اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۱۱

توسعه خدمات ویژه بانک‌ پاسارگاد برای روشندلان

بانک‌ پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌یی را برای روشندلان در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، ارائه خدمات ویژه‌ برای روشندلان در برخی شعبه‌های بانک راه‌ا‌ندازی شده و در سایر شعبه‌ها در دست توسعه است.

این تجهیزات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کند.

در این طرح کلیه ضوابط و قوانین امنیتی رعایت شده و روشندلان از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، کلیه امور بانکی را انجام می‌دهند. این دستگاه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده که روشندلان می‌توانند با استفاده از صفحه کلید، تمام فرم‌های بانکی را تکمیل کرده و سایر عملیات بانکی مورد نیاز خود را اجرا کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسی قابل خواندن برای روشندلان است.

مشتریان روشندل با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به حضور همراه، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و... را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل می‌کنند، سپس فرم‌های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت شده و برای انجام عملیات در اختیار مسوول باجه قرار می‌گیرد.

خاطرنشان می‌کند پیش از این نیز خدمات و تسهیلات ویژه‌یی جهت استفاده معلولان و روشندلان در شعبه‌های بانک پاسارگاد ایجاد شده است.

آغاز تهاتر و تسویه بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

قائم‌مقام بانک مرکزی از اتمام تدوین آیین‌نامه قانون تسویه صد هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران، پیمانکاران به بانک‌ها و بانک‌ها به بانک مرکزی خبر داد و گفت: تا چند هفته آینده سناریوهای اجرا نهایی و فرآیند اجرا آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، اکبر کمیجانی در مورد اجرای بند «و» تبصره 19 قانون بودجه مبنی بر تهاتر بدهی دولت به پیمانکاران، پیمانکاران به بانک‌ها و بانک‌ها به بانک مرکزی اظهار داشت: تاکنون کارگروهی که مسوولیت آن با سازمان برنامه و بودجه بوده چندین‌بار تشکیل جلسه داده و آیین‌نامه آن نهایی و به دولت ارائه شده است.

دولت آیین‌نامه را به کمیسیون تخصصی اقتصاد ارجاع داده و در آنجا هم چند جلسه کارشناسی برگزار و آیین‌نامه آن نهایی شده است؛ این آیین‌نامه به‌زودی به هیات دولت ارائه و پس از تایید هیات دولت برای اجرا به بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود.

قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه بررسی و تدوین آیین‌نامه به اتمام رسیده است، گفت: در بانک مرکزی هم به موازات تدوین آیین‌نامه در حال بررسی سناریوهای مختلف اجرای فرآیند تسویه بدهی‌ها هستیم؛ روش‌ها و حالات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و فکر می‌کنم در هفته‌های آینده به لحاظ مقررات و روش اجرا کار نهایی شود.

کمیجانی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده است که تسویه بدهی‌ها تا چه سطحی انجام خواهد شد، اظهار داشت: سناریوهای مختلفی وجود دارد و هدف این است که از حداکثر ظرفیت این بند از قانون بودجه استفاده شود. البته هم‌اکنون اظهارنظر در این مورد زود است زیرا سناریوهای مختلفی در حال بررسی است.

نکات قابل توجه برای معامله اوراق سکه در سررسید

انتشار اوراق سکه و معامله آن در بازار بورس از روزیک‌شنبه 10 تیرماه 97 آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سکه‌های پیش فروشی که تا حدود 7میلیون و ۶۰۰ هزار سکه در فاصله بهمن سال گذشته تا فروردین امسال به متقاضیان فروخته شد، اکنون و با فرا رسیدن زمان سررسید تحویل آن به گونه‌یی دیگر امکان معامله خواهند داشت. با تصمیم بانک مرکزی قرار بر این شده تا با ایجاد بازار ثانویه دارندگان سکه پیش فروش که با هفت سررسید آن را خریداری و در اختیار دارند می‌توانند قبل از موعد دریافت با تبدیل آن به اوراق سکه در بازار بورس معامله و به فروش برسانند. سکه‌های پیش فروش در سررسید یک ماهه را چندی پیش بانک مرکزی به دارندگان آن تحویل داد و تیرماه زمان سررسید سکه‌های سه ماهه است.

اما اینکه شرایط سکه‌های پیش فروش در بورس چگونه بوده و دارندگان به چه نحوی و بر اساس چه ساز و کاری می‌توانند آن را مورد معامله قرار دهند، موضوعی است که مورد توجه بوده و در ادامه تشریح می‌شود.

اوراق سلف سکه در واقع همان سکه‌های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی از کانال بانک ملی است که در بورس کالا پذیرش شده و تا سررسید قابلیت معامله دارند. مشتریانی که اقدام به پیش خرید کرده‌اند، مالکان این اوراق به شمار می‌روند و می‌توانند در صورت تمایل آن را در بازار عرضه کنند. انتشار اوراق هیچ محدودیتی برای مشتری نداشته و در اصل هدف از آن ایجاد بازار ثانویه و امکان معامله قبل از سررسید است چرا که دارندگان گواهی سکه‌های پیش فروش اکنون امکان معامله نداشته و باید تا زمان سررسید و تحویل آن صبر کنند.

 

ارسال نظر