هزار و یکصد و چهار) حساب «امید آینده»، به 111 (یکصد و یازده) نفر از صاحبان حساب، به قید قرعه، جوایز نقدی و غیرنقدی تعلق گرفت. جوایز این دوره از جشنواره یک (1) دستگاه

پلی‌استیشن (PS4) و ده (10) دستگاه تبلت و یکصد (100) کارت هدیه پنج (5) میلیون ریالی است. اسامی برندگان این دوره از جشنواره در تارگاه بانک آینده به نشانی www.ba24.ir منتشر شده است. جشنواره «حساب‌های قرض الحسنه امید آینده»، متعلق به کودکان و نوجوانان بین سنین 7 تا 15 سال است که از تاریخ 15 اسفندماه 1396 لغایت 15 تیرماه 1397 در یکی از شعب بانک آینده در سراسر کشور، حساب افتتاح کرده‌اند. حداقل موجودی لازم برای شرکت در این دوره از جشنواره «امید آینده» مبلغ 200 (دویست) هزار ریال بود که به ازای هر 100 (صد) هزار ریال موجودی حساب در یک روز، یک امتیاز برای صاحب حساب در نظر گرفته شد.

شرکت خدمات انفورماتیک «رمزارز ملی» را ارائه کرد

شرکت خدمات انفورماتیک (وابسته به بانک مرکزی) در راستای ماموریت‌های سازمانی خود و همگام با اهداف راهبردی و سیاست‌های کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسما آمادگی بهره‌برداری آزمایشی از «رمزارز ملی پایه‌ ریال بر بستر زنجیره بلوک» را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، این شرکت از سالیان گذشته مطالعات گسترده‌یی در این حوزه آغاز کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فنی، علاوه بر رصد مداوم فناوری، گونه‌های مختلف رمزارز را تولید و کاربری‌های آن را در مقیاس آزمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

هدف از توسعه‌ زیرساخت «رمزارز ملی پایه‌ریال»، امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های این فناوری در تسهیل مبادلات اقتصادی، افزایش شفافیت و توسعه‌ خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور است.

این زیرساخت پیچیده و استراتژیک که حاصل سال‌ها تلاش و مطالعه متخصصان داخلی کشور است، قابلیت آن را دارد که رمزارز ملی را به پشتوانه‌ پول ملی کشور ایجاد کرده و در فاز نخست در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار دهد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای تبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات خود بهره گیرند. بر این اساس بانک‌ها قادر خواهند بود با تعریف انواع قراردادهای هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، از جمله خدمات مبتنی برکیف پول و پرداخت‌های خرد، اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، نسخه عملیاتی این زیرساخت پس از طی دوران آزمون و کسب بازخورد، در سه ماه آینده به صورت یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالان نظام پولی و بانکی قرار می‌گیرد. شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان بازوی فناورانه بانک مرکزی در این فاصله، ضمن استقبال از بهره‌گیری بازخوردها، پیشنهادها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در غنابخشی و ارتقای سطح کیفی آن در فاز عملیاتی شدن، از تمامی فعالان دعوت می‌کند تا با بررسی و آزمون این زیرساخت ملی در بهبود عملکرد و توسعه آن مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش فناوری زنجیره بلوک و رمزارز، پدیده نسبتا نوظهوری است که از حدود یک دهه پیش در دنیا به عنوان بستر انتقال ارزش و ابزار جایگزین پول معرفی شده است.

 

ارسال نظر